Wat betreft de krik, plaats even een oproep in Gevraagd (er staat toevallig(?) net iemand anders die daar ook om vraagt).
Behalve de bandenmaat is ook de velgmaat en offset van de velg heel belangrijk om na te gaan of er iets met de Mini mis is, bij aanlopen. Zijn het standaard Mini-velgjes van 12x4,5J, dan zou dat inderdaad niet mogen. (Ook bij de meeste vervangingsvelgen is het trouwens uiterst twijfelachtig, maar wie weet heb je een velg met een erg kleine offset ofzo).
En waar raakt het wiel de carosserie, is dat aan de voorkant of aan de achterkant van de wielkast (dus het dichts bij de koplampen, of het dichtst bij het bestuurderscompartiment)? En is het aan beide kanten hetzelfde? Je zegt iets over dat het aan de kant van de motor is, maar dat begrijp ik niet zo goed. De kant van de motor is de voorkant, maar veel meer zegt dat toch niet, lijkt mij...
Als de Mini echt krom is, dan lijkt me richten de enige oplossing. Trekken met beleid. Maar hoe dat precies in zijn werk gaat en hoever je daarin kan gaan kan ik je niet vertellen, misschien eens bij een schadebedrijf vragen.
- Login of registreer om te reageren
RE: Banden komen aan spatbord
Ingediend door sebas1300 op wo, 30-06-2004 08:38
Hallo mensen
Ik moet binnenkort op herkeuring bij de rdw.
Alle punten heb ik al verwerkt nu alleen nog dat mijn
banden de binnenkant van het spatbord raken bij een scherpe draai.
Dus aan de kant van de motor als ik naar links of
rechts in de uiterste stand draai.
Banden maat =145/70/12.
Volgens een mini specialist heeft de mini een tikje gehad.
Maar hoe kan ik dit oplossen zonder aan de auto te gaan trekken.
En misschien weet nog iemand een orginele krik ergens vandaan te toveren met een pin die je in de
carroserie steekt?