RE: Afslaan een startprobleem bij warme motor
Ingediend door Mini Martin op zo, 13-11-2005 10:33
klinkt als een vlotter in de carb die lek is.
grtzz Martin
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door Mini Martin op zo, 13-11-2005 10:33
klinkt als een vlotter in de carb die lek is.
grtzz Martin
Hebben de carb vanmiddag helemaal uit elkaar gehaald en goed schoon gemaakt, zat toch ergens iets verstopt.
Vlotter werkt iig gewoon goed, dus niet lek.
Het lijkt nu opgelost te zijn, heb net kilometer of 15 gereden. Maar ik wacht t nog ff af of het zo blijft...
Hmm ik heb momenteel met hetzelfde probleem te kampen Is pas gekomen na een afstelbeurtje
Inmiddels heb ik er een paar 100 km opzitten. Heb t probleem niet meer gehad.
Uiteindelijk was t toch echt vuil in de carb. Heb er naderhand geen last meer van gehad. Heb nog wel wat moeten afstellen, maar dat was omdat ie beetje onregelmatig liep.
Dan heb ik wat te doen
Heb je gewoon de hele carb uit elkaar gedraaid?
Ik heb de hele carb schoongemaakt,maar hij loopt nog steeds niet
Het ligt echter wel aan de benzine toevoer, want hij start wel heel ff, maar daarna valt ie dood
Nog iemand tips??
Ingediend door Willard-John op ma, 10-04-2006 17:08
[size=75:3vmy9q25][Topics samengevoegd-Demelza][/size:3vmy9q25]
Na paar jaar in een 1000tje te hebben gereden eingelijk een 1300 met stage 1 gekocht, nu is het probleem dat ik na een paar blokjes om hem terug kan slepen, want onder het rijden valt hij gewoon spontaan uit en vervolgens een dag later pas weer met moeite start.
Iemand een idee waar dat kan zitten?
Ook als ik de mini aanheb en hem dan uitzet is het al meteen over want dan start hij ook niet meer.
Ingediend door Willard-John op ma, 10-04-2006 18:06
Hij slaat niet meer aan, draait wel nog rond
Ingediend door Willard-John op ma, 10-04-2006 18:40
Das noujuist het gekke, hij vonkt goed en loopt als een trein , draait stationeer uitstekend en onder het rijden erg soepel (het blokje dan)
en toch na een tijdje rijden.... weg en uitrollen maar. en dan heb ik het over nog geen 6 km.
ow ja en ook geen geblup of gestotter als ie uitvalt.
Ingediend door Willard-John op ma, 10-04-2006 19:05
erg bedankt ik ga de carb. maar eens uit elkaar halen en we zien wel weer verder, misschien haal ik dan ook de 100km
Bij mij was het zo dat de injectie computer geen stroom kreeg, hij gooit de motor dan wel rond, maar hij start niet...
Het zou dus kunnen zijn dat de zekering van het contact/comp niet goed contact maakt, ff de contactpuntjes schoonmaken met wat schuurpapier was bij mij de oplossing)
maar waarom doet hij het dan in 1e instantie wel..
bij koude onderdelen is de geleiding beter?
Ingediend door Willard-John op di, 11-04-2006 08:18
Ik heb echt geen idee, want ook als ie rijd en ik zet hem af dan is het ook echt meteen over want dan start ie helemaal niet meer.
En aangezien ik niets van injectie en weining electronica in de auto heb zitten kan het daar ook al niet aan liggen.
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 11-04-2006 08:33
zie ook:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/miniehbo.htm
.. meten is weten ..
misschien dat er een contactje (wat je nodig hebt om te starten) loszit dat wel contact maakt als je stilstaat/begint te rijden en dan ergens los gaat zitten onder het rijden? (Alle aansluitingen controleren/schoonmaken)
HTH,
Theo van den Bogaard
Ingediend door Mini Martin op di, 11-04-2006 08:47
Bekend verhaal.
Zou net wat Theo aan geeft even het contactdraad doormeten.
Dit is in de meesten gevallen de wit/rode draad bij het startrelais.
het kan volgens mij ook nooit kwaad om de compressie op je cilinders eens na te meten.
Ingediend door Mini Martin op di, 11-04-2006 10:32
daar valt hij niet zomaar plotseling van uit.
niet willen starten met warme motor kan toch duiden op een compressieprobleem dacht ik.
ik heb ook ooit een motor gehad, die lekker liep als hij koud was, maar ook plots stilviel als hij warm was. En dit was te wijten aan een verschillende compressie op de cilinders. Hij wilde ook alleen maar opnieuw starten nadat hij een tijdje was afgekoeld, of nadat de bougies eruit werden gehaald (en nadien natuurlijk teruggeplaatst ).
Ik moet er wel bijvermelden dat het een tweetakt was, dus nu weet ik niet of dat in dit verhaal iets uitmaakt.
@ Frostie:
Sorry voor de late reactie, kijk de laatste tijd niet vaak op t forum.
Laat de mini ff lopen (indien mogelijk) en haal daarna de tankdop eens eraf. Heb t probleem ook ff gehad toen me ontluchtingsslangetje klem zat. Tank trekt vacuum en dan komt er ook geen benzine meer.
Ben helaas bang dat dit het niet is, maar valt altijd te proberen.
Heb je overigens een filtertje voor je carb zitten??
Hoef maar 1 lullig klein vuiltje te komen om t te verstoppen. Daar kwam ik helaas pas achter toen de carb er drie keer af was geweest... Verder zou t mss nog aan de ontsteking kunnen liggen. Dat ie niet goed staat afgesteld...
Ik heb inmiddels een carb gemonteerd die het zeker weten doet. Het begon heel mooi, moest alleen choken anders viel ie uit. Ik de carb bijgesteld, nog altijd prima, maar ik wil wegrijden, jawel hoor.... hij viel weer uit en hij start wederom niet
(filtertje heb ik liggen, alleen nog ff monteren )
Vandaag heeft mn vader nog wat lopen klussen, de carb loopt nu over als je hem wilt starten maar hij start dus nog altijd niet
Als ie overloopt, zit er ergens iets verstopt, of vlotter werkt niet.
Haal er eens een paar bougies uit, als ze droog zijn, komt er waarschijnlijk dus geen benzine in de cilinders.
RE: Afslaan een startprobleem bij warme motor
Ingediend door Lambormini op za, 12-11-2005 16:13
Hallo!
Ik heb eindelijk mijn mini gekeurd en rijdend op de weg , nou ja, rijdend......
Nu heb ik er dus pas voor het eerst een stuk in kunnen rijden, maar heb nu al een probleem. Wanneer ik de motor een beetje warm heb gereden (5 tot 10km), houdt ie ineens onder het rijden in en slaat af. Daarna krijg ik hem niet meer gestart. Aanslepen helpt dan wel, maar nog slaat ie af, of je moet heel goed met choke en het gas kunnen spelen.
Nu heb ik al een aantal dingen gecontroleerd:
- De dashpot is goed bijgevuld met olie (mss te dun?)
- Krijg een goede vonk en bougies zijn droog, komt dus geen benzine bij de bougies.
- Benzine slang zat achter de luchtfilter door, maar heb ik nu wat korter gemaakt en wat lager langs het schutbord gelegd.
- Als ik de benzinetoevoer van de carb losmaak en start, komt er wel meteen benzine.
Het lijkt mij dus in de carb te zitten of mss toch in de brandstofpomp. Kwam nog een probleem bij, kreeg hem vanmorgen helemaal niet meer gestart, heb op het forum wat zitten zoeken, en kwam iets tegen dat de benzinetank mss niet ontlucht. Dit was inderdaad zo, en daarna starte hij meteen. Ikke blij een ff binnen een kopje koffie gepakt, om daarna een stukje te gaan rijden. Ff het slangetje van de ontluchting op de tank los gemaakt en een beetje vrij gelegd. Start ie niet meer....
Blokje is een 1300 metro uit '89, met hiff 44 en open filter, stage 1 zeg maar
Ik heb al wat soortgelijke problemen gevonden op het forum, maar bij de meeste ging het alleen om het afslaan, bij hun starte de mini wel meteen weer. Ook heb ik al wat gevonden over een "vapour lock", maar dat lijkt mij het ook niet, omdat ie ineens tijdens het rijden (optrekken eigenlijk) inhield en helemaal uit viel...
Dus voordat ik mijn carb en brandstofpomp er af ga halen en eens na ga kijken, kent iemand dit probleem en weet mss zo een oplossing???