kijk niet alleen je accu na maar ook je dynamo, dat was bij mij de oorzaak van het roken van de accu.
mijn dynamo gaf na revisie 24 V en daar kan een 12 V accu niet tegen .
- Login of registreer om te reageren
kijk niet alleen je accu na maar ook je dynamo, dat was bij mij de oorzaak van het roken van de accu.
mijn dynamo gaf na revisie 24 V en daar kan een 12 V accu niet tegen .
dynamo is nog vrij nieuw en gaf dacht ik zo rond de 14v
ik snap er niet echt veel van
iemand anders nog ideeen?
Dit probleempje had ik laatst ook. Ik gewoon rond knorren valt op een gegeven moment alles uit. Nix deed het meer. Ikke onder de motorkap gekeken, nix aan de hand. Vervolgens trek ik de kofferbak open waarna ik compleet achterover sla van de zure damp en rook die me tegenmoet komt.
Vervolgens het geheel naar de garage gesleept en gechecked wat dit kon zijn. Blijkt dat de massa kabel die naar de startmotor loopt tegen de uitlaat zit. Uitlaat wordt warm --> Gevolg isolatielaag gesmolten en een mega kortsluiting via de uitlaat.
Als ik jou was zou ik ook maar eens kijken of je massakabel ook niet toevalig kortsluiting maakt met de uitlaat.
Gr en suc6
Dennis P
Da's niet de massa kabel, maar de plus. Uitlaat is massa. Die plus kabel hoort ook met een klemmetje vast te zitten aan het sub-frame, maar die klemmetjes rotten nog wel eens weg en dan is kortsluiting niet ver weg meer.
Hugo
de stank is er in overvloed,maar alles werkt nog helemaal normaal behalve die enorme stank...
is dit dodelijk,zo ruikt het wel
Ik denk toch dat er iets mis is met je dynamo. Als deze zoals al eerder gezegd een te hoge spanning geeft gaat je accu koken. Check de laadstroom even met een multimeter, spanning moet rond de 13.8 volt zitten. Pas op met accudampen, deze zijn zeer explosief.
Dennis
kan ik als mn auto gestart is gewoon de accu loskoppelen?
scheelt weer wat ellende met de dampen
Is geen goed idee. Het systeem heeft de accu nodig bij wijze van capaciteit.
Ik weet niet hoe dat bij i-tjes zit, maar ik reed mijn mini gewoon zonder accu. Heuveltje af duwen en starten, lekker rijden. Alleen na school even wat vrienden nodig om de boel weer te starten. Ik reed toen zonder startmotor en accu (budget-tijd..... er zaten ook geen ramen of interieur in!) Diverse racers rijden ook zonder accu. Kan dus wel.
Hugo
De dampen die je ruikt zijn gevaarlijk.
Dit is nl. H2S (rotte eieren) dit is giftig!!!!
link
Ingediend door Mini Martin op di, 29-07-2003 16:39
z0rr0 schreef:
is dit dodelijk,zo ruikt het wel
Ik wacht even met het verzenden van de wimpers, misschien heb je ze niet meer nodig.
grrttzz Martin
Mini Martin schreef:
z0rr0":ubhf58nx]is dit dodelijk,zo ruikt het wel
Ik wacht even met het verzenden van de wimpers, misschien heb je ze niet meer nodig.
grrttzz Martin[/quote:ubhf58nx]haha
maar ok ff ontopic
mijn motor had er ook last van kokende accu
bleek spannings regelaartje te zijn
moet ik nu naar de doktor?
de dynamo was inderdaad wat overdreven bezig.
accu ook naar de maan.
ik voel me nog goed,maar lekker is het niet.
alle ramen open en nog steeds die verschrikkelijke geur
gelukkig is het nu helemaal weg
hopeiljn ga ik er niet als nog aan onderdoor
RE: Accu rookt...
Ingediend door z0rr0 op di, 29-07-2003 14:35
Ik rook ,maar nu miujn accu ook na eentijd gereden te hebben.
enorme stank.
nieuwe accu lijkt mij een oplossing of kan dit ergens anders aan liggen?
verder werkt alles wel gewoon