[automaat ombouw] ik blijf een mini rijden.. . maar nu

default

RE: [automaat ombouw] ik blijf een mini rijden.. . maar nu

hallo,

Ik ben nog maar net begonnen met mijn mini avontuur.
Een tijdje geleden heb ik er een gekocht met wilde plannen hem helemaal om te bouwen tot een leuk wagentje. Het is mijn hobby autotje.
Rijd altijd in mn Defender, dus heb vanaf oktober 2500 km gereden.
Het is een mayfair automaat uit 87. Nu ik heb besloten dat ik een mini wil blijven rijden en verbouwen met oa zeemax wil ik wel een handgeschakelde mini.\\
Is dit makelijk om te bouwen? kan ik alleen de bak wisselen?
Kan ik hem mischien ergens (in) ruilen tegen een andere?
de mijne is lichtblauw en in goede staat alleen de buitenkant moet overgepoten worden. Rijd erg goed en ook de automaat is gewoon goed.

Tips??

mvg Matthijs

RE: [automaat ombouw] ik blijf een mini rijden.. . maar nu

Automaten zijn er niet zoveel meer, ik zou hem koesteren...

let wel op dat je het kenteken moet laten veranderen, omdat hij hier dan niet meer aan voldoet. Dit kan gratis.


Wouter

RE: [automaat ombouw] ik blijf een mini rijden.. . maar nu

Zijn de automaten dan zo zeldzaam, ik heb er een 1000c in de mini liggen en een reserve aut.bak onder de carport :)

[size=75:1yn3vgn2][Edit: quote verwijderd, gaarne niet de voorgaande post quoten, die staat er immers al direct boven - Eelke][/size:1yn3vgn2]

RE: [automaat ombouw] ik blijf een mini rijden.. . maar nu

Een mini automaat is niet zeldzaam alleen er zijn er niet veel van gemaakt en een groot deel rijd waarschijnlijk al niet meer.

zelf zou ik een automaat zo laten en niet ombouwen |:(

Zelf vindt ik een automaat een genot om mee te rijden. mijn 2e automaat is gisteren net apk gekeurd na 5 jaar geschorst te zijn geweest.

Volgend weekeind naar assen met de 2 automaten ;)

gr rico

RE: [automaat ombouw] ik blijf een mini rijden.. . maar nu

Als je van een automaat naar handgeschakeld wil ombouwen moet je een compleet ander blok en versnellingsbak ombouwen. Het blok van een automaat is namelijk anders dan die van een hangeschakelde, er zitten namelijk meer olie kanalen in. Ook is het subframe van een automaat anders, het blokje van een automaat hangt er namelijk lager in. Dit komt doordat het zwaartepunt van een automaat blok hoger ligt dan die van een handgeschakelde. Je kan trouwens ook het subframe van de automaat behouden maar dan moet je volgens mij wel wat aanpassingen doen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

RE: [automaat ombouw] ik blijf een mini rijden.. . maar nu

nou dan hier nog eens in het goede topic...

Nu werd er gezegd dat voor ombouw naar handbak een compleet ander blok erin moet enzo,
dit is echter niet nodig, ook al ligt het blok lager (wat alleen maar beter is voor de wegligging en daarom word in de racerij vaak een subframe van een automaat gebruikt voor een handbak)
je kunt gewoon de bak vervangen en zonder motor aanpassingen rijden, deze info hebik van mijn persoonlijke mini monteur (en die van timmie ) deze heeft al eerder ombouw van automaat naar handbak gedaan.....

dus gewoon een handbak kopen en eronder hangen, heb je nog een betere wegligging als een "gewone" handgeschakelde ook