neem verstelbare brackets, waarmee je de sporing kan instellen.
of vervang het subframe door een origineel heritage-frame
Groeten,
Wouter
- Login of registreer om te reageren
neem verstelbare brackets, waarmee je de sporing kan instellen.
of vervang het subframe door een origineel heritage-frame
Groeten,
Wouter
Ingediend door Sprite op vr, 22-08-2003 14:42
Oke je hebt me door, imitatie. Ervaring met monteren van die chambers? Stel me voor dat de draagarmen eraf moeten?
Ingediend door Sprite op vr, 22-08-2003 14:49
Chambers? Brackets bedoel ik.
...maar dat kan niet meer worden gewist omdat jij al een reactie hebt geplaatst!
Bijdehand
Je kan dan altijd nog de post die je weg zou willen halen veranderen in iets als "[Mag weg]", dan kan ik of Wouter het nog weghalen.
Je hoeft niet de hele draagarmen te verwijderen. Alleen het plaatje aan de buitenkanten. Dit zit met 4 boutjes vast en zit om de buitenste draagarmmoer(uit mijn hoofd).
Het wijst zich allemaal vanzelf wel.
Je moet brackets hebben waarmee je niet (alleen) de camber kan verstellen, maar ook de sporing.
cheers,
Wouter
[edit "moet" toegevoegd in "Je moet brackets heb..."]
de boutjes goed inspuiten met kruipolie. ze zitten soms smerig vast of breken af. misschien heb jij meer geluk omdat ze een tijdje geleden al los zijn geweest maar beter iets te veel kruipolie dan helemaal niks
succes ermee
ps: ik heb ook brackets die helemaal verstelbaar zijn is ideaal om je mini perfect uit te lijnen.
ik ben er dus net achter gekomen dat mijn mini een enorme scheven slijtage heeft achter
buiten zijn ze als nieuw en binnen zijn het slicks!
dit is bij alle bij de banden zo
dat ik dit kan oplossen door adjustebel camber brackets te plaatsen weet ik
maar hoe komt dit ?!
is het slijtage oid en waar van dan ?
1 draagarm heeft een heel klein beetje speeling maar dat zou het toch niet verklaren
Standaard hebben achterwielen een sporing van 3'17"(lees 3 graden 17 minuten= uitlijntaal )
Als je dan ook nog eens een positieve camber hebt staan de wielen erg schuin.
Daarom zijn die setjes bedacht...
maar het is toch niet normaal dat ik van buiten af nog nette banden heb en dan kijk je naar binnen en daar zijn het echt slicks (het is echt een bizar verschil)
Heb ik ook heel erg last van.... Komt dit door imitatie troep of is dit weer een mini eigenschap
Speling op de draagarmen kan het ook veroorzaken dus dat moet je zowiezo in de gaten houden (en regelamtig smeren!!)
Ingediend door Sprite op vr, 21-04-2006 15:06
Laat is iemand achter je aan rijden. Lijkt het erop dat de auto schuin over de weg gaat, de zogenaamde hondengang. Dan kun je dat oplossen door een aantal vulringen tussen de draagarmen en het subframe te plaatsen. Dit was bij mij ook het geval met mijn imitatie subframe.
De meeste Mini's hebben dat volgens mij wel een beetje, dat ze niet helemaal recht over de straat gaan, zou ik me niet echt veel zorgen over maken, tenzij het echt opvalt (maar dan zou ik ook verwachten dat aan de ene kant de binnenkant van de band, en aan de andere kant de buitenkant van de band overmatig versleten is).
de mijne gaat gewoon recht over de weg
mischien dat m'n versleten veerbollen er iets mee te maken hebben?
ik raak nl sinds kort met 1 uitlaaklem hoge drempels als er meer dan 1 persoon in mijn mini zit
Het kan LIJKEN alsof je Mini scheef over de weg gaat.
Dit komt omdat de Mini voor breder is dan achter... krijg je dus een optisch bedrog
Als je hem 4-wiel uit laat lijnen gaat je Mini recht over de weg maar door het optische bedrog lijkt het niet te kloppen...
Even een vraagje over brackets t.b.v. de achterwielen: een achterwiel staat een beetje scheef naar binnen, volgens deskundigen geen onoverkomelijk iets maar je schijnt dit wel te kunnen corrigeren met speciale brackets om de toespoor van achterwielen af te stellen.
Heeft iemand hier ervaring mee en waar wordt deze bracket precies gemonteerd?
Ik heb dit niet echt duidelijk teruggevonden in het forum en wil ook geen nieuwe topic starten, vandaar bij deze..
N.b: over de slijtage van de banden kan ik niets zeggen, daar heb ik deze auto te kort voor.
Je achterwiel zit gemonteerd aan een draagarm, deze zit aan de binnenkant aan het subframe vast en aan de buitenkant met een vaste beugel (net voor je achterwiel kan je hem zien)... dmv een verstelbare bracket ipv een vaste beugel kan je op die manier de positie van de draagarm en daardoor de stand van je achterwiel corrigeren.
RE: Achterbandjes slijten schuin af
Ingediend door Sprite op vr, 22-08-2003 10:33
Mijn achterbandjes slijten schuin af (aan de buitenkant). Dit is gekomen nadat ik het subframe heb vervangen. Ik heb geen zin om om de 2 jaar mijn achterbanden te vervangen weet iemand een oplossing en hoe ik dit moet aanpakken?