Accu alweer leeg!!!

RE: Accu alweer leeg!!!

De accu van mijn Mini is na anderhalve dag leeg.
Mijn vermoeden is dat dit iets te maken heeft met mijn alarm :( . Ik heb reeds een nieuwe accu geplaatst omdat deze toch aan vervanging toe was, een nieuwe v-snaar omdat deze iets "gierde". Ook heb ik gemeten op lekstroom, die was 200 milie-amp. Volgens mij is dit wel normaal. Ook laad de dynamo wel op, ook dit is doorgemeten en heb ik de plaats waar de min aard, in de kofferbak roestvrij gemaakt
Zou het kunnen zijn dat dit te maken heeft met het alarm. Deze is geinstalleerd door de vorige eigenaar.
Het is een alarm met startonderbreking.
Ik weet het niet meer :'( |:( .......

Misschien iemand hier een idee?? :x

RE: Accu alweer leeg!!!

h
het kan zekker wel aan je alarm liggen hoor, dit komt ook omdat je alarm altijd aanstaat. ik zou toch maar even je alram een week er af laten en als het dan toch gebeurd dan moet jij je alarm anders aansluiten of controleren. dus is wel handig omdat even te doen.
ik hoor het wel als het aan het alarm ligt zo niet dan vinden we wel iets anders
groetjes joeri

RE: Accu alweer leeg!!!

Een loodaccu voor de mini , 40Ah bij 210A kortsluitstroom.
Een "droge" accu , 40Ah 420A kortsluitstroom.
Bij 200mA lekstroom en een accu van 40AH kan de accu pas na ongeveer 200 uur (zonder met de mini te rijden) leeg zijn.
Als de accu na 36 uur al leeg is betekentdit dat je dus ongeveer 1,11A trekt ergens naartoe.
Wat je kan doen is de massakabel los maken , de accu laden met de acculader (als je die hebt) totdat deze ongeveer 14.3Volt is en dan de accu 2 a 3 uur laten rusten.
Dan weer meten , staat deze dan bij de 13.2V of lager dan kan het zijn dat de loodaccu toch stuk is.
Bij de droge accu ligt dit al rond de 12.6Volt of lager.
Is dit toch goed dan zou ik eens naar je laadstroom kijken , 6-10A moet makelijk gehaald worden als hij leeg is , dus hij is maximaal na 6 uur op 14.3 en minimaal 4 uur op 14.3.
Haalt de accu deze oplaadtijd niet dan is ie toch stuk.
Grtjs , Jeroen2 :D :)

RE: Accu alweer leeg!!!

Dat heb ik inderdaad allemaal al gedaan (of laten doen in mijn geval) Jeroen. Dus de accu is goed. Mijn vermoeden is toch het alarm, hij doet dit al sinds ik de mini heb. Misschien moet ik het alarm idd afkoppelen als dat mogelijk is. Het nadeel is de startonderbreker, ben bang dat ie het straks helemaal niet meer doet. Wanneer de accu leeg is heeft aandrukken geen zin ivm de startonderbreking dus ga ik ervan uit wanneer het alarm afgekoppeld wordt de startonderbreking erop vliegt.

RE: Accu alweer leeg!!!

De startonderbreker word altijd in een draad naar de solenoid gelegd of naar je relais.
Dus dat kan zijn de wit/rood (startcontact) of bruin/rood (startcontact) of soms wit/geel (ontsteking) of soms wit (ontsteking) of heel soms zelfs wit/zwart (ontsteking wat zeer moeilijk te vinden is , wat de beste is want die ligt aan massa en alleen tov + is te meten).
Succes Roberto , Grtjs , Jeroen2 :D :)

RE: Accu alweer leeg!!!

Als het over een MPi-alarm/startonderbreker gaat werkt het toch wel iets anders; daarbij stuurt de startonderbreker een code naar de ECU. Geen code, dan is je ECU net zoveel waard als een blok ijzer. Dus dan gaat je motortje echt niet lopen.

RE: Accu alweer leeg!!!

Het is een universeel alarm, geen idee welk merk.....dus niet van een Mpi. Helaas was die reeds geplaatst toen ik de Mini kocht. Toch blijf ik het raar vinden dat een alarm zoveel "stroom" vreet. Ik ga in ieder geval aan de slag om hem te verwijderen. Mocht het mij zelf niet lukken ben ik helaas genoodzaakt hem naar een garage te brengen.

Moet ik weer een paar dagen zonder Mini :'(

RE: Accu alweer leeg!!!

Zou het kunnen zijn dat dit te maken heeft met het alarm. Deze is geinstalleerd door de vorige eigenaar.


Dan moet het van rover zijn eelke !
Als Roberto het merk+type heeft kan ik misschien de tekeningen wel vinden van het alarm.
bv : Vespid A110 of zo.
Grtjs , Jeroen2 ;) 8)

RE: Accu alweer leeg!!!

Ik heb ook altijd problemen dat als ik meer als een week niet rijdt mijn accu leeg loopt. Vooral in de winter. Ik heb er nu zo'n ding opgezet:

Is natuurlijk niet echt een oplossing, maar voor mij werkt het perfect. Ik gooi gewoon de stroom eraf als ik thuis ben. Binnen een minuutje zet je dit ding op je accu.

RE: Accu alweer leeg!!!

Zou morgen wel eens kijken naar het merk, vast wel ergens te vinden op het alarm. Ik laat wel even weten welk merk het is.

RE: Accu alweer leeg!!!

Marc op dit moment zou een week voor mij echt acceptabel zijn, maar eeh hij houdt er helaas na anderhalve dag al mee op. Als ik een beetje pech heb doet ie het de volgende dag al niet meer waardoor ik genoodzaakt ben mijn aller grootste hobby fietsen :o uit te oefenen.

RE: Accu alweer leeg!!!

je hebt toch de lekstroom gemeten, als deze met het alarm aangesloten en ingeschakeld 300mA is dan kan het toch niet aan het alarm liggen?????

RE: Accu alweer leeg!!!

Eelke schreef:
Als het over een MPi-alarm/startonderbreker gaat werkt het toch wel iets anders; daarbij stuurt de startonderbreker een code naar de ECU. Geen code, dan is je ECU net zoveel waard als een blok ijzer. Dus dan gaat je motortje echt niet lopen.



Klopt, maar vraag me niet hoe, ik heb geen orginele ECU meer, maar mijn startonderbreker doet het wel. Ik vraag me af hoe dat kan. Maar dat is weer een nieuw onderwerp. Ik dwaal af.