Achter subframe restauratie

default

RE: Achter subframe restauratie

Hoi,

Na het enkele maanden druk te hebben gehad met school en werk, hervat ik de werken aan mn mini.

Nu zou ik graag het achtersubframe restaureren.

Op wat moet ik letten, en wat moet ik zeker vernieuwen?

Heeft iemand eventueel foto's van het uit elkaar halen van het subframe?

Alvast bedankt,
Pascal

RE: Achter subframe restauratie

Ga je het restaureren of ga je er een nieuwe onder gooien :?

default

RE: Achter subframe restauratie

Het subframe is al los van de mini.

Het is nu de bedoeling dat ik het vrij maak van roest, opnieuw schilder, en alle onderdelen die best vervangen worden, vervang.

Met die onderdelen bedoel ik hetgeen waar je wiel aanvast komt te zitten (de juiste naam weet ik niet).

En mijn vraag was dus, als ik dit allemaal uit elkaar haal, waarop moet ik letten, en wat kan ik best vervangen?

default

RE: Achter subframe restauratie

is niet zo heel moeilijk het achtersubframe. zit ook niet zoveel op :D

ik zou je toch aanraden als je er geld insteekt mischien beter een nieuw subframe te plaatsen. er zitten namelijk van die gaten vanaf de fabriek en daarkruipt water en dus ook roest in.
je kan wel je subframe langs buiten roetvrij maken maar van binnen blijft het lekker doorgaan.

je ziet maar wat je ermee doet

RE: Achter subframe restauratie

Ik zou het ook gaan doen maar heb besloten om gewooon een nieuwe te kopen.

Wil je dit nou niet dan goed schoion maken een paar keer in de hammerrite zetten en de rubber vervangen die op je subframe zitten. Dat zijn de rubbers die in het gedeelte zitten welke je in je carroserie schroeft en achter op je subframe heb je ook twee rubbers zitten. Ga je nieuwe kopen let wel op de maat omdat de subframe nog wel eens willen verschillen groot achter klein voor of twee keer klein.

Het is de moeite om je draagarmen er ook af te halen en te kijken of de pen waarmee hij aan het subframe zit of daar speling op zit is dit zo dan moet je die ook vervangen. Let wel de speling is eigenlijk alleen te checken als je wiel er nog op zit. Maar je kan ook gewoon voor safe gaan en een nieuwe aanschaffen. Zit je altijd goed.

ik heb mezelf dus wat kopzorgen bespaard en heb een nieuwe subframe gekocht inclusief de rubbers en gan komend weekend de draag arm uit elkaar trekken.

greetz Roel 8)

RE: Achter subframe restauratie

RE: Achter subframe restauratie

Mijn nieuwe subframe overleeft de rest van de auto.

Orgineel subframe overschilderd met ijzer menie en vervolgens hammerite

RE: Achter subframe restauratie

Hoi,

Wat is nu het beste om te doen met een nieuw subframe. Ik heb een nieuw subframe gekocht en bracjt het naar de poedercoater (Carecon) maar die rekende inplaats van 60 EUR, een paar weken geleden voor martijn nu 180 EUR! Ik vond dat verschil wel erg groot. Dus nu wil ik hem zelf behandelen. Wat is nu het beste. Gewoon hammerite erover?

Mvg Cyril