Begin eens met de contactpuntafstand te controleren/af te stellen. Die verloopt nl. als gevolg van slijtage. Het mengsel verandert niet zomaar, dus als 'ie het eerder wel gewoon deed, zou ik het daar niet meteen zoeken. Dat de motor koud blijft, kan aan een defecte thermostaat liggen. De kachel blijft dan ook koud/lauw.
- Login of registreer om te reageren
RE: Afslaan motor
Ingediend door The Bad Touch op ma, 01-12-2003 09:42
Mijn Mini 1000 HLE uit '82 heeft soms een beetje last van kuren.
Als ik een redelijk eindje gereden heb (3 kwartier, motor zou dan toch warm moeten zijn) en ik de choke weer naar binnen schuif (lees: wasknijper verwijder), dan slaat hij soms af als ik bijvoorbeeld bij een verkeerslicht moet stoppen (stationair). Als ik dan de choke weer 1 cm uittrek, dan is er nix aan de hand. Het lijkt wel of de motor maar niet warm wil worden. De temp. meter blijft trouwens bijna helemaal onderaan hangen. Is dit normaal of moet die in het midden staan.
Kan dit aan koeling ofzo liggen. Of staat het stationair toerental te laag? 750 rpm zou toch genoeg moeten zijn? Of zou de mixture te arm zijn?
...Of kan het van alles zijn
Zelf weet ik niet zo goed waar ik mee moet beginnen. Stationair toerental opvoeren is toch een 'lapmiddel'?
Wellicht is de informatie niet compleet om het vraagstuk op te lossen. Ik zal proberen meer info te geven aan de hand van eventuele vragen.
Verder trouwens geen problemen met auto; starten etc gaat altijd.