zo even op het eerste geziht zou ik zeggen te rijk onderin en te arm bovenin.
in Tbase staat wel een startpunt.. maar een keer op de rollen is denk ik het beste
- Login of registreer om te reageren
zo even op het eerste geziht zou ik zeggen te rijk onderin en te arm bovenin.
in Tbase staat wel een startpunt.. maar een keer op de rollen is denk ik het beste
Ingediend door Red Flame op di, 08-02-2005 17:52
SirYun schreef:
zo even op het eerste geziht zou ik zeggen te rijk onderin en te arm bovenin.
Juist in 1 keer goed, dat is waar mijn minike mee te kampen heeft...
maar als ik me niet vergis had een cooper met 998cc ook dubbelle hs2, maar inderdaad een andere nokkenstok
Ingediend door Kevski Style op di, 08-02-2005 21:46
Coopers hadden toch 997cc? Iets andere boring en slag als ik me niet vergis. En de nokkenas is heel anders ja. Lijkt dacht ik meer op profiel van de SW5, alleen is de SW5 beter....
Ingediend door henkmarius op di, 08-02-2005 22:13
Stop! you're both right... Er zijn natuurlijk zowel 998 als 997 coopers gemaakt.
Een A+ blok uit een Flame Red is niet echt te vergelijken met een Cooper 998. Basis is wel hetzelfde maar een hele andere nokkenas en andere kleppen. De naalden zullen dus niet hetzelfde zijn.
Ik ben wel benieuwd hoe je het gaat oplossen. Ik wil straks op mijn 1293 blok met MG nokkenas en stage2 kop ook dubbele HS2's gaan proberen. Geen idee met welke naalden ik moet beginnen. WinSU biedt hier helaas geen oplossing.
Je rijdt toch al een tijdje met die dubbele hs2's rond?
Ingediend door Red Flame op wo, 09-02-2005 09:16
henkmarius schreef:
Je rijdt toch al een tijdje met die dubbele hs2's rond?
klopt, al ruim anderhalf jaar...
in eerste instantie met een kapotte cilinderkop, die heb ik na 3 maanden vervangen. vanaf dat moment liep de mini als een tierelier, stationair 2500rpm, maar door tot ruim 6000 rpm snelheid voor een 1000tje was zeer hoog en een geluid :)" title="Evil" />
ik ga mijn mini voor dagelijks gebruik rijden voor enkele maanden, dus wildde ik de mini iets gebruiksvriendelijker maken zodat ook vrouwlief ermee kan tuffen. (nu durft ze niet). nu loopt ie stationair wel perfect, maar bij belasting krijg je hetgeen siryun beschreef. is dus verre van optimaal...
dat wordt dus iets bedenken...
doel is dat in mijn cabrio een 1000cc met 1100 nokkenas en kop geplaatst wordt met de dubbelle hs2...
Ingediend door Theo van den Bogaard op wo, 09-02-2005 09:27
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/bolton.htm
effe scrollen ..
onderste tabel (uit HTMYM)
(A+ 998 heeft ook nog andere zuigers en een andere kop dan de Coooper 998 .. )
FWIW,
Theo van den Bogaard
Ingediend door Red Flame op di, 10-05-2005 21:40
nou nou het kostte wat moeite, maar het is gelukt...
ik ben begonnen met 2 GY naalden die toch ietwat te arm waren in het hogere torental. rijkere naald dus de M gemonteerd en het gaat als de brandweer...
Aleen loopt ie stationair erg rijk en zal dus met de apk de standaard enkele hs4 erin gaan...
Is het dan niet verstandiger om de mengselschroeven ff een stukje terug te draaien voor de APK en nadien de boel weer terug te draaien?
Ingediend door Red Flame op wo, 11-05-2005 20:45
@rene, klopt dat is makkelijker, maar nog denk ik dat ik een te hoog co uitstoot heb, maar ik laat hem eerst keuren met de dubbelle carbs erop en kan hem in een uurke ombouwen naar enkele hs4, dus om hem door de keuring te krijgen bouw ik het graag ff om...
RE: afstelgegevens van een 998 cc met twin hs2 carbs
Ingediend door Red Flame op ma, 07-02-2005 17:33
wie heeft voor deze setup de juiste afstelgegevens en naaldinfo?
998cc
dubbele hs2 carb met 2 k&n conefilters
ik zoek:
ontstekingstijdstip
welke naald (winsu geeft alleen info over enkele carbs)
klepspeling?
contactpuntsafstand?
ontstekingstijdstip?
ik ga ervan uit dat de klepspeling 0,3 is en de contactpuntjes 0,35
ontsteking staat nu op 7 graden voor bdp, gemeten met stroboscooplamp.
als ik goed doorgereden heb dieselt hij na, bij hoog toerental 4500+ houd hij in...
alle ontstekingsdelen zijn nieuw...