0.9 mm bij elec ontsteking en 0.7 mm bij normale ontsteking ongeveer...
- Login of registreer om te reageren
0.9 mm bij elec ontsteking en 0.7 mm bij normale ontsteking ongeveer...
Ik heb even gekeken maar ik heb geen bpr6es maar bpr7es voor mijn motortje.....
Wat is het verschil?
Jim
Ingediend door J. Overweg op za, 12-04-2008 17:21
[size=75:20wuovax][Topics samengevoegd - Crispy][/size:20wuovax]
Mijn blokkie is een 1275 gold seal.
(innocenti motorblok uit midden jaren 80)
Nieuwe onderdelen besteld, waaronder de bougies.
Volgens Haynes:
electrodeafstand Bosch 0,6mm
Heb NGK bougies met standaard electrodeafstand 0,8mm.
Moet dit terug naar o,6mm?????????
Misschien ben ik te precies, maar ja......
het is toch voor de mini........
dan kan het wat ons betreft niet precies genoeg.....
De elektrode afstand moet echt 0,6 zijn. Als het goed is heb je de verkeerde bougies gekregen.
Ingediend door J. Overweg op za, 12-04-2008 17:28
Alles bij een mini shop besteld.
Het zijn de NGK BPR6ES
(volgens zoekfunctie van het forum zijn dit wel de juiste)
Dat zijn idd de goede. Je kunt natuurlijk ook zelf de afstand wat kleiner maken.
Is het niet zo dat de electrode-afstand gekoppeld
is aan de bougie?
Dan is die 0.8 natuurlijk goed.
Ingediend door J. Overweg op za, 12-04-2008 19:22
geen idee...
Vandaar de vraag op het forum.
Op internet is helaas ook geen vergelijkingstabel te vinden.
Heeft iemand ervaring met de NGK-kaarsjes??
(zo ja, is de electrodeafstand 0,6 of 0,8?)
Ik heb er ervaring mee. De afstand is bij mij altijd 0,6 geweest. En dat terwijl ik dezelfde bougies gekocht heb.
Ingediend door J. Overweg op za, 12-04-2008 20:29
(b)engeltje, thanks, zal de afstand naar 0,6 terugbrengen.
Het gebeurt vaak dat nieuwe bougies niet de juiste electrode afstand hebben. Dit moet je altijd controleren en vaak corrigeren.
Bij NGK bougies (goede kwaliteiet!) MOET je altijd zelf de electrodeafstand instellen naar de opgegeven waarde voor die auto. kan voor dezelfde bougie, bij een andere auto heel anders zijn.
Dus je bent niet te precies.
Ingediend door J. Overweg op zo, 13-04-2008 10:11
Okee...
Iedereen bedankt voor de respons
Onderwerp kan wat mij betreft op slot
Ik heb de vraag aan een bestaand topic toegevoegd zodat de informatie bijelkaar blijft (overigens staat hier nog een andere mening in over de waarde van de afstand...)
Verder:
FAQ Site Algemeen schreef:
Zo, mijn vraag is beantwoord, kan een mod nu mijn topic even op slot zetten?
Nee We zetten topics op slot als daar een specifieke reden voor is, zoals bepaalde overtredingen van de forumregels. Voor de rest laten we topics open staan, om de mogelijkheid open te houden voor anderen om in de toekomst nog reacties te kunnen plaatsen, bijvoorbeeld om verdere opheldering te vragen. Bovendien zetten we in de Markt-forums topics op slot zodra de advertentie van de eerste post voldaan is (zie ook de gebruiksregels die in de forums Aangeboden en Gevraagd staan).
hallo allemaal,
als ik het verhaal hierboven lees, zou de electrode afstand dus rond de 0,6 moeten zijn? mijn vraag is hoe weten jullie dat precies? ik heb een standaard 1000 en volgens Haynes zou de electrode afstand 0,8 moeten zijn heb echter het idee dat hij minder start als eerder sinds ik de electrode afstand naar 0,8 heb gesteld..
Gr Lars
In de MPI handleiding staat: NGK BPR6E met elektrodenopening 0,85 +/- 0,05 mm
Ik kon het nergens op het forum bij mpi of in de haneys vinden.
Trouwens met 0,1mm doet mijn mpi het prima,
PS al start ie ook met nieuwe op 3 cilinders en ruik ik benzine tijdens het rijden met raampje open (kan hier niet echt iets over vinden dan iets met injectors en hoe meet de MPI z’n inlaatluchthoeveelheid? Als dat een ‘flapper door’ luchtmassameter is, dan wordt er meestal gebruik gemaakt van een koolstofbaan als contactpunt. Die baan slijt, en daardoor kan de injectie te weinig brandstof gaan injecteren...)
Hoi Jan,
De afstand voor een Mpi is dezelfde als voor de andere mini's. Dus je kunt in principe gewoon aanhouden wat hierboven op opgegeven is. 0.1 is wel heel weinig. Daar worden ze af fabriek zelfs niet mee geleverd.
Als hij start op 3 cilinders, dan zou ik het probleem ergens anders gaan zoeken dan bij de bougies. Dat betekend namelijk dat hij een probleem heeft met de vonk die hij krijgt of de hoeveelheid brandstof. De vonk is het makkelijkste uit te sluiten. Nu werkt de Mpi met een ontstekingsmodule en niet met een toerengestuurde ontsteking. En die ontstekingsmodule wordt weer aangestuurd door de computer, die de toeren meet op het vliegwiel. De luchtmassameter zit in het spruitstuk gebouwd. En dan krijgt hij ook nog informatie van de Lambda-sensor in de uitlaat.
Ik denk dat jou probleem meer in de vonk zit, aangezien de Mpi maar 2 injectoren heeft. Mocht 1 injector het niet goed doen, dan zou hij meer op 2 cilinders moeten lopen ipv op 3.
Hoop dat je hier een beetje mee geholpen bent.
Groeten, Bram
RE: Afstand electrode bij bougie SPI
Ingediend door Sjimmie op do, 13-01-2005 16:10
Is hier een standaard gegeven voor en maakt deze afstand uberhaupt uit?
Als je de bougie haalt bij een mini specialist zal het toch wel goed zijn...
Jim