Afscheiding Motor en Carb/luchtfilter

RE: Afscheiding Motor en Carb/luchtfilter

er zijn voor de mini wat hitteschildjes te koop voor tussen je motorblok en je carb, werkt dat nou echt of is het gewoon show.
ik wil nl. wat koelere lucht voor mijn motor krijgen.
mijn vraag is nl. alsvolgt :
Aangezien bij een mini het luchtfilter achter het motorblok ligt krijgt deze nogal wat warme lucht te verduren.
Nou is de bedoeling om een motorkap met een subaru happer te gebruiken omdat deze nogal naar achteren ligt wat natuurlijk voor een naar achter geplaatste carb ideaal is.
Tussen de carb en het motorblok wil ik een metalen afscheiding (poly zal waarschijnlijk smelten????) maken welke met een rubber tegen de motorkap aan zit zodat er geen warme lucht van de motor bij het filter kan komen.
Nou vraag ik van jullie of er nog op of aanmerkingen zijn, heb ik wel overal aan gedacht mis ik nix etc.
dus kom maar op

RE: Afscheiding Motor en Carb/luchtfilter

Denk dat het net zo makkelijk is om de aansluiting van je luchtfilter waar dat achterlijke rammelklepje op zit, om die te verlengen en richting je grille te monteren... heb je zoiezo ook koelere lucht naar je luchtfilter.
Heeft Erick Mels ook gedaan en hij zegt dat het in trekkracht al scheelt....
Ga het binnenkort ook nog erop maken...
Waarschijnlijk dan met een mooi stuk rvs pijp....ff scoren op t'werk...

RE: Afscheiding Motor en Carb/luchtfilter

dus als het ware op de jappen manier, stuk buis aan carb naar voren leggen en daar je filter op aansluiten?

RE: Afscheiding Motor en Carb/luchtfilter

houd er rekening mee dat er een punt is waarop er teveel lucht door je carb gaat en dat je het niet meer netjes afgesteld krijgt. zeker als je een luchthapper monteerd kan je een gekke flow krijgen..

ik heb er gen ervaring mee, maar het zou goed kunnen dat je hier last van krijgt...

default

RE: Afscheiding Motor en Carb/luchtfilter

En in de wat koudere maanden het rammelklepje er weer op, anders bevriest de carb.

grtzz Martin

RE: Afscheiding Motor en Carb/luchtfilter

Deze winter net voor het eerst het K&N vervangingsfilter in het standaard filterhuis gehad. De bi-klep eraf gehaald en extra gaten in het huis geboord. Idee van Calvers Corner op MiniSpares n.a.v. het plaatsen van een stage 1 kit. Het inlaat spruitstuk niet in het koel-/verwarmingssysteem opgenomen. Nu met de wat warmere temperaturen loopt de motor merkbaar een stuk prettiger. Met deze aanpassing zou een winter en zomer afstelling mogelijk een optie kunnen zijn. Eigenlijk is er bij normaal (straat) gebruik van een Mini niet echt sprake van een gebrek aan koele lucht. Zodra er van opvoeren en racen sprake is kan ik me er iets bij voorstellen.

Erwin 8)