als je je schakelhuis openschroeft zul je zien dat je kogel van je pook een knopje indrukt zodra je hem in de achteruit zet.
Allereerst zou ik controleren of de toevoer naar deze schakelaar wel continu stroom levert. (anders kabel vervangen/bypass leggen) en dan de schakelaar controleren.
is niet vreselijk moeilijk.
Achteruitrijlicht is inderdaad niet verplicht.
Als je een mk1 conversie doet heb je ook geen achteruitrijlicht meer (tenzij je deze extra plaatst)
- Login of registreer om te reageren
RE: Achteruitrijlichten (schakelaar defect)
Ingediend door Marcvth op zo, 15-07-2007 16:06
Ik zag vanochtend 2 kabels loshangen onder de auto die ik gisteren gekocht heb (mini 1000HL 1982). Nadat ik het bekeken heb onder de brug bleek dat de kabel voor de achteruitrijlichten (groen/bruine en groene ader) geknapt was ter hoogte van de bak, tevens ontbraken de lampjes in de achterlichten. Deze heb ik weer doorverbonden maar nog steeds geen werkend lampje/voltage.
Zodra ik het punt aan de bak waar de aders uitkomen doormeet op voltage komt daar zodra je de bak in zijn achteruit zet even een voltage op en is het daarna gelijk weg (heel wisselvallig). De schakelaar? zit vast met een 15 moertje, kan ik deze zomaar losdraaien en zit hier de schakelaar of sensor in? Verder is de kabel vanaf de fitting tot aan dat punt helemaal in orde. Dus het is echt de schakelaar/het mechanisme.
Nu las ik dat het bij mijn auto niet verplicht is om deze lampen te hebben, nmaar toch vind ik het fijn om ze te hebben. Is dit een makkelijk klusje? En zoja wat kan ik hier precies aan doen?