Achtersubframe bevestigingsplaat

RE: Achtersubframe bevestigingsplaat

Gezien de verregaande staat van ontbinding van de plaat waarop je het achtersubframe vastbout, heb ik een origineel stuk plaatwerk gekocht voor dit stuk.

En nu weet ik niet of ik nu alleen de zijkanten moet vervangen (dus alleen een stuk rond de twee moergaten aan elke kant), of meteen het hele stuk...

Ik denk dat het hele stuk vervangen wel voor extra stevigheid zorgt, klopt dit?

plaatje voor duidelijkheid:

plaatje

RE: Achtersubframe bevestigingsplaat

hallo,

ik zou alleen het deel vervangen dat weg is. als de rest goed is word het er niks steviger van door dit helemaal te vervangen.
als je dit goed last en afwerkt zie je er niks van en is het weer stevig als orgineel

werk houden is ook een vak :D

ps: goed bezig man d:)b

RE: Achtersubframe bevestigingsplaat

Ik zou het komplete deel vervangen. Ik weet alleen niet hoe het uitkomt bij de naden.

RE: Achtersubframe bevestigingsplaat

paneermeel schreef:

werk houden is ook een vak :D

ps: goed bezig man d:)b



Praat me er niet over, werk houden :P
Dankje :)



Maar stel dat ik het hele plaatdeel vervang, hoe moet ik dit dan doen met de carrosserie?
En dan doel ik vooral op torroderen van de shell zelf...
Moet ie gewoon op zn kant blijven, of zal ik em weer op de bodem zelf zetten en dan op een verhoging?

RE: Achtersubframe bevestigingsplaat

Volgens mij krijg je het deel niet makkelijk los bij de kofferbakbodem... Als je alleen de hoeken vervangt trekt ie ook niet krom. Het minste risico loop je als je hem recht zet, maar dat zal niet nodig zijn bij het vervangen van de hoeken.

RE: Achtersubframe bevestigingsplaat

Als het middenste deel nog hard is zou ik dit zeker niet vervangen. Is meer werk en het risico op torderen is groot. Het is hier niet echt een kwestie van puntlasjes losboren en het deel eruit pakken.

Ik heb ook nogal eens de neiging gehad om zoveel mogelijk van het nieuwe plaatmateriaal te gebruiken, ben er inmiddels van terug gekomen. Alleen de rotte delen (ruim) vervangen levert meestal veel mooiere resultaten op.

Als je de delen strak tegen elkaar legt en netjes last hoef je je echt geen zorgen te maken over de stijfheid.

RE: Achtersubframe bevestigingsplaat

henkmarius schreef:


Ik heb ook nogal eens de neiging gehad om zoveel mogelijk van het nieuwe plaatmateriaal te gebruiken, ben er inmiddels van terug gekomen. Alleen de rotte delen (ruim) vervangen levert meestal veel mooiere resultaten op.

.



dit bedoelde ik ook. met werk houden is ook een vak.

als je het roestig deel ruim vervangt niks aan de hand. geen kans op vervormen en roest is weg. :D

@henkmarius: wij begrijpen mekaar :)

RE: Achtersubframe bevestigingsplaat

he Sjoerd kun je mij het plaatje mailen (ikkan hem niet openen) volgens mij moet ik precies hetzelfde gaan doen dus vandaar?