Om e.e.a. duidelijker te maken heb ik een foto toegevoegd:
link
Op deze foto staat de situatie zoals deze bij de spuiter was:
Van de bobine loopt een rode kabel naar de "engine amplefier" op de verdeler (deze amplefier is op de foto niet te zien). Verder is er op de bobine nog een aansluitpunt te zien, die destijds dus schijnbaar niet aangesloten was!? (Waarschijnlijk is dit losgeschoten bij het demonteren van het een of ander...) Wat wij niet begrijpen is dat er 1 draad overblijft, terwijl wij 2 aansluitpunten over hebben: 1 x op de bobine en 1 x op de "engine amplifier".
Origineel is dit een 1000SE uit '86, maar de vorige eigenaar heeft er een 1275cc ingebouwd; naar ons gevoel is hier de oude kabelboom voor gebruikt, aangevuld met nieuwe (van 1275 afkomstige) draden.
Bonusvraag: wat doet deze "engine amplifier"? Wat is de Nederlandse naam?
Alvast bedankt voor de moeite!
Anneke
ps voor de mensen die gereageerd hebben op mijn vraag of de motor scheef ligt: zolang mijn mini niet rijdt, kan ik niet naar een brug rijden om jullie suggesties te checken; Ik ben er dus nog mee bezig...
- Login of registreer om te reageren
RE: aasluiting bobine
Ingediend door Anneke op zo, 12-12-2004 17:27
Alle,
Ik heb een probleem met het starten van de mini:hij gooit de motor wel rond maar slaat niet aan. Nu het volgende, ik heb van de bobine een draad lopen naar een zwart kastje onder de verdelerkap dit is een plus, maar op dat zelfde kastje heb ik een aansluiting over, Moet daar ook een pluskabel op, (zodat het kastje de stroom verdeeld) of moet daar een min kabel op.
We weten alleen de naam van het kastje omdat er op staat, (engine amplifier).