RE: Auto start slecht, multipoint carbu vervangen door gewone???
Ingediend door prutser op di, 01-06-2004 15:07
Is de accu niet gewwon bijne leeg
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door prutser op di, 01-06-2004 15:07
Is de accu niet gewwon bijne leeg
Ingediend door Slayer op di, 01-06-2004 15:28
hoogstwaarschijnlijk dat het inderdaad je accu is die bijna aan zn einde is. Tijdens het starten verbruikt je startmotor zoveel energie dat er voor de rest niets overblijft. Dus bijna geen vonk om de brandstof te ontsteken. Als je hem aandrukt/sleept gebruik je de startmotor niet en is er dus meer energie over voor de rest van je electrische systeem.
Kortom, nieuwe accu erin hangen en 99% zeker dat het goed is.
Ingediend door Eelke op di, 01-06-2004 16:26
"Niet starten" is een te vage omschrijving van wat er gebeurd. Het belangrijkste is of de startmotor draait of niet.
Draait de startmotor wel, dan moet je het probleem erin zoeken dat een van de drie benodigdheden voor een verbranding niet aanwezig zijn (lucht, benzine en ontsteking).
Draait de startmotor niet, dan moet je het gaan zoeken in de startmotor zelf, of in de stroomvoorziening (accu, plusleiding, aarding).
Overigens, een Mini uit 1993 heeft geen "multipoint carburateur" (dat bestaat niet), maar singlepoint injectie (injectie is per definitie geen carburateur, het is een ander principe van brandstofvoorziening). Een singlepoint injectie is zonder al teveel problemen om te bouwen naar carburateur. Maar dat gaat je probleem niet verhelpen.
Ingediend door dieseltje op di, 01-06-2004 18:04
Draait de startmotor wel, dan moet je het probleem erin zoeken dat een van de drie benodigdheden voor een verbranding niet aanwezig zijn (lucht, benzine en ontsteking).
Draait de startmotor niet, dan moet je het gaan zoeken in de startmotor zelf, of in de stroomvoorziening (accu, plusleiding, aarding).
je starmotor kan zeker wel draaien maar als je accu bijna op is dan heeft de accu gewoon nie genoeg om ook nog eens een fatsoenlijke vonk te geven
RE: Auto start slecht, multipoint carbu vervangen door gewone???
Ingediend door mieghummel op di, 01-06-2004 14:52
Ik heb een Rover Mini Cooper 1.3I E2 uit 1993 met een multipoint carburateur. Sinds 2 weken heb ik problemen met starten. Als ik weg wil, wil hij niet starten, maar soms als ik het een half uurtje later weer probeer start hij in een keer. Hij hoeft nog geen 5 meter aangesleept te worden want dan start hij direct. Het gekke is dat als hij eenmaal gelopen heeft, de hele dag geen problemen heeft. Tot de volgende morgen... Wie o wie kan mij hierbij helpen??
Mark Smink
P.S. Is het ook mogelijk deze multipoint carburateur te verwijderen en deze te vervangen door een gewone??