APK plannen 2006

RE: APK plannen 2006

Net gelezen in de krant.
Peijs maakt APK-keuring goedkoper
DEN HAAG -
Autobezitters kunnen vanaf volgend jaar ongeveer 10 procent goedkoper uit zijn als ze hun voertuig periodiek laten keuren. Dit komt door een reeks maatregelen die verkeersminister Peijs neemt om de administratieve rompslomp voor chauffeurs te verminderen.

Vanaf volgend jaar mogen garages voor het afmelden van auto's niet méér in rekening brengen dan het bedrag dat de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) daarvoor heeft vastgesteld. Ook komt het formulier voor het afmelden van voertuigen dan digitaal beschikbaar, wat tijdwinst oplevert.

Peijs schrapt daarnaast de APK-plicht voor auto's van voor 1960. Wagens van dertig jaar en ouder hoeven slechts eens in de twee jaar te worden gekeurd. De roetmeting voor dieselauto's wordt eenvoudiger en daarmee goedkoper, aldus de minister maandag in een brief aan de Tweede Kamer. Dit heeft geen gevolgen voor het milieu.

De minister maakt het bovendien eenvoudiger om vanaf 2007 een theorie- of praktijkrijexamen aan te vragen. Nu moeten kandidaten nog een uittreksel uit de Gemeentelijke Basis Administratie en pasfoto's overhandigen. Maar over twee jaar is een legitimatiebewijs voldoende. Ook kan een theorie-examen dan digitaal worden aangevraagd. Nu kan dat alleen telefonisch. :? :D

Doe mij dan maar een mini van voor 1960 :)

nooit geen APK meer

Hoe weet je dan zeker dat je auto veilig is?? :9
Niet dat APK daar de garantie voor geeft...

Doe mij dan maar een mini van voor 1960

.. er zijn er in 1959 een kleine 10.000 gemaakt ..

8) goed zoeken

@Sjimmie; motorfietsen hoeven ook geen APK ..
(maar die zijn dan natuurlijk ook inherent onveilig ?! :)" title="Evil" /> )

groetjes,
Theo van den Bogaard

.. er zijn er in 1959 een kleine 10.000 gemaakt ..

En met het tempo waarin mini's opgegeten worden door het roestmonster...............kunnen er wel een paar nullen af om een indicatie te krijgen van hoeveel er nu nog van de 10000 rondrijden :x
Misschien komt er nog een dag dat mijn mini ook belasting en apk vrij is :P

egenbelasting komt al sneller as je denkt. Plannen staan op 2007 om de wegenbelasting af te schaffen....

Das mooi, 1x in de 2 jaar dus :)

Ja handig is het zeker maar ik denk dat het uitstel van executie is eerlijk gezegd! Als je een jaarlijkse keuring hebt wordt de auto ieder jaar gecontroleerd op zijn zwakke punten nu eens in de twee jaar. Dus waarschijnlijk ook een lijst mankementen die dubbel zo lang is. :'(