Accu problemen.

RE: Accu problemen.

na het opnieuw in elkaar zetten van het blok na een lekke koppakking heb ik ook de dynamo en de accu vervangen.
hierbij het volgende probleem, de accu laad soms wel soms niet op. (als ik uit moet gaan van het lampje)

na het plaatsen van de nieuwe dynamo heeft een vriend van mij de dynamo uitgemeten, en die kwam op 13,7 uit.
toen nog gewoon een dag of 2 gereden, (niet op het lampje gelet, heel onhandig)

nu het volgende, ik wou gisterochtend weer gaan rijden, en toen startte hij niet.. ik snap er zelf niks van want ik heb zoals gezegd de dynamo en accu vervangen..

ik heb zojuist met startkabels en de KA van mijn schoonmoeder de auto weer gestart, waarop het acculampje uitging.
heb de auto daarna laten draaien, en ben toen een stukje gaan rijden. (net via maps uitgerekent 11,2 kilometers..)
toen ik thuiskwam de auto op het pad gezet en uitgezet, en daarna weer op zichzelf gestart zonder de startkabels, hierbij bleef het lampje aan...

wat is er mis? ik snap er zelf niks van want bent geen elektra held.. maar ik heb de auto wel nodig :(

alle hulp wordt zeer gewaardeerd!
mvg

RE: Accu problemen.

als je zeker weet dat de accu en de dynamo goed is (nieuwe kan ook kapot zijn door fabrieksfoutje) dan zou ik de verbindingen eens controleren.
zit de + goed vast op de accu en de startmotor?, zitten de kabels goed vast op de dynamo?
en je zei dat je je koppakking had vervangen: zit de massa kabel links (als je voor het blok staat) naast je kop wel goed vast? anders de volgende punten goed schoonmaken/kaal schuren:

van cilinderkop naar schutbord (kabel zit bij je hondebot) en de massa kabel (-) van carrosserie naar de accu toe.

hopelijk is hiermee het probleem verholpen ;)

RE: Accu problemen.

Is het probleem opgelost?

RE: Accu problemen.

nouja "opgelost"..

komt ie:

ik heb een nieuwe nieuwe accu gekocht bij de auto-zaak waar een goede vriend werkt.
vervolgens een kill-switch in gebouwd in de auto, dit omdat ik met de oom van mijn vriendin de auto had doorgemeten (enkel even op de accu) en het blijkt dat hij ergens lekstroom heeft als de auto stil-staat. als ik de auto start en even de +/- 3200 toeren aantik, laadt de accu prima op. (ik denk door de zwaardere dynamo 75amp) dat ie m pas pakt op dat toerental ofzo..

moet de auto nog doormeten betreffende het lekstroom probleem..

RE: Accu problemen.

Dat "oppikken" zou de dynamo gewoon bij 1000 of 1500 rpm al moeten doen. Ook een 75A-versie.
Ik zou de dynamo verdenken van lekstroom ( doorgeslagen diode )