Aantal versnellingen mini 1000

RE: Aantal versnellingen mini 1000

Beste mini-fanaten,

Domme vragen bestaan niet zeggen ze wel eens, maar ik denk dat sommige van jullie daar vanaf nu anders over gaan denken :P

Heb er heel eerlijk gezegd bar weinig verstand van, maar ik ga toch de stap maken om mijn eerste autootje te kopen. A.s. zaterdag ga ik kijken naar een Mini 1000 1.0 E S6 uit 1988. Nou is het zo dat de verkoper beweerd dat zijn mini (handgeschakelde bak) 3 versnellingen vooruit heeft en 1 achteruit. Ik heb altijd gedacht dat de mini of 4 of 5 versnellingen vooruit heeft en nog een achteruit.

Voordat ik dus een grote fout ga begaan met het kopen van de auto (misschien dat de bak gewoon kapot is oid) is mijn vraag aan jullie dan ook: Is het mogelijk dat er in deze mini 1000 uit "88 een handgeschakelde 3 versnellingen bak ligt, of bestaan die gewoonweg niet?

In de tussentijd dat ik op een antwoord van jullie wacht ga ik me in een hoekje van de kamer kapotschamen :x

Alvast bedankt!

Hallo Timon, welkom op het forum :D !

Je kan beter IETS vragen, dan NIETS :P

Alle standaard Mini's hebben 4 versnellingen (er zijn ook speciale 5-versnellingsbakken, maar die kom je niet vaak tegen ;) )

Als de verkoper zegt dat de Mini maar 3 versnellingen vooruit heeft, dan klopt er iets niet :? (dan is er 1 versnelling stuk)

Als ik jou was zou ik de verkoper nog maar een keer bellen zodat je zeker weet of er wat aan de Mini mankeerd ;)

alvast veel suc6 met het vinden van je Mini d:)b , zodra je er 1 hebt, wel even fotootjes op het forum zetten he :)

grt Stefan

Ik weet genoeg, top! ;)

Uiteraard zet ik foto's neer mocht de koop doorgaan :)

Bedankt!

Neem in ieder geval ook even de aankooptips mee: http://www.minisevenclub.nl/body.php?se ... ankooptips Staan veel dingen in die van pas kunnen komen bij de aankoop.