Afslaan in de bocht

RE: Afslaan in de bocht

Hello!!

Ik heb nu ruim een half jaar een mini 1000HLE uit 1984, en ik heb soms het probleem dat mijn mini met de koppeling ingedrukt om te schakelen afslaat in de bocht... Warm of koud maakt weinig uit. Als in het begin met choke rij hoor ik het toerental minder worden in zo'n bocht. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Las trouwens ook net bij een ander onderwerp dat de snelheid van zijn mini 1000 140 was.. mijne haalt net aan de 105/110 :? Wat is een normale topsnelheid voor mijn mini ongeveer? Staat dit in verband met bovengenoemd probleem?

Alvast bedankt!!

Jorden

RE: Afslaan in de bocht

Zeker een bocht naar links? Ik heb de stationaire toerental iets omhoog gedraait, toen werkte het naar behoren.

RE: Afslaan in de bocht

Ik heb hetzelfde probleem, moet inderdaad stationair iets meer toeren draaien lijkt me? Moet er nog naar kijken.

RE: Afslaan in de bocht

jorrie schreef:
Las trouwens ook net bij een ander onderwerp dat de snelheid van zijn mini 1000 140 was.. mijne haalt net aan de 105/110 :? Wat is een normale topsnelheid voor mijn mini ongeveer? Jorden



Topsnelhied is idd 140, soms 145 (op de teller) maar als je een beetje gezond met je 1000 wilt omgaan kun je het beter bij 100 a 120 houden...onder normale omstandigheden...

RE: Afslaan in de bocht

Contactpuntjes/verdelerkap schoon maken scheelt vaak ook! :)

RE: Afslaan in de bocht

Topsnelhied is idd 140, soms 145 (op de teller) maar als je een beetje gezond met je 1000 wilt omgaan kun je het beter bij 100 a 120 houden...onder normale omstandigheden...



Ja ik zou uiteraard niet zo hard gaan rijden, maar punt is dat als ik nu over de snelweg moet ik hem bijna op zn staart moet trappen om hem btje snelheid te laten maken...
Zal morgen even de contactpuntjes en verdelerkap proberen schoon te maken. Zijn er verder nog mogelijke oorzaken?

RE: Afslaan in de bocht

qua snelheid, ik heb op mijn 1000e nu een stage 1 kitje liggen en heb mn complete onsteking vernieuwd en het geheel netjes laten afstellen en rijd nu op de snelweg van mn teller af 140+......

Voorheen was dit met moeite 110 , maar dat was ook bleek later omdat mijn contactpunten bijna helemaal weg waren mijn tip kijk eerst in naar die puntjes wie weet is de oplossing wel erg simpel...

RE: Afslaan in de bocht

Hartelijk dank voor deze tips :)

Hopelijk morgen wat tijd om op onderzoek uit te gaan!! Laat jullie weten als het gelukt is!

RE: Afslaan in de bocht

ik heb ook een mini 1000e uit 84 met precies het zelfde probleem dus ga morgen ook is kijken

uh maar waar zit die stationair?

RE: Afslaan in de bocht

De 1000 van mij heeft niet echt een makkelijke soort stelschroef ofzo. Ik moet nog uitzoeken hoe deze stationair beter kan draaien, wordt improviseren denk ik

RE: Afslaan in de bocht

vicky schreef:
uh maar waar zit die stationair?

Kan je lang naar zoeken denk ik! ;)

RE: Afslaan in de bocht

Al je een HS4 carb er op heb zitten ik teminste wel op mijn 1000e uit 1986 dan zit i onder je luchtfilterhuis aan de rechterkand (als je voor de auto staat)dan is het gaatje wat net boven de halve maan waar je gaskabel aan vast zit.
Ik heb me ook een ongeluk gezocht omdat dit gaatje naar een paar jaar vuis onzichtbaar was geworden ;) .

veel succes alemaal

RE: Afslaan in de bocht

Heb je dit topic al gezien? Kwam ik tijdens een zoekactie tegen.
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 0066#10066

RE: Afslaan in de bocht

Thanks Demelza!
Heb het topic gelezen, en moet er maar eens mee aan de slag gaan! Wel weinig tijd voorlopig maar wie weet.. Nog steeds niet naar de contactpuntjes kunnen kijken....!! :x

RE: Afslaan in de bocht

In een bocht sla je toch altijd af ;)

RE: Afslaan in de bocht

hahaha lmao