RE: afslaan SPI als ie warm is/ probleem waarschijnlijk verholpe
Ingediend door gtepower op ma, 03-09-2007 22:10
niemand?
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door gtepower op ma, 03-09-2007 22:10
niemand?
Ingediend door Rene op di, 04-09-2007 12:13
Klinkt toch alsof hij ergens een vacuum lek heeft of een signaal van de motortempertuur niet goed binen krijgt.
Loop alle stekkertjes ed eens na en reset de ECU eens door de accu los te gooien.
Ingediend door gtepower op di, 04-09-2007 20:42
Rene schreef:
Klinkt toch alsof hij ergens een vacuum lek heeft of een signaal van de motortempertuur niet goed binen krijgt.
Loop alle stekkertjes ed eens na en reset de ECU eens door de accu los te gooien.
temperatuur sensor is getest die is nog goed , en er is geen vacuum lek. ecu is al meerdere malen gereset.
Ingediend door Red Flame op di, 04-09-2007 20:59
heb je al een compressietest gedaan?
klepspeling?
als je kleppen niet goed sluiten krijg je afwijkende waardes in je uitlaatgas-meting (lambda), hierdoor gaat je ecu de brandstoftoevoer stevig dichtgooien, waardoor hij afslaat.
bobine is goed? getest? bougiekabels?
klinkt misschien makkelijk/ simpel, maar vaak wordt het probleem moeilijker gezocht dan het is...
Ingediend door gtepower op di, 04-09-2007 22:14
Red Flame schreef:
heb je al een compressietest gedaan?
klepspeling?
als je kleppen niet goed sluiten krijg je afwijkende waardes in je uitlaatgas-meting (lambda), hierdoor gaat je ecu de brandstoftoevoer stevig dichtgooien, waardoor hij afslaat.
bobine is goed? getest? bougiekabels?
klinkt misschien makkelijk/ simpel, maar vaak wordt het probleem moeilijker gezocht dan het is...
bobine en bougiekabels lijken me wel goed te zijn want hij blijft vonken en loopt gewoon op 4 cilinders.
tja klepspeling zou kunnen maar dan zou ie ook moeten ploffen in de uitlaat wat ie niet doet.
Ingediend door Jroen op di, 04-09-2007 22:48
Wanneer percies slaat hij af?
Als de motor goed warm is en je komt van de snelweg af dan slaat de motor af?
Als dat zo is, dan is het handig als je de vacuumslangetjes vervangt of de pakkingen tussen je inlaatspruitstuk en je throttlebody ( kom even niet op de nederlandse naam ).
Ik heb dat ook gehad met mijn spi.
Ingediend door gtepower op di, 04-09-2007 22:53
Jroen schreef:
Wanneer percies slaat hij af?
Als de motor goed warm is en je komt van de snelweg af dan slaat de motor af?
Als dat zo is, dan is het handig als je de vacuumslangetjes vervangt of de pakkingen tussen je inlaatspruitstuk en je throttlebody ( kom even niet op de nederlandse naam ).
Ik heb dat ook gehad met mijn spi.
als ie goed warm is slaat ie af gewoon als je afremt en als je hem stationair laaat lopen slaat ie steeds af dan maar je ziet als ie warm is ook de stappenmoter niet meer of veel te traag werken.
maar de vacuumslangetjes zijn niet lek, die zijn al gecontroleerd evenals de pakking tussen monopointhuis en spruitstuk.
Ingediend door Jroen op wo, 05-09-2007 08:21
Ze zijn gecontroleerd, dus niet vervangen?
Vervang ze nu maar, ook al lijken ze dicht net als die pakking. En die slangetjes kosten bijna niks.
Bij mij was dat ook zo.
Ingediend door Rene op wo, 05-09-2007 11:32
gtepower schreef:
bobine is goed? getest? bougiekabels?
bobine en bougiekabels lijken me wel goed te zijn want hij blijft vonken en loopt gewoon op 4 cilinders.
Lijken mij... hmm meten is weten, als er 1 (of 2) een hogere weerstand hebben dan de andere, vonk hij ook maar is minder sterk en dat verschil zie je echt niet.
Je verbranding is daardoor onvollediger.
Ohmse waarden meten dus.
gtepower":jfwpahe3]
tja klepspeling zou kunnen maar dan zou ie ook moeten ploffen in de uitlaat wat ie niet doet.[/quote:jfwpahe3]
HOeft niet.
Gewoon meten/ afstellen en je elimineerd een mogelijk probleem.
Ingediend door gtepower op wo, 05-09-2007 17:27
Rene schreef:
gtepower":h87bozws] bobine is goed? getest? bougiekabels?
bobine en bougiekabels lijken me wel goed te zijn want hij blijft vonken en loopt gewoon op 4 cilinders.
Lijken mij... hmm meten is weten, als er 1 (of 2) een hogere weerstand hebben dan de andere, vonk hij ook maar is minder sterk en dat verschil zie je echt niet.
Je verbranding is daardoor onvollediger.
Ohmse waarden meten dus.
gtepower":h87bozws]
tja klepspeling zou kunnen maar dan zou ie ook moeten ploffen in de uitlaat wat ie niet doet.[/quote:h87bozws]
HOeft niet.
Gewoon meten/ afstellen en je elimineerd een mogelijk probleem.[/quote:h87bozws]
bougieskabels en verdelerkap schenen al vervangen te zijn 2 jaar geleden toen probleem begon. dus kan niet indenken dat het daarin zit
Ingediend door Red Flame op wo, 05-09-2007 20:05
niet om te zeiken/ zeuren, maar wij dragen tips aan om je verder te helpen en ieder schot dat we geven wijs je af.
vele mensen hier op het forum hebben heel wat mini's gezien, gesleuteld, gemaakt, gesloopt, gerestaureerd, onderhouden enzovoorts.
iedere mini die bij mij binnenkomt met een probleem wat gaat over slecht lopen, niet afgesteld krijgen, stotteren, pruttelen krijgt als eerste een volledige check-up van de ontsteking, deze optijd en goed werkend is al het halve werk. daarna komt slechte pakkingen/ slangetjes, verstopt brandstoffilter.
een monteur kan pas verder zoeken als hij zeker weet dat de ontsteking goed is en dat de pakkingen goed zijn. een uitlaatpakking kost je 6 euro en een uurtje sleutelen, dan weet je zeker dat het goed is. je ontsteking testen is simpel, heb je zo gedaan, maar je roept alleen dat het 'goed zou moeten zijn', want het is nog niet oud... nog niet oud betekend niet meteen dat het goed is. de pakking kan lekken tussen in en uitlaatkanaal, die pakking is op geen enkele manier te controleren, dus om zeker te zijn, vervangen die hap...
sorry ik kan je op geen enkele manier verder helpen zolang je zelf niet enkele dingen met 100% zekerheid kan bevestigen.
je zegt dat hij op 4 cilinders loopt, vast wel stationair, maar ook bij volle belasting? warme bougiekabels weigeren vaak. bobine is hetzelfde verhaal.
je hoeft maar 1 klep te hebben met een verkeerde klepspeling en het ding loopt slecht. als een klep fout staat, dan ploft hij? wie je dit wijsgemaakt heeft? sorry, hij kan ploffen door een verkeerde klepspeling. sterker nog iedere mini loopt echt netjes al ie iedere halve minuut een beetje ploft. dit deden ze al bij volledige fabrieksafstelling.
graag denk ik met je mee om het op te lossen, maar ik heb nu het idee water naar zee te dragen...
Ingediend door gtepower op wo, 05-09-2007 23:49
ik geloof best die dingen die jullie opnoemen dat het zou kunnen zijn ben zelf monteur dus weet wel wat van wagens af maar. en mn vader is ook monteur en heeft verschillende mini`s gehad alleen net geen injectie
ik zal even wat duidelijker zijn misschien stom dat ik dit niet vermeld heb gehad probleem is pas ontstaan toen er een motersteun is afgebroken geweest.
toen is blijkbaar 1 kabel van temp.sensor doorgesleten is gerepareerd en de benodige 5volt komt gewoon aan.
klepspeling staat niet ineens fout na afgebroken motersteun.
vacuumslangen dacht ik ook zelf aan al zou dat eigenlijk niet kunnen want dan zou je ook moeten merken bij koude moter, maar heb ze gecontroleerd en zijn 100%.
bobine zou kapot kunnen zijn maar dan slaat ie niet meteen weer aan als ik hem zou starten normaal gesproken. da wagen loopt ook onder belasting op 4cil. en gaat er als een speer van door.
pakkingen zijn gest doormiddel van remmenreiniger er tegen aan te spuiten als die stuk zouden zijn zou de wagen erop reageren met stationair lopen de wagen geeft geen kik blijft dan gewoon netjes lopen.
wagen is uitgelezen bij rover en geeft geen storing aan. maar gekke is ook dan doet ie het 50km goed en dan begint ie weer
temp-sensor is ook gecontroleerd koud en warm de goede waardes.
co- bij vorige apk niet goed bij garage aan basis-afstelling gekloot
+ dan blijft waarom werkt de stappenmoter koud wel maar warm niet
ik hoop dat ik nu iets duidelijker ben, ik snap je reactie, was mijn fout had mischien iets duidelijker moeten zijn
verder kan ik melden dat voor de zekerheid morgen wel de kleppen gesteld worden.
lamdasonde omgewisseld.
bedrading van temp.sensor nog eens gecontroleerd.
en verder gaat spruitstuk en monopointhuis er weer op.
en als mn pa thuis is ook meteen onstekingstijdstip controleren(al die zou door 2 andere monteurs al gecontroleerd zijn)
Ingediend door Rene op do, 06-09-2007 13:26
Heb je de massa kabel al eens gecheckt?
En desnoods een niewue aangelegd zodat je dat punt elimineerd?
Ingediend door gtepower op do, 06-09-2007 17:17
was al een andere neer gelegd ipv orginele maar heb er voor de zekerheid al 1 extra bijgelegd omdat de startmoter maar langzaam rond ging en accu was goed, en startmoter gerev. en die draait nu weer goed.
lamda-sensor blijft toch zitten want zit te vast in spruitstuk
Ingediend door gtepower op vr, 07-09-2007 18:18
zo heb net weer 80km probleemloos gereden
Ingediend door Daan op vr, 07-09-2007 19:03
Dit soort problemen die af en toe de kop op steken zitten zoals René zegt vaak in slechte contacten van electronica of halve draadbreuken...
Ingediend door gtepower op vr, 07-09-2007 23:09
Daan schreef:
Dit soort problemen die af en toe de kop op steken zitten zoals René zegt vaak in slechte contacten van electronica of halve draadbreuken...
dit was geen electronica probleem.
Ingediend door Sjoerd24 op za, 08-09-2007 00:14
Vertel ons dan eens wat uiteindelijk het probleem bleek te zijn, ik ben nu toch wel benieuwd na dit alles gelezen te hebben...
Ingediend door Rene op za, 08-09-2007 11:42
Inderdaad, halve info zo van'zo net weer 80 km probleemloos gereden' en het was geen electronica probleem hebben we niet zo veel aan.
Ook voor mogelijke search naar dit onderwerp.
EN wij willen er ook wat van op kunnen steken.
Ingediend door gtepower op za, 08-09-2007 13:55
Rene schreef:
Inderdaad, halve info zo van'zo net weer 80 km probleemloos gereden' en het was geen electronica probleem hebben we niet zo veel aan.
Ook voor mogelijke search naar dit onderwerp.
EN wij willen er ook wat van op kunnen steken.
wat het probleem was vertel ik later, wil eerst 200% zeker weten. en weet het nu nog maar 199% zeker.
verder heb ik inmiddels alweer 180km gereden
Ingediend door metrodriver op za, 08-09-2007 14:17
gtepower schreef:
wat het probleem was vertel ik later, wil eerst 200% zeker weten. en weet het nu nog maar 199% zeker.
## bij gewone mensen is 100% zeker genoeg hoor...
verder ben ik het met rene en voorganger eens: kom voor de dag met die hap!
Ingediend door gtepower op za, 08-09-2007 15:28
metrodriver schreef:
gtepower":1bzbsmsp]
wat het probleem was vertel ik later, wil eerst 200% zeker weten. en weet het nu nog maar 199% zeker.
## bij gewone mensen is 100% zeker genoeg hoor...
verder ben ik het met rene en voorganger eens: kom voor de dag met die hap! [/quote:1bzbsmsp]
tja 100% is bij mij normaal ook genoeg maar wat ik gevonden had was 2 seconde werk zo`n kleinigheidje
Ingediend door Daan op za, 08-09-2007 16:28
Dan hou je het toch lekker voor jezelf!
Ingediend door metrodriver op za, 08-09-2007 17:23
Daan schreef:
Dan hou je het toch lekker voor jezelf!
## misschien was het [i:1uyxmzmf]niet vinden[/i:1uyxmzmf] zo'n blunder dat TS het niet durft te vertellen
Ingediend door jeroen jansen op za, 08-09-2007 17:26
toch ben ik ook erg benieuwd naar het probleem.
want volgens mij hebben wij hetzelfde probleem! mini en rover garage krijgen het probleem maar niet opgelost!
Ingediend door gtepower op za, 08-09-2007 20:00
een vacuumslangetje te ver op de aansluiting geduwd
Ingediend door ayla op zo, 09-09-2007 17:41
gtepower schreef:
een vacuumslangetje te ver op de aansluiting geduwd
Te ver??? Dan moet je toch eens uitleggen hoe dat kan gebeuren en wat dat voor invloed kan hebben?
Groet ron
Ingediend door metrodriver op zo, 09-09-2007 19:01
ayla schreef:
Te ver??? Dan moet je toch eens uitleggen hoe dat kan gebeuren en wat dat voor invloed kan hebben?
## heh,.............gelukkig vraag [i:37tytrr0]jij[/i:37tytrr0] het..
want [i:37tytrr0]ik[/i:37tytrr0] durfde het niet
Ingediend door jaapio1984 op ma, 10-09-2007 09:59
deze opmerking schreeuwt om foto's van het slangetje..
Jaapio (die ook een SPI heeft en dit ook wel wil zien)
Ingediend door Dennis op ma, 10-09-2007 16:05
Op zo'n vacuumslang zit een haakse sluiting geschoven. Als je die te ver schuift sluit je het slangetje zelf af. Ik denk dat hij dat bedoeld.
Dennis
Ingediend door gtepower op ma, 10-09-2007 17:54
Dennis schreef:
Op zo'n vacuumslang zit een haakse sluitig geschoven. Als je die te ver schuift sluit je het slangetje zelf af. Ik denk dat hij dat bedoeld.
Dennis
inderdaad Dennis dat bedoelde ik
Danny
Ingediend door jeroen jansen op di, 11-09-2007 01:28
is het mogelijk een fototje te kunnen plaatsen?
ik ben nogal een leek wat dit betreft en heb geen idee welk slangetje het is! alvast bedankt!
Ingediend door gtepower op do, 20-09-2007 21:45
LegalMiniDriver schreef:
er klopte gewoon niets aan die auto
daarom issie ook al na 4 weken weg gedaan
kwas t meer dan zat. iedere keer naar de garage met dat ding
maar ik zal maar weer on-topic
is t al verholpen?
die gte was dat een blue sport toevallig?
maar met de mini is alles goed ik heb er zelf ruim 300km probleemloos meegereden.
en de eigenaresse rijd er ook alweer 2 weken ofso elke dag probleemloos mee
Ingediend door (b)engeltje op do, 20-09-2007 21:50
Kun je ook vermelden wat nu de oplossing is geweest? Misschien dat andere mensen er nog iets aan hebben.
Ingediend door gtepower op do, 20-09-2007 22:04
(b)engeltje schreef:
Kun je ook vermelden wat nu de oplossing is geweest? Misschien dat andere mensen er nog iets aan hebben.
die heb ik al vermeld gehad: oorzak was vacuumjslangetje te ver op zwart/groen potje geschoven waardoor de ecu geen vacuum kon meten.
RE: afslaan SPI als ie warm is/ probleem waarschijnlijk verholpe
Ingediend door gtepower op za, 01-09-2007 18:17
ik heb hier de mini van mn vriendin staan
nou sloeg het ding alheel lang af onder het rijden
en vorige apk hebben ze aan die stelschroef zitten draaien daarbij stappemoter wat dus absoluut niet mag ivm dat dat de bassisafstelling is en die mag nooit gewijzigt worden.
maar fijn eens kijken wat het probleem is.
lamdasonde is al vervangen geweest.
geen valselucht.
bij afslaan slecht aanslaan.-- krijgt injector spuit niet in --> wel spanning op injector en benzinedruk.
injector vervangen dat weer goed maar nog niet goed stationair.
nu lijkt het of de stappenmoter (die moet zorgen voor stationair toerental) die als je voor wagen zit rechts in monopointhuis zit dat pinnetje niet altijd goed uitkomt en dan weer wel en dan weer verderin dan weer verder uit en dan doet ie weer niks. pinnetje is wel goed gangbaar.
weet iemand hoe dat zit?, of dit veel voorkomend probleem is en wat de oplossing is?