Kruimelpad
Afstelling 1275 Hif
RE: Afstelling 1275 Hif
Ingediend door R van Engelen op di, 06-08-2013 18:38
Volgens het programma met de specs ingevuld so close as posible komt het uit op een A?X naald, dat is iig 1 ding opgelost.
- Login of registreer om te reageren
R van Engelen schreef:
Volgens het programma met de specs ingevuld so close as posible komt het uit op een A?X naald, dat is iig 1 ding opgelost.
Ware het niet dat de freeware versie van WinSU geen complete naald-code vrijgeeft, en je dus nog steeds tig mogelijkheden overhoudt van naalden die met een A beginnen en een X eindigen.
Daarnaast heeft een HIF carb een naald die met een B begint.. dus ergens heb je waarschijnlijk iets niet goed ingevuld ?
- Login of registreer om te reageren
Uuhm ja je heb gelijk xP
Ergens heeft ie er zelf van gemaakt dat ik een HS 4 er aan heb zitten.
Maar na het veranderen naar een Hif44 kom ik uit op een B?D naald.
Dat klopt dan een stuk beter denk ik xP.
Maar wit was dus juist te arm, even in mijn hoofd omgewisseld.
Zou dit misschien al een stuk opgelost beter zijn als ik een B-D naald er in doe???
En is een stuk makkelijker dan zelf aan de afstelling te gaan draaien.
Lijkt me toch handig om eerst even de naald te controleren/vervangen voor dat hij op de rollenbank gaat.
Weet iemand hoeveel dat bij speedcentre gaat kosten?
Of zijn er goede andere banken in de buurt met een goede reputatie?
- Login of registreer om te reageren
om een nauwkeuriger bepaling te krijgen zul je het programma moeten registreren, kost weinig overigens.
Geen idee wat een rolling road test in NL kost.
Kijk eerst eens welke naald er nu in zit! Met de geregistreerde versie van winsu kun je ook naalden met elkaar vergelijken. De huidige kan inderdaad te dik zijn en dus een arm mengsel veroorzaken.
- Login of registreer om te reageren
Een sessie ligt rond de 200/250 voor het eerste uur als ik het goed heb. Dat heb ik er in ieder geval destijds voor betaald.
- Login of registreer om te reageren
HIF 44 naalden beginnen met B, HIF 38 naalden beginnen met A
met een K&N filter en een freeflow spruitstuk zit je aan een stage 1, daarvoor wordt meestal een BDL of BDK naald gebruikt (in een HIF 44)
FWIW,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
Net even de pot van de carb gehaald.
schroefje los gemaakt kom ik net lezen wat er stond.
BDK, dus wel een goede naald.
Dan maar wat rond gaan kijken voor de afstelling.
*Edit:
Na net even een klein ritje gemaakt te hebben, en de motor op goede temp gekregen nog maar eens de bougies kijken.
Nu zijn ze opeens een duo penotti bougie geworden.
het uiteinde van het ijzer is nog wit, midden is mokka bruin, maar het begin is weer zwart.
Apart dat na dat ik de carb open heb gehad de bougies er opeens beter uit zien.
Maar bij hoge toeren blijft hij maar stinken en roken.
- Login of registreer om te reageren
Is je cillinderkop niet aan revisie toe? Hoog olie verbruik?
Ik zou dit eerst nakijken voordat je hem voor veel geld laat afstellen..
- Login of registreer om te reageren
De kleur ken ik zo van binnen de auto niet goed zien, wacht even tot er iemand even gas kan geven, ken ik zelf kijken.
Net nog even bij mijn vaste onderdelen manneke geweest waar hij in onderhoud is.
Die bevestigd mijn idee dat het eigenlijk gewoon olie is die verbrand.
- Login of registreer om te reageren
Al even later is het "opgelost"
Vanwege het warme weer werd het blok wat warmer dan normaal, vandaar de verkleurde bougies.
En de kop is eigenlijk wel aan revisie toe, maar voor mijn gevoel het hele blok en bak wel.
Net de (volgens mijn) 166.666,6 kilometerstand gepasseerd, en volgens mij is de kop er nog nooit afgehaald, dus revisie mag ondertussen wel ja xP.
Leuk projectje voor de wintermaanden.
- Login of registreer om te reageren
Jongens ik heb en mini 1300 cooper uit 1991 ben al en tijdje
Bezig met de aftelling maar mijn bougies zijn ook wit dus als ik
Het goed hebt staat die op dit moment te arm want als ik
Ongeveer rond de 35 40 km zit geef die en stotend gevoel
Iemand en goede tip graag
- Login of registreer om te reageren
RE: Afstelling 1275 Hif
Ingediend door R van Engelen op di, 06-08-2013 16:10
Beste mensen,
Ik zat al even te denken om mijn Minike eens goed af te laten stellen, maar na vanmiddag is de kogel door de kerk.
Eerst even de specs:
1275 Metro blok nog met een kop voor Gelode benzine.
Hiff 44 met BDK naald
Inlaat spruitstuk met voorverwarming
K&N sport luchtfilter
+/- 1000 kilometer gelden ontsteking volledig vervangen.
Maniflow Freeflow uitlaat spruitstuk
Maniflow 1,75" dubbele demper midden uitlaat.
Nu wou ik hem vanochtend starten, wat gewoon goed ging, maar de straat stond wel bijna vol met rook.
En stinken!!!
Dus ik maar even een bougie er uit gehaald, goed wit, dus te rijk toch???
Hoe kan ik deze zo op zicht/ruik/hoor weer beter afstellen.
Nou was ook nog een vraag wat een goede naald is voor deze setup.
Mede heb ik goede dingen gehoord over Speedcentre in Geldermalsen.
Wie heeft hier ervaring en wat moet dit ongeveer gaan kosten.
Dus de carb stellen, onsteking stellen?
Met vriendelijke groet,
Rolf van Engelen