Hi,
de bobine wordt altijd heet, dat is normaal
Als je een 9V bobine hebt, moet er ballasted draad aan. Als je er 12V op zet heb je wellicht een probleem.
Als je een 12V bobine hebt en je zet er 9V op, gaat het allemaal goed (BTDT - no t-shirt).
Heb je wel de goede punten?
Wouter
- Login of registreer om te reageren
RE: affikkende contact puntjes
Ingediend door SirYun op ma, 15-09-2003 13:05
hoi.
ik heb bij het overbouwen van het 1000 nblok iets vergeten. die nieuwe blokken hebben een ballast weerstand. en die van mij dus niet.
ik heb geloof ik wel geluk gehad want ik heb er X duizend km mee gereden.
toen deed hij raar en waren de puntjes afgefikt.
ik heb toen even alles vervangen (had ik nog nieuw liggen). 10 minuten werk.. lopen .
100 km meer= gereden .toch maar even de puntjes gesteld ( had ik even op zicht gedaan).. loopt voor geen meter meer bij sneller dan stationair.
nu is de plastic nok op de contactpunt zo warm geworden dat hij is gesmolten. de bobine wordt HEEET.
ergo ik ga maar een 12v bobine halen en nieuwe puntjes.
ik vraag mij wel af waarom ik met de vorige punten enzo wel xduizend heb kunnen karren.
het enige verschil is dat er de nieuwe kabels niet resistive ( althans dat staat er niet op) zijn. zou dat uitmaken?