Accu of Dynamo of iets anders???

RE: Accu of Dynamo of iets anders???

Voor de tweede keer deze week hed ik een lege accu. Dit telkens nadat ik een stukje heb gereden. Nu wil ik uitzoeken of het aan de accu ligt (6 maanden oud) of aan de dynamo (19 jaar oud). Nu gebeurt het telkens als ik veel dingen aan heb staan zoals verliching, radio, versterker, achterruitverwarming en verwarming. Kan het zijn dat mijn dynamo te weinig laadvermogen heeft?? Ik heb bij Minispares.com gezien dat er krachtigere dynamos zijn. Kan dat een oplossing zijn, of kan mijn Mini dat niet aan?? Kort om, hoe kan ik meten of mijn accu danwel dynamo kapot is en is een sterkere dynamo wellicht een oplossing??

RE: Accu of Dynamo of iets anders???

nou ik heb precies het zelfde gehad! (wel met een andere auto hor) maar toen waren de koolstofborstels op in de dynamo. die zorgen er voor dat het draaiende gedeelte van je dynamo contact maakt en door het draaien slijten die langzaam en zijn nu waarschijnlijk op en maken dus geen contact meer of erg slecht en laad hij je accu niet meer op. zijn niet duur € 2,50 of zo...

RE: Accu of Dynamo of iets anders???

Kijk, dat is goedkoper dan een neiuwe dynamo. Waar haal ik deze borsteltjes. Ik neem aan dat deze niet universeel zijn en dat ik dus aangewezen ben op de bekende minicentra. Dan nog iets, wat is het verschil tussen een altenator en een dynamo. In hanes staat er nog één (bij de bedradingsschema's) maar die kan ik even niet voor de geest halen.

RE: Accu of Dynamo of iets anders???

nou ja dat was mijn probleem dus ook een nieuw dynamo koste me € 120,- en dan had ik nog maar een gereviseerde :? en die koolstofborsteltjes heb je in een uurtje vervangen en rij je weer!!

ik heb ze bij Rovanda automaterialen (Papendrecht) gehaald is tevens startmotor en dynamo reviseur! en die hebben alles! of kunnen iedergeval aan alles kome!! mn pa heeft er gistere 2 gehaald voor z'n rusische motor van 50 jaar oud... zegt genoeg dacht ik ;) tis nie zo ver van jou Papendrecht maar je kan ook gewoon bij jou in de buurt ff kijke bij een automaterialen zaak!

en een altenator.... :? :? geen flauw idee...

RE: Accu of Dynamo of iets anders???

ff nagevraagt en na gekeken maar een altenator is een gelijk richter.
vaak zit er in je dynamo tegewoordig al een gelijk richter maar de oudere auto's hebben vaak los een gelijk richter ik denk dat je dat bedoelt...

als ik het nie goed heb.. verbeter me dan aub...

RE: Accu of Dynamo of iets anders???

klopt bij en dynamo zit de gelijk richter ( zwart doosje ) er dan los bij. en dynamo is te vergeijken met die van je fiets. Bij de altenator zit alles in 1.

ik heb namelijk het zelfde probleem. ik heb dus dat zwarte doosje en een altenator en dacht dat gaat wel. alleen ik heb nu dus steeds en legen accu als die en nacht in de garage heeft gestaan. terwijl die dus wel goed bij laat :? waarschijnlijk werken ze dus niet goed samen.
heeft iemand hier en tijdelijke oplossing voor? ik ga er binnen kort en nieuwe draad boom (home made) in zetten met ralais voor de lampen.

groeten daan

RE: Accu of Dynamo of iets anders???

je - pool los gooien als je niet rijd... want dan maakt hij gewoon ergens sluiting en loopt hij langzaam leeg...
als je een pool los gooit is er geen stroomkring meer.
OF de sluiting op zoeken.

RE: Accu of Dynamo of iets anders???

Ik weet niet hoor, maar als ik zie dat je toch al meer dan 280 berichten heb geplaatst, en dan nog steeds niet weet hoe de zoekfunctie werkt |:(

Dit is nu al zo vaak ter sprake gekomen. Mogelijke oplossingen: Slechte Massa, slippende V-snaar, koolborstels, Accu, Dynamo

RE: Accu of Dynamo of iets anders???

of topic:
Ja hoor, ik weet hoe de zoekfunctie werk. Maar ik neem aan dat je ook wel het gevoel kent dat je, als je net een uur stil hebt gestaan in de regen, geen zin hebt om te zoeken. Daarnaast zal dit topic ook weer zijn steentje bijdragen aan de alwetende database die forum heet.

on topic:
Wat is een gelijk richter. Zorgt deze er voor dat je stroom niet meer terug kan lopen via de dynamo zodra de motor uit staat?? Dit weekend maar eens de dynamo uit elkaar halen.

RE: Accu of Dynamo of iets anders???

Zoals de naam al zegt, hij maakt van wisselstroom (een dynamo maakt wisselstroom door het wisselende magnetisch veld in de spoelen) gelijkstroom 8) omdat een accu werkt met gelijkstroom... Je lampen werken wel gewoon op wisselstroom maar zodra de motor uit zou gaan heb je geen licht meer en je kan niet meer starten (een brommerlicht werkt wel op wisselstroom) daarom hebben ze bedacht om het om te zetten in gelijkstroom. Een huisinstallatie maakt gebruik van wisselstroom drm maakt het ook niet uit hoe om je de stekker in het stopcontact steekt, maar bij een auto moet je maar niet de + en de - verwisselen :)" title="Evil" />

~JvdB~