Dit is gewoon een technische vraag, dus hoor thij niet thuis in V&A (alleen voor niet-technische serieuze onderwerpen).
- Login of registreer om te reageren
Dit is gewoon een technische vraag, dus hoor thij niet thuis in V&A (alleen voor niet-technische serieuze onderwerpen).
Waarschijnlijk bedoel je onderstaande "beugel" waar bij mij oranje rubbbers inzitten?
Als je eerst je draagarm eraf haalt, dan zie aan de binnenkant een moer. Het is als het ware een as met aan de kant op de foto een ronde plaat met 2 gaatjes erin en aan de andere kant een moer. Waarschijnlijk is er een of andere tang die in de 2 gaatje past. Je krijgt hem meestal ook wel los door de moer los te draaien en de ronde kant met een stevige tang vast te klemmen.
De beugels heb ik evt wel voor je liggen, de "assen" heb ik niet. Je kan revisiesetjes kopen met de assen met moeren erbij en ook alle bouten waarmee je subframe weer vast zet.
en hoeveel kost zo een revisiesetje ?
Ik ga straks nog maar eens proberen om die moer los te krijgen.
Ik heb er al 1 los, maar ik krijg nog steeds geen beweging in het stukje.
ff wat anders dan: Zit met het probleem dat ik de buitenste moer niet van de draagarm af krijg. Als ik ze los wil draaien draai ik telkens de binnenste los. Maar wil de camberplates erop hebben, dus als iemand iets weet hoor ik het graag....
Het gaat toch om de moer van het ophangpunt, niet van de as? Kan zijn dat het dezelfde draad is...
Kevski Style schreef:
ff wat anders dan: Zit met het probleem dat ik de buitenste moer niet van de draagarm af krijg. Als ik ze los wil draaien draai ik telkens de binnenste los. Maar wil de camberplates erop hebben, dus als iemand iets weet hoor ik het graag....
dat probleem had ik ook en ik denk dat er dan maar 1 manier op zit en dat is de moer eraf draaien aan 1 kant en dan gewoon met een griptang HEEL strak die draad tegenhouden en hopen dat die niet te sterk beschadigt geraakt. Of een revisiekitje kopen natuurlijk.
Kevski Style schreef:
....buitenste moer niet van de draagarm af krijg. ....
Veel WD40 op de buitenste moer en compressor-tools al geprobeerd? Anders een goeie hefboom en een rake mep...
Iig een goedpassende dop gebruiken!
2 Kefski Stylie: Als je de binnenste moer goed vast draaid zou hij niet mee moeten kunnen draaien...
Helaas heb ik dit allemaal al geprobeerd, maar werk geen 1 van allen. En het gekke is nog wat ik ze wel los heb gehad toen 2 weken mijn nieuwe subframe eronder is gegaan. Enige wat ik nog geprobeerd heb is met de compressor los te krijgen, omdat ik die simpelweg niet heb....
als de as geheel meedraait gaat die met die compressor ook gewoon meedraaien hoor.
kan je niet heel de draagarmsteun losmaken en dan de moer aan de kant van die T in het subframe losmaken. Dan kan je volgens mij ook gewoon de draagarm eruit nemen. Misschien is dat een idee ?
p.s.: mijn probleem is opgelost. Ik heb gewoon van het slechte subframe die hoeken waar die bout inzit eruit geslepen en een nacht in de cola gezet en dan in de bankschroef gedraait en met sleutel 17 (dezelfde die op die ster zit voor je wielen eraf te halen) en dan kan je veel kracht zetten. Beetje improviseren kan nooit geen kwaad he
RE: achtersubframe probleem
Ingediend door wouterke op di, 05-04-2005 15:30
Ik heb gezocht, maar niets gevonden.
Ik zit met een groot probleem.
Vandaag was ik mijn oude subframe aan het kaal maken om alles op mijn nieuw subframe over te bouwen en nu krijg ik het punt niet los waarmee je subframe aan de dorpel vasthangt.
Dat deel zit niet aan je nieuwe subframe, maar ik krijg het ook niet van het oude af.
Kan ik dit nieuw kopen ? Zoja, hoeveel gaat het mij dan kosten ? Hoe noemt dat onderdeel ?
(voor diegene die niet weten wat onderdeel het is : er zitten ook nog rubbers aan vast)
Als het niet nieuw verkocht wordt :
Wat moet ik dan best doen ?
alvast bedankt