Afstellen benzine drukregelaar Mg metro turbo

RE: Afstellen benzine drukregelaar Mg metro turbo

Nadat ik mijn metro turbo weer goed lopend heb gekregen moet ik alleen nog de benzinedrukregelaar goed afstellen, in mijn heynes manual staat dit niet heel uitvoerig beschreven
heeft iemand een goede manier om dit te doen?

RE: Afstellen benzine drukregelaar Mg metro turbo

Manual voor een MG metro turbo op de kop tikken.

Groet ron

RE: Afstellen benzine drukregelaar Mg metro turbo

Je kunt de benzinedrukregelaar niet afstellen (tenminste dat staat in de Haynes). Hij doet het of hij doet het niet. Hij heeft 2 instellingen af fabriek, standaard en een hogere druk als de turbo inkomt. Ik heb heel wat met mijn turbo gespeeld, maar heb nooit wat hoeven doen aan mijn benzinedrukregelaar.

RE: Afstellen benzine drukregelaar Mg metro turbo

Hallo,

als hij nu goed loopt en rijd niks aan de hand zou ik zeggen.
Maar wil je het controleren, doe je dat alsvolgt:

Zet er een meter tussen en kijk wat je brandstofdruk nu is.
Nu staat of zet je de brandstofdruk op 3 a 4 psi.
Dit doe je door de schroef in/uit te draaien.

Als je geen meter hebt kun je een grove afstelling krijgen door de bovenkant van je carb eraf te halen en de druk op te schroeven. Op het moment dat het via de naaldgeleider omhoog komt zit je te hoog :P

Succes ermee

RE: Afstellen benzine drukregelaar Mg metro turbo

bedankt voor de reacties!
de auto loopt nu opzich goed, alleen is de afstelschroef alle kanten op gedraait omdat er een probleem was met de brandstoftoevoer, maar dat bleek ergens anders aan te liggen achteraf
de drukregelaar moet dus nu de auto goed loopt weer afgestelt worden, wat weldegelijk kan met de messing schroef in het midden van de regelaar
het verhaal van paneermeel heb ik ergens eerder gelezen, maar heb daar wat vragen over
moet ik dit meten op de brandstofleiding die loopt naar de carb? ik neem aan van wel
maar hoe meet ik dit dan, want als ik die leiding op druk check zit die dus niet aangesloten op de carb en loopt de auto dus niet, en als ik er een t stuk tussen zet lijkt het mij dat ik niet de goede waarde kan aflezen? of zie ik dit verkeerd?

RE: Afstellen benzine drukregelaar Mg metro turbo

Uit de metro haynes:
No repairs to the fuel regulator are possible. DO NOT attempt to alter the adjustment screw, which is preset and must not be moved.

p 199

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Afstellen benzine drukregelaar Mg metro turbo

ik heb ook de haynes gelezen, maar als ik de turbodruk opschroef moet ik ook de benzinedruk aanpassen... Deze regulator is dus gewoon af te stellen!

RE: Afstellen benzine drukregelaar Mg metro turbo

Sebastiaan schreef:
ik heb ook de haynes gelezen, maar als ik de turbodruk opschroef moet ik ook de benzinedruk aanpassen... Deze regulator is dus gewoon af te stellen!



Geloof me, er komt zat peut uit het ding. Ik reed met 14 psi druk, dat is het dubbele van de standaard setting, maar had nooit te weinig benzinedruk. Ik had wel een geslepen naald, maar heb die later weer vervangen door de standaard naald.

RE: Afstellen benzine drukregelaar Mg metro turbo

Sebastiaan schreef:
ik heb ook de haynes gelezen, maar als ik de turbodruk opschroef moet ik ook de benzinedruk aanpassen... Deze regulator is dus gewoon af te stellen!



de regulator zorgt er juist voor dat als je met een hogere turbodruk gaat rijden de brandstofdruk mee omhoog gaat. Je stelt alleen de basiswaarde af. De rest doet hij zelf.

Als je wilt weten op welke druk hij nu staat, zorg je dat je tussen de regulator en de carb een meter komt, voila je brandstofdruk.

Ik heb in de handel een regulator gekocht en die is af te stellen. Hoe de orginele eruit ziet weet ik niet.