nieuw kosten ze 125,- eurie te halen bij een mini center.
groetjes Dominic
- Login of registreer om te reageren
nieuw kosten ze 125,- eurie te halen bij een mini center.
groetjes Dominic
Pfff...... ben je gek.... grile demonteren, 3 boutjes en een stekker...
Peanuts...
Ok bedankt, de 1ste garage was er 2 uur mee bezig, de tweede die ik belde 1 uur.
Nu heb ik er 1 in tilburg die er voor 15 euro een gereviseerde dinamo (35 euro) voor mijn inzet.
(dit scheeld 100 euro met de eerst garage die ik belde...
calimero schreef:
de 1ste garage was er 2 uur mee bezig
Das 1 kwartier werken en 7 bakjes koffie
calimero":1lp3fmr1]de tweede die ik belde 1 uur[/quote:1lp3fmr1]
Das 1 kwartier werken en 3 bakjes koffie
.. ik zou wel even zeker willen weten dat het ook aan de dynamo ligt .. laat die eens nameten/doormeten; als later blijkt dat het (bijvoorbeeld) de accu zelf is, moet je die ook nog vervangen ..
groetjes,
Theo van den Bogaard
Het is ook maar net hoeveel slagen zo'n garage om de arm houdt natuurlijk. Als jij zegt dat het de dynamo is en hij zegt "half uurtje" en het blijkt dan niet de dynamo te zijn en je moet op zoek naar de oorzaak, dan kon het wel eens een stuk langer gaan duren. En dan kan jij weer zeggen, hee, je had toch een half uur gezegd?
Tot zover even een nuancering van de schattingen. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om wat je aan het eind moet betalen.
beetje onzin eelke, een garage gaat niet zeggen 2 uur terwijl hij weet dat het maar 15 min duurt.. een goede garage zegt toch gewoon 15 tot 30 min, en als er MEER aan de hand is BELLEN we je wel..??? zo gaat het al zolang ik auto's heb? ik heb nog nooit gehoord van een garage die al vantevoren zegt dat het 2 uur gaat duren (voor iets van 15 min).. op die manier verlies je klanten en kan die garage gewoon zeggen tegen de domme mensen onder ons, joh ik heb er 1,5 aan gewerk! goed he!! half uurtje minder.. dat is dan 150 euro.. kassaaa..
was ook maar even een grapje tussendoor.
Maar is een garage dan niet verplicht ( ) om je te bellen, als het langer gaat duren, en dus meer gaat kosten dan afgesproken is?
Of ben ik nu echt de naïeveling??
Lemon8 schreef:
beetje onzin eelke, een garage gaat niet zeggen 2 uur terwijl hij weet dat het maar 15 min duurt.. (knip) op die manier verlies je klanten
Helaas, helaas. Er zijn zeker garages die zo werken, vooral als het over 'minder nieuwe' auto's gaat zoals onze Mini's. Ze willen gewoon geen risico en overprijzen zichzelf. En er zijn genoeg mensen die erin trappen. Vooral als je niet weet wat er aan de hand is en hoeveel werk iets is. En 90% van de mensen heeft geen idee! Mij werd ooit verteld dat een accu wisselen bij een Mini een uur duurt, want hij zit ver weggebouwd. Nonsense, maar als je dat niet weet gaan veel mensen accoord....
volgens mij niet verplicht..er zijn garages die gewoon van allerlei dingen vervangen en je aan het einde een dikke rekening presenteren
@Hugo
ja ok het gebeurt, dat snap ik ook wel, maar het is niet de bedoeling.
en een garage met een goede naam en eerlijke mensen..(komt niet vaak voor maar ok) die doen wel gewoon normaal en bellen je op.. dat de meeste garages en dealers je nou een oor aan naaien vind ik niet goed en zo HOORT het niet...
Hugo schreef:
Mij werd ooit verteld dat een accu wisselen bij een Mini een uur duurt, want hij zit ver weggebouwd. Nonsense, maar als je dat niet weet gaan veel mensen accoord....
Als je er via de motorkap aan wilt komen zit hij bij mij wel erg ver weg, in de kofferbak namelijk
Ingediend door campr op vr, 11-02-2005 17:28
Volgens de ANWB:
Test: Kwaliteit grote beurten 'zeer mager'
Het is net als tien jaar geleden ‘zeer mager’ gesteld met de kwaliteit van de grote onderhoudsbeurten die garages in Nederland uitvoeren. Een steekproef van 109 grote beurten bij verschillende bedrijven in heel Nederland levert een gemiddeld rapportcijfer van 5,6 op. De cijfers die aan garagebedrijven worden uitgedeeld variëren tussen de 0 en de 8,7. Dat blijkt uit een test die de ANWB Kampioen het afgelopen jaar heeft laten uitvoeren.
Van de garagebedrijven waren er 18 slecht; zij haalden het cijfer 4 of lager. Bij de test bleek dat de klant geregeld betaalt voor reparaties of verrichtingen die helemaal niet uitgevoerd zijn. Bij 56 % van de beurten werd er geld gerekend voor het bijvullen van de ruitensproeier ook als deze nog vol was. Ook werden nieuwe brandstoffilters, luchtfilters, interieurfilters en olie voor de versnellingsbak op de rekening gezet maar niet vervangen.
Daarnaast werden er ook ruitenwissers, filters, remblokken en banden vervangen terwijl ze nog lang niet versleten waren.
Eén garage maakte wel een heel slechte beurt. Daar prijkten veel zaken op de rekening, die niet waren gedaan. De monteurs merkten een lekkage aan het koelsysteem niet op en controleerden de vorstbeveiliging niet, terwijl de autobezitter naar de wintersport wilde.
Na een andere beurt strandde de auto na de ingreep; een monteur had een doek in het luchtfilter laten zitten. Hoe is getest? Maar liefst 109 particuliere autobezitters boden hun auto bij hun eigen garage aan voor een grote beurt. Voor de beurt werd de auto door ANWB-deskundigen gecheckt en werd bewust een aantal mankementen aangebracht, zoals een verkeerd afgestelde koplamp of een te lage bandenspanning. Ook werden er onderdelen gemerkt en voorzien van een haast onzichtbare verzegeling. Na de beurt konden de deskundigen de balans opmaken.
De ANWB hoopt dat de branche-organisaties in deze testresultaten een aanmoediging voor hun leden zien om beter te presteren. Een systeem van periodieke kwaliteitscontroles kan daar een goede methode voor zijn.
De bond raadt autobezitters aan om de rekening van een grote beurt te laten specificeren, goed na te kijken en bij onduidelijkheden om opheldering bij de garage te vragen.
Voor meer informatie zie www.kampioen.anwb.nl
Ingediend door alex op za, 12-02-2005 11:46
waren niet alleen je koolborstels verleten?
dit scheelt al enorm in de kosten .
en is een makkelijk klusje.
10 min. en 's morgens 4 bakken koffie en 's avonds 2 biertjes
groeten alex
Ingediend door alex op za, 12-02-2005 11:47
waren niet alleen je koolborstels verleten?
dit scheelt al enorm in de kosten .
en is een makkelijk klusje.
10 min. en 's morgens 4 bakken koffie en 's avonds 2 biertjes
groeten alex
Ik heb ook problemen met mijn dynamo.
Mijn meisje belde laatst verschikt mij op dat onze mini stil langs de weg stond. Eerst gingen de lampen langzamer branden en later sloeg de motor af. Meestal start onze mini weer spontaan op als de baas zelf er in gaat zitten maar nu bleef het stil. Akelig stil. Zodra er een hulp accu aan te pas kwam wou die wel weer maar bij het afkoppelen van de starthulp sloeg hij direct weer af.
maw: accu volledig leeg en waarschijnlijk tgv het niet meer opladen.
Een mini zou toch moeten kunnen rijden op alleen de productie van de dynamo? Zonder licht e.d. dan?
Op zoek naar een andere dynamo dus? Is het verstandig om een zwaardere te plaatsen? In engeland zijn er 70 amp dynamo's te bestellen. Dit zou het opladen van de accu ook een stuk beter moeten maken toch? Aangezien ik vrij korte stukjes rij. Er zit nu een 65 amp accu in.
Als je lampen langzaam branden, zou ik er snellere lampjes in zetten!
Niks zo vervelend als langzaam licht...
Maar je dynamo is idd overleden als de mini zonder accu niet blijft lopen.
(of je bedrading moet een chaos zijn)
Waarschijnlijk is dit al een tijdje steeds erger aan het worden, dus zal je
accu ook wel zijn laatste adem geblazen hebben.
Het kan geen kwaad om er een iets zwaardere dynamo in te zetten.
whaha... ja jehebt waarschijnlijk wel gelijk. Ik heb alleen wel eens snelle lampjes geprobeerd maar toen liep ik tegen teveel bekeuringen aan....
Ik was al bang voor het lot van de accu. Daarom heb ik hem al eerder steeds in het weekend aan de druppellader gezet.
Ik ga eens kijken wat mij een andere dynamo gaat kosten...en opleveren!
thanx
Misschien zijn het alleen je koolborstels? Als eens losgeschroeft?
(dat zwarte blok met 2 schroefjes)
Mijn alternator laad de accu ook niet meer bij. Koolborstels versleten zeker ?
Ik heb al een nieuwe accu gaan halen (55 ampere) deze is een beetje zwaarder dan de originele. Maar kan mijn alternator deze accu voldoende bijladen moest ik hem reviseren ? Of kan ik beter een zwaardere alternator nemen i.p.v. reviseren ?
Groetjes, Mini1991
Wat kost reviseren? Als je het laat doen heb je de factor arbeidsloon. Daarnaast dus de onderdelen als lagers, borstels en regelaar. Voor nog geen 60 GBP in de UK een upgraded 70 amp hagelnieuw halen lijkt mij.. geen gedonder
RE: Accu laat niet meer op
Ingediend door calimero op do, 10-02-2005 19:43
Ik denk dat mijn dynamo defect is, is het veel werk om deze bij een mini 1000 te vervangen?