Austin Allegro: problemen met de motor/carb

RE: Austin Allegro: problemen met de motor/carb

Hallo forumleden,

sinds vanmorgen ben ik in het bezit van een Austin Allegro 1100 uit 1978. Binnen een half uur had ik het motortje alweer aan de praat, alleen het probleem is dat het toerental ontzettend hoog staat. De shoke en het gaspedaal zijn nog niet eens aangesloten.
Als ik een schatting moeten maken denk ik dat het toerental rond de 5000 ligt.
Als ik met de gasklepbediening speel wordt het toerental dus nog hoger.

Heeft misschien iemand ervaring hiermee of heeft iemand een oplossing?

Ook zou ik graag willen weten of iemand een duidelijke afbeelding heeft voor het aansluiten van de shoke en het gaspedaal op de carburateur.


Alvast bedankt,

Rogier Harmsen

RE: Austin Allegro: problemen met de motor/carb

misschien heb je hier iets aan,
is van een mini mayfair 1000 uit 91 , weetniet of dit verschilt

Bevestiging veer gaskabel


Bevestiging gaskabel


Bevestiging choke
(kabel moet door dat gaatje in dat boutje)

RE: Austin Allegro: problemen met de motor/carb

Restrain schreef:
Bevestiging gaskabel



Het gaat hier om de linker buitenmantel. De gaskabel gaat daar recht naar beneden.
De bovenste buitenmantel is van de kachel en die zal bij de Allegro anders lopen.

De 1100 zal ook uitgerust zijn met een HS4, zoals bij jou op foto.

RE: Austin Allegro: problemen met de motor/carb

mm ja klopt helemaal wat je daar zegt..
Had de foto een verkeerde naam gegeven, is inderdaad de kachel :x |:(

Zie nu dat ik daar nooit een echt duidelijke foto van gemaakt heb

misschien dat dit nog helpt!

RE: Austin Allegro: problemen met de motor/carb

Hallo vraag het op het forum van het WWW.AMRWR.NL zijn verschillende allegro rijders daar,succes er mee.

RE: Austin Allegro: problemen met de motor/carb

Vaacuum lek?
Beetje remreiniger of WD40 spuiten rond rondom de carb en spruitstuk..

RE: Austin Allegro: problemen met de motor/carb

d:)b

Vacuumlek, ontsteking veuls te vroeg, vlotterniveau

RE: Austin Allegro: problemen met de motor/carb

Bedankt voor de reacties en duidelijke foto's.

Ik denk dat ik het goed heb aangesloten momenteel. Doordat de gaskabel niet aangesloten was viel de gasklepbediening door de zwaartekracht naar beneden, dit staat dus gelijk een gaspedaal volledig ingetrapt. Vandaar het hoge toerental.

Zoals op de foto staat heb ik het nu aangesloten. Maar zover ik het kan zien is de choke-kabel te kort en mis er zo'n zelfde busje als waar de gaskabel mee geklemt is? Of zeg ik nu rare dingen?



Hebben jullie misschien ook een oplossing voor het volgende probleem.
Als ik een heel klein beetje gas geef houd de motor in, daarna komt hij wel goed op toeren.


Alvast bedankt,

Rogier Harmsen

RE: Austin Allegro: problemen met de motor/carb

De gaskabel zit goed aangesloten. Dit is de bevestiging die er ook op een Hiff zit.

De chokekabel is wel lang genoeg. Je zult een boutje moeten maken of regelen wat door het bovenste gaatje kan van het hendeltje. Het pijltje wat daar op staat moet ongeveer ter hoogte staan van het boutje wat aan de gasklep hangt.

RE: Austin Allegro: problemen met de motor/carb

Bedankt voor de reactie. Ga maar eens vogelen om de choke-kabel aan te sluiten op het oogje.


Groeten,

Rogier Harmsen

RE: Austin Allegro: problemen met de motor/carb

Makkelijkste is om zelf een M4 boutje te vermaken zodat de kabel er doorheen kan. En dan de kabel met 2 moertjes vastzetten. Het boute moet wel goed kunnen blijven draaien.

RE: Austin Allegro: problemen met de motor/carb

Rogier Harmsen schreef:
Hebben jullie misschien ook een oplossing voor het volgende probleem.
Als ik een heel klein beetje gas geef houd de motor in, daarna komt hij wel goed op toeren.



Kijk eens of er nog wel olie onder die zwarte dop zit bovenop de carb. Voor informatie hoeveel en welke olie, zoek eens op "dashpot" in de zoekfunctie