Als het de as is waar de onsteking in draait die je bedoelt, moet je hier een lange bout in draaien. En met passen, voelen, en iederkeer stukje voor stukje draaien moet de vertanding van de as zich kunnen grijpen en zakt het asje naar beneden. De as pakt maar op ÉÉN manier. Het kan dus effe duren voordat hij grijpt en zakt.
Let op dat je niet te vroeg loslaat en er zeker van bent dat de as goed zit anders valt de as in je versnellingsbak.
Stel dat je alles in orde hebt en de auto start niet dan is de ontsteking namelijk 180 graden verdraaid en moet je de as er weer uithalen. Kijk dan hoe de rotor staat, en haal de as eruit met de bout en draai deze dan in tegenovergestelde richting. Wijst deze bijvoorbeeld recht naar boven draai dan de as naar recht beneden.
Veel succes en geduld.
Tip: Draai altijd naar rechts zo heb je de minste kans dat je de bout er terug uitdraaid.
- Login of registreer om te reageren
RE: As tussen nok-as en ontsteking
Ingediend door Mathijs op do, 22-01-2004 20:31
Ik heb sinds kort een cooper 1275 blok.
Bij deze ontbrak het ontstekings meganisme, en startmotor. Geen probleem want deze kon ik van mijn oude blok af halen.
Nu zit ik alleen met het volgende:
Het asje tussen de nok-as en de ontsteking is los (zit niet meer op zijn plaats en kan ik zo uit het blok halen). Ik krijg hem alleen niet terug. Ik kan ook niet in de Haynes terug vinden hoe ik hem weer op zijn plaats krijg.
Iemand een idee?
Ook steek mijn rechter achterwiel ongeveer 1,5 cm verder uit de wielkas dan de linker. (viel me pas op nadat ik mijn 10" 165 wielen er op had gezet i.p.v. 12" 145). Bij de APK hebben ze hier ook niks over gezegt. Iemand een idee hoe dit kan?
Het is zo dat ik een keer mijn uitlaat bijna onder mijn auto heb uit gereden. dus het subframe heeft zeker een fixe klap gehad, maar alles lijkt nog goed op zijn plaats te zitten.