Accu probleem

RE: Accu probleem

Goedenavond,

Mijn moeder heeft een Knightbridge en daar is een probleem met de accu.

De mini heeft het goed gedaan. Toen zijn ze 1 week op vakantie geweest en na terug komst is nog even gereden met de mini en toen was de accu leeg. Nu hebben ze een andere accu erin gezet en die is na een aantal keren gebuikt te zijn ook weer dood.
De accu die ze nu hebben is een 40 Ah en die heeft ook de geest gegeven.
Nu is mijn vraag wat dit zou kunnen zijn?

Ze rijden redelijk lange stukken ermee (om de dag ongeveer 20 km.)

Zou er zelf getest kunnen worden of er een lekstroom is?

Kan het zijn dat het klokje en alarm te veel stroom vragen (lijkt me sterk, maar toch) dat ie je accu leeg kan trekken.

Wat is het best om aan te schaffen qua accu, hoeveel Ah. 50??

Alvast bedankt voor jullie reacties!

RE: Accu probleem

als je een simpele multimeter hebt, zou je deze op ampere kunnen zetten en dan tussen de pluspool van de accu en de pluspool van de auto houden, terwijl de auto van contakt is. als hij dan redelijk veel aan geeft is er iets mis, of trekken idd het klokje en alarm te veel stroom.

maar ik denk dat je het beter bij de dynamo kan zoeken, misschien dat deze niet meer goed bijlaad.

groeten freek

RE: Accu probleem

een massa kabel van de accu naar voren trekken?? :?

RE: Accu probleem

bjorntje schreef:
een massa kabel van de accu naar voren trekken?? :?



Hoe bedoel je dit precies? :?

default

RE: Accu probleem

easy2 wat jij vermeld klopt totaal niet zo wordt geen ampere gemeten.

ampere wordt gemeten vanaf de startsolonïde de bruine kabel moet ervan af gehaald worden, ach maakt ook niks uit daar is al een topic breed over geschreven hoe je dit probleem dient te kontroleren en te meten.

RE: Accu probleem

@ linkaard: Als je wil controleren of er lekstroom getrokken wordt door de auto lijkt me dit een prima manier. Aansluiten van een amperemeter voor in je dash is iets anders dan hier bedoeld wordt hoor.

default

RE: Accu probleem

Crispy ik heb het niet over een ampere meter voor in mijn dash.
Gezien het probleem van sebastian wordt de accu leeg getrokken, dit hoeft niet persé een lekstroom te zijn dit kan ook aan de dynamo (alternator) liggen.

RE: Accu probleem

Maar de suggestie is om te meten zonder de auto op contact dus als je dan direct bij de accu meet, (die dan leeggetrokken zou worden) meet je dus alles wat er evt zou kunnen verbruiken

RE: Accu probleem

"meten is weten". Ik zou ook eerst voor de methode gaan om even een multimeter tussen de plus van de accu en de plus van de auto te zetten zonder dat de auto op contact staat. een lekstroom van een aantal ampere kan een auto in een nachtje leeg trekken.
Daarna kun je wel weer andere metingen verrichten. Storingzoeken begint met uitsluiten vaan mogelijke oorzaken. En uiteindelijk zal je de boosdoener vinden

RE: Accu probleem

Slayer schreef:
"meten is weten".



Als je weet wat je meet!!! :)

Oke dat ga ik dan proberen, maar hoe kan ik meten of bijvoorbeeld de dynamo kapot is?

RE: Accu probleem

Ik ben gezocht, maar niet zo iets kunnen vinden.

Hoe kan je meten of je dynamo kapot is?

RE: Accu probleem

Sebastian schreef:
Hoe kan je meten of je dynamo kapot is?



Start de auto en kijk of je accu bijgeladen word. Zet je multimeter op Volt en meet over de klemmen en is de spanning hoger dan 12 V dan werkt je dynamo. Je kunt ook eerst meten voordat je start en daarna tijdens het draaien. Als de spanning maar hoger is bij het draaien dan bij stilstand!! 8)

Nog even over de "lekstroom": alle zekeringen eruit trekken dan je multimeter tussen de accu en het circuit van je auto plaatsen en dan 1 voor 1 de zekeringen terugplaatsen. Gaat er bij 1 van de zekeringen opeens een stroom lopen weet je in welk gedeelte het zit!! ;)

suc6 & grtzz @win

RE: Accu probleem

Dan laat ik dit even proberen en dan horen jullie of het allemaal gelukt is.

RE: Accu probleem

[size=75:28s07rgc][Topics samengevoegd - Eelke[/size:28s07rgc]
mijn mini start niet meer

ben er achter dat de accu steeds leeg is maar hoe kan dit?

- accu is een jaar oud
- startrelai is vorig jaar vervangen

o o o wat is het???

RE: Accu probleem

Je kan denk ik twee problemen hebben:
1 je accu wordt niet meer opgeladen (dynamo stuk)
2 je accu loopt leeg door lekstroom

Dit kan je allebei nameten met een multimeter. Zoek maar eens op het forum, komt veel vaker voor.

RE: Accu probleem

hoe erg is het als ik zeg dat ik er niets van snap?

wil het zo graag zelf oplossen maar snap er helemaal nix van sniksnik

RE: Accu probleem

Vraag dan uitleg over wat er geschreven staat en wat je niet begrijpt. :)

RE: Accu probleem

hmmm..ik heb ook zoiets op het moment..

Net een nieuwe accu gehaald 55Ah. Deze gemeten was iets van 12,4 ofzo. Motortje weer aangedaan en toen 13,4 met alle lampen enz uit.
Volgens mij is 13,4 te laag om de accu goed bij te laden. Ik ga morgen met de dynamo naar een auto bedrijf kijken of ze hem kunnen doormeten en kunnen reviseren (borsteltjes geloof ik) en kijken of ie dan meer meet.

Je accu zou dus goed kunnen zijn, maar je dynomie niet, dus dat ie te weinig bij laad zeg maar..

Ben benieuwd wat die van mij morgen gaat doen.. :x

RE: Accu probleem

Mijn zus had er ook last van. Bij haar was het een slecht contact bij de aansturing van de staartmotor. Roest veroorzaakt vaak electronische problemen... vooral slechte massa!! veel succes!!

RE: Accu probleem

zoek even op het forum dan! er staat echt wel ergens welke waarde je moet meten om te kunnen zeggen of je dynamo goed is!

RE: Accu probleem

jah heb ik gedaan, er word gezegd 13,5 en ik zit op 13,4 bij de accu gemeten zonder lampen enzo aan..

vandaag bij de garage geweest, die heb de dynamo gemeten..volgens hem doet ie het wel maar hij maakt wel lawaai..hij gaat hem goed nakijken, morgen haal ik de dynamo weer op en vrijdag zet ik um dr weer in..kijken of ie dan misschien meer levert..

Ik kan me wel voorstellen, dat als je rijdt en je radio en lampen en verstralers aan heb, en hij maakt 13,4 volt dat hij 1,4 op maakt bv en dat hij dus niets bij laad..of werkt dat zo niet?

Hopelijk vrijdag meer nieuws..
Gr!
Hindrik

RE: Accu probleem

yo mensen,

mn dynamo is gereviseerd en wel hij geeft nu 14 volt aan! ik rij er nu weer 2 dagen mee rond en hij laadt netjes op!

Bij mij was het dus de dynamo die heel weinig stroom opleverde, minder dan ik gebruikte.

Laat je dynamo es goed testen zou ik zeggen..
Ik weet neit hoe het met de rest zit, maar als mijn blokje draait dan meet ik 14,0 op de accu.

Gr!
Hindrik