al eens met een luchthamer geprobeerd?
inspuiten met WD40 of zo?
met een hamer tegen tikken ?
opwarmen van de moer ?
zeker dat de splitpen er helemaal uit is ?
- Login of registreer om te reageren
al eens met een luchthamer geprobeerd?
inspuiten met WD40 of zo?
met een hamer tegen tikken ?
opwarmen van de moer ?
zeker dat de splitpen er helemaal uit is ?
Ik heb een elektrische slagmoersleutel bij Boels
gehuurd hiervoor. Ging fluitend, maar je betaald
er wel voor natuurlijk.
Bij mij moest ie zeker los en vast op dezelfde dag,
was 120 km. van mijn huis aan het sleutelen en moest terug.
Het is de moer die op de as zit, je moet dan ook de as in de bankschroef zetten! De remschijf hoort om de as te draaien, dus als je die inklemt helpt dat niet.
succes,
Theo van den Bogaard
ik heb hetzelfde probleem gehad, heb uiteindelijk de kroonmoer zoals die heet doorgeslepen en een nieuwe homokineet gemonteerd...
Ingediend door Deathinc. op vr, 26-05-2006 22:39
Je moet iemand laten remmen of een stuk hout tussen dtoel en pedaal in klemmen en dan maar draaien.Linksom!
Een grote hamer wil ook wel eens helpen.
Ingediend door tmftom op za, 27-05-2006 23:18
nu snap ik het niet meer
moet ik nu de remschijf vast houden ( het zelfde effect als remmen als hij nog in de auto hangt zeg maar
of de as vast klemmen
Gr Tom
p.s. nu de remschijf vast geklemt met lijm klemmen maar geen suc6 nog
het kan allebei .theo zei dat de schijf om de as draait maar dat is een foutje! de schijf zit op de naaf vast en de naaf zit via de homokneet aan de as vast.als je hem op de schijf vast zet heb je meer grip. maar zorg er wel voor dat de schijf niet beschadigt door de bekken van de bankschroef of krom wordt getrokken. als je de hele zijkant onder de auto vandaan hebt ga dan naar iemand die een luchtsleutel heeft dan is het een fluitje van een cent om de moer los te krijgen.
Deathinc. schreef:
en dan maar draaien.Linksom!
aaarrrrggghhhh
zit ik de hele tijd de andere kant op te draaien. Stomme britten
sorry maar ik denk nog steeds dat je een bout of moer altijd linksom LOS draai. linkse draad hou in dat je hem linksom VAST draai. mischien toch niet zo een slimme BELG en wel een slimme BRIT.
Knutsel heeft gelijk dat je in principe met de schijf de as blokkeert, maar om de reden die hij ook noemt zou ik liever niet de schijf in de bankschroef zetten; je kan ook proberen de naaf te blokkeren, als je de wielbouten er nog in hebt zitten kan je daar een stuk pijp tussen zetten en dat in de bankschroef o.i.d. (wel denken aan je schroefdraad).
HTH,
Theo van den Bogaard
Ingediend door Deathinc. op zo, 28-05-2006 22:41
knutsel schreef:
sorry maar ik denk nog steeds dat je een bout of moer altijd linksom LOS draai. linkse draad hou in dat je hem linksom VAST draai. mischien toch niet zo een slimme BELG en wel een slimme BRIT.
Shit, dat bedoel ik natuurlijk ook. Mwahaha.
Hoe dan ook, de andere kant op!
En als het niet lukt pak je een hamer, en daarna een grotere.
Een slagmoersleutel hoeft trouwens niet eens erg duur te zijn.
knutsel schreef:
mischien toch niet zo een slimme BELG en wel een slimme BRIT.
ggrrrr
Het beste kan dit terwijl het wiel aan de Mini is gemonteerd. In het forum zoeken onder: Fusees (fuseekogels) vervangen en/of stellen. Daar staat (stond) een foto van een zelf gefabriceerd hulpstuk. Ik heb de foto zelf niet meer en ik kan ook geen foto meer zien op dt topic. Helpt natuurlijk niet veel maar ik heb het hulpstuk ook in de tekst omschreven.
Succes.
Erwin
let wel op dat je bij schijven linksom moet draaien voor los, maar trommelsch hebben aan de linkerkant van de auto links schroefdraad. (dan is linksom = vast).
Cheers,
Wouter
RE: as moer voorwiel
Ingediend door tmftom op vr, 26-05-2006 20:09
hallo ik heb mijn mini helemaal uitelkaar liggen en nu wil ik graag de as moer van de voor wielen er af hebben. Maar die zitten best wel vast. ik heb een dop 33 die pas goed een een stang om kracht te zetten van 1,5 meter en de schijfrem in de bankschroef maar nog draait hij mee.
iemand anders een oplossing om hem los te krijgen ?
Gr Tom