Blijft hij wel lopen als je de choke een beetje open trekt?
Kans bestaat dat je de carb moet reviseren.
- Login of registreer om te reageren
Blijft hij wel lopen als je de choke een beetje open trekt?
Kans bestaat dat je de carb moet reviseren.
Ja als ik de choke iets open zet doet die het goed ben er al weg voor geweest ze zeggen tot het probleem vacuüm is maar kan niets vinden
Als hij het met de choke wel blijft doen, dan ligt het niet aan de vacuüm. Ik heb dit zelf ook al eens gehad. Als je de carb reviseert, dan is alle speling wel, waaronder die op de gasklep. Als het goed is moet de mini dan weer goed blijven lopen als je afremt.
Je kunt ook in de richting van het electriciteitscircuit denken.
Remlichten verbruiken veel stroom.
Druk je op het rempedaal, terwijl de motor stationair draait, dan geeft de extra belasting van de dynamo -om de stoplichten te laten branden- een verlaging van het stationair toerental, door het vermogen wat van de motor gevraagd wordt om de dynamo zoveel stroom op te laten brengen.
Dit verschijnsel treedt met name op, wanneer je het stationair toerental -betrekkelijk- laag hebt ingesteld en wanneer de accu wat aan zijn eind is en daardoor niet al te best geladen -omstandigheid waarin de dynamo elke stroom piek moet leveren en de accu weinig daarbij helpt-.
Als ik gelijk heb, is je probleem over als je het staionair toerental wat hoger zet; een honderd toeren is genoeg.
Meet de capaciteit van je accu na, dan weet je of je onderhand aan een nieuwe toe bent.
Ik heb nog geen 3 maanden geleden nieuwe accu gehald ik denk eerder aan de carb revisie want ik zie niets voor de rest geen kapotte slagen waardoor die misschien valse lucht trekt níets
Ingediend door Theo van den Bogaard op vr, 02-09-2016 08:26
check het olieniveau in de dashpot van de carb ..
http://www.infomininl.org/iui/manual/tusuoillev.gif
succes,
Theo van den Bogaard
Monteer een vacuum-metertje, dan weet je het meteen.
Hoe rijdt de auto verder?
Hoe hoog is je stationair toerental?
Hij zit op de 1000 toeren maar op moment tot ik rem valt die ónder vacuüm meter heb ik niet kan dat helaas niet checken
Ik vind 1000 rpm wel een beetje hoog voor stationair, als hij niet lager kan zonder goed te lopen kan je carb dus wel versleten zijn idd.
Ik raad je toch aan een 2e-hands vacuum-meterje op de kop te tikken, immers: meten = weten.
wim fournier schreef:
Die dingen kan je gewoon laten reviseren.
Of je doet het zelf. Als er geen speling op de gasklep-as zit dan stelt het niks voor. Lekker een uurtje hobbyen
Is het echt alleen als je je rempedaal indrukt? Dan zou ik het in die richting zoeken. Zou electrisch kunnen zijn, maar dan zou je het ook moeten hebben bij het aanzetten van bijvoorbeeld de achterruitverwarming. Dat is makkelijk te testen, die gebruikt zeker zoveel stroom als je remlichten.
Andere relatie met de remmen is de rembekrachtiger. Die werkt op vacuum wat ie vanaf het spruitstuk krijgt. Werkt de rembekrachtiger nog goed? Het zou zomaar kunnen dat het vacuum lek daar ontstaat. Zou je kunnen testen door die vacuumslang los te halen en af te doppen. Dan remmen(gaat dan natuurlijk zwaarder) en kijken of stationair nog steeds daalt. Blijft ie dan netjes lopen is de rembekrachtiger verdacht.
Alles slagen zijn goed vacuüm is goed ik denk zélf aan contact punten roest
Hallo Jaap,
Misschien is het slim om ook even te kijken naar de massaverbinding van de carrosserie naar het motorblok (die strip). Ik kan mij zo voorstellen dat bij remmen je blok een beetje kantelt en die verbinding slecht is geworden.
Het is maar een idee
Ja aan dat zat ik ook te denken misschien tot ik het roest weg moet schuren voor en beter contact bedankt voor de tip heb ik wat te doen voor het weekend
Ingediend door BCheM op di, 27-09-2016 10:17
Ik heb ook weleens gehad dat er weinig vloeistof in de dashpot zat. Dit zorgde er ook voor dat hij stil viel bij elke keer remmen.
Ingediend door manueld op wo, 28-09-2016 13:03
Je rembekrachtiger werkt toch op vacuüm. Wat als je rembekrachtiger lek is. Zodra je je rem intrapt dat hij een vacuüm lek genereert zal het vacuüm wegvallen met vreemde gevolgen. Als je de vacuüm leiding van je rembekrachtiger los haalt en afdopt hoe loopt hij dan bij het remmen?
Het zelfde vacuüm is in orde daarom
Vindt ik het zo vreemd dat die weg valt
Nog steeds op zoek, dus, naar de oorsprong van 'valse lucht'.
Nu richt de aandacht zich op de rembekrachtiger. Die werkt inderdaad op vacuüm. Bij draaiende motor wordt dat vacuüm opgewekt wanneer je het gas loslaat -zoals gebruikelijk, voordat je op de rem trapt-. Met een dichte smoorklep en de motor op toeren is er een krachtig vacuüm in het inlaatspruitstuk. Van daar af wordt dit vacuüm via een slangverbinding meegedeeld aan de doos van de rembekrachtiger. Om het vacuüm in de doos in stand te houden zit er een terugslagklep in de leiding tussen spruitstuk en doos.
Als die klep niet goed afdicht of functioneert, blijft de verbinding tussen doos en spruitstuk in stand.
Misschien heeft dat effect op het stationair toerental als je dan op het rempedaal drukt, waarbij de spiraalveer in de doos het diafragma wegduwt, wat de rem bekrachtigt. De vacuüm ruimte in de doos vergroot op dat moment, waarbij de buitenlucht druk wordt toegelaten. De vacuüm kamer vult zich opnieuw met lucht. Die lucht moet 'van buiten af' komen.
Wanneer de daarvoor bedoelde luchtingang geblokkeerd is, "zuigt" de vacuüm kamer aan de slangverbinding naar het spruitstuk. Misschien is dit wat je merkt.
Ik ga het even na checken misschien tot het daar in zit thanks voor de uitleg
Even iets om te weten: als je stil staat met de auto met lopende motor, stationair ca. 1000 toeren zoals je eerder aangaf, hoe reageert de motor als je dan de rem intrapt? Zakt je toerental dan ook zover in, dat hij wil afslaan?
Nee dan zakt die bijna niets het is echt op het moment tot ik van rollend vermogen moet stoppen.
Dan nog een vraagje: als je rijdt en je gaat remmen, het motortoerental zakt ver in. Gaat het toerental weer omhoog als je eenmaal stilstaat?
P.s., rij je toevallig een automaat?
Nee geen automaat schakel op moment tot ik Rem dan daalt de toerenteller maar zo ver tot die af een toe af slaat
Ingediend door Joepvdberg op di, 04-10-2016 19:10
Ik heb exact hetzelfde probleem.
nou moet ik zeggen dat hij sowieso wat laag afgesteld staat. ik had co2 problemen. Maar ik zou hem liever iets hoger afstellen.
maar het gebeurt bij een warme moter als ik bijvoorbeeld op de snelweg een afrit pak en moet stoppen voor een stoplicht.
ik moet wel redelijk vaak het dashpotje bijvullen dus ik denk dat een revisie van de carb wel de oplossing kan zijn.
eens kijken of ik dat zelf voor elkaar kan krijgen.
Jaap, in je allereerste bericht schrijf je dat het euvel sedert een paar dagen is. Het euvel is dus eigenlijk een beetje plotseling gekomen, klopt dat? In dat geval zou je niet in de richting moeten zoeken van versleten onderdelen (carburateur) maar meer in de richting van iets wat los zit, een draadje bijvoorbeeld.
Nu zitten er redelijk wat stekker-verbindingen in de Mini, ook onder de motorkap. Wellicht zou je met lopende motor voorzichtig een beetje met de bedrading kunnen rommelen en zien of er iets gebeurt. Kijk wel uit voor draaiende delen!
Met de bedrading ziet er goed uit geen roest of iets in die richting maar ik heb nog niet alle bedrading gezien misschien tot ik toch ook daar even dieper in moet
RE: als ik rem valt stationair laag tot uit
Ingediend door jaap cool op do, 01-09-2016 22:18
ik heb al een paar dagen last van me stationair als ik moet remmen dan valt die zo laag stationair tot die af een toe uit valt iemand een idee ??