Afstellin electrische onsteking 1275 metro blok

RE: Afstellin electrische onsteking 1275 metro blok

Hallo lezers,

wie o wie weet de preciese stand van de voorvervroeging van mijn onsteking. Ik zit ieder keer te twijvelen tussen 7° en 11°. Ik ben al aan het snuffelen geweets, maar kon het niet vinden.
Ik ben bezig de mini klaar aan hetb maken voor de vakantie. Ga naar Italie toe met de aanhanger wederom. Dus moet alles wel goed staan.

Hoop zo speodig mogelijk een juiste afstelling te kunnen doen.

Alvast bedankt, Mark

Hoi, standaard (uit de METRO Haynes is dit 8 graden (7 klopt ook wel denk ik) Hiermee ben ik ook begonnen, hij staat nu op 10/11 graden, en hij pingelt niet en loopt lekker. dus probeer 11 graden eens, en test daarna door bv. in de 4e versnelling volgas weg te rijden vanaf 20 km/u, hoor je dan een soort rateltje staat hij te vroeg.

Ik zou zeggen de afstelling waarbij jij je mini het lekkerst en soepelst vindt lopen. Ik zou eerde voor een wat latere ontsteking gaan dan een heel vroege, aangezien zeker wanneer je de bergen in duikt in een warm land zoals Italie, je je blok niet teveel moet opwarmen. Zo hoef je ook niet continu hoog in de toeren te zitten om die bult op te komen, maar heb je onderin ook al redelijk wat koppel.

De bijbel geeft zelfs aan 5° +1° aan bij een 1500 rpm. Dus dat is nog zelfs minder dan jou minimale 7°. Het gehoor en gevoel zegt bij mij vaak meer.