banden slijtage

default

RE: banden slijtage

Ik heb een Mini Cooper uit 1998. Deze heb ik vorig jaar januari gekocht. Na een half jaar was alleen mijn rechter voorband schuin afgesleten. Bij Ben van L. uitlaten lijnen, 2 nieuwe banden en het zou verholpen zijn. Nu ben ik een jaar verder en zit ik weer met hetzelfde, mijn rechter is weer schuin (aan de buitenzijde) afgesleten terwijl er links niets te zien is. Banden druk is goed.
Wie kan mij hier in helpen.

RE: banden slijtage

Ben v. L om opheldering vragen, hij heeft blijkbaar geen goed werk geleverd...Laat hem maar vertellen wat nu te doen

RE: banden slijtage

kromme auto?? kan van alles zijn, suc-6!
mijn banden zijn ook altijd binnen een jaarversleten, maar dat ligt aan mn rijstijl

default

RE: banden slijtage

zal waarschijnlijk teveel positieve camber hebben,is niet regelbaar bij een mini met org. stuurdelen.

default

RE: banden slijtage

Moet ik Daan en alain cooper nageven dat deze gelijk hebben zonder twijfel.

Jij dient je direkt bij deze terug aan te bieden en moeten zij maar zorgen ermee klaar te komen :P je kunt een reaktie stang hebben die scheef staat? en kunnen ze uitlijnen wat ze willen toch blijft de mini scheef trekken of spoorvorming geven je hebt een uitspoor.
Nu zul je zeggen wat heeft alain cooper voor een bijdrage? Deze heeft het juist ze kunnen van alles vermelden waar het aan ligt, zelfs kunnen ze stellen en verwoorden dat je Hi Lo kits moet gaan instaleren dan is dit probleem van de baan no way daar is het niet mee opgelost. Dan kom ik tot bjorntje zijn repley auto scheef??? ook dat is mogelijk en gaan ze je zeker niet aan je neus hangen tingeling , tingeling gaat de bel

RE: banden slijtage

Het kunnen volgens mij ook nog versleten rubbers zijn. Doordat de ophangdelen dan kunnen "bewegen" kan het zijn dat de sporing tijdens het rijden goed is maar dat er bij het remmen, omdat er dan andere krachten optreden, een verkeerde sporing komt waardoor de banden slijten.

RE: banden slijtage

Het kan ook zijn dat je na het uitlijnen een stoeprandle bij het parkeren hebt geraakt... dan gaan de banden ook weer scheef slijten. |:(

default

RE: banden slijtage

wanneer je stoeprand raakt,verandert het totaalspoor waardoor de beide banden een verkeerde slijtage vertonen.het zou kunnen dat de fusee krom staat(fusee wordt in belgie genoemt heb daar geen ander woord voor).

RE: banden slijtage

Dat die banden snel slijten heb ik ook ervaren. Ik ben al aan mijn derde set voorbanden bezig met 26.000 km op de teller. Achter zijn nog orgineel. Als je banden aan beide kanten niet gelijk afslijten, dan is de boel niet goed uitgelijnt. Als je geen rare dingen heb gedaan, lijkt me dat je wel verhaal kunt halen bij Ben van Leeuwen. Zeker omdat je dit prbleem ook al had voordat je de boel hebt laten uitlijnen.

RE: banden slijtage

@marc26

zeg hoe doe je dat zo snel.... ik heb nu 15.000 km op 1 zetje banden gereden en er is geen spoor van slijtage te vinden (profiel zat).. En mijn rijstijl is nou ook niet om altijd maar naar huis te schrijven. bedoel je moet met een mini toch altijd als eerste uit een bocht kunnen komen :9 :x
en dan het liefst dat de andere auto alleen nog maar de achterkant in de verte kunnen zien 8)

RE: banden slijtage

@roald: kort door de bocht (hoe toepasselijk 8) )harde vs zachte banden

RE: banden slijtage

linkaard schreef:
scheef trekken of spoorvorming geven je hebt een uitspoor.



Als de band aan de buitenkant gesleten is heb je te veel toespoor ..geen uitspoor...
Blijft wel dat het niet goed is natuurlijk...

Succes met het verhalen en regelen...

RE: banden slijtage

conclusie kijk alle onderdelen na op verbuigen en slijtage.kontroleer de rubbers.is er niets bijzonders te zien laat hem dan uitlijnen op een bank waar alle 4 de wielen gelijk kan worden gemeten.dan kan er worden nagegaan of er een wiel iets verder naar voor of achter staat en je kpi in orde is. :+)

RE: banden slijtage

Roald schreef:
@marc26

zeg hoe doe je dat zo snel.... ik heb nu 15.000 km op 1 zetje banden gereden en er is geen spoor van slijtage te vinden (profiel zat).. En mijn rijstijl is nou ook niet om altijd maar naar huis te schrijven. bedoel je moet met een mini toch altijd als eerste uit een bocht kunnen komen :9 :x
en dan het liefst dat de andere auto alleen nog maar de achterkant in de verte kunnen zien 8)



Veel rotondes, veel korte stukken, te hard door de bochten en weinig snelweg. Erger is dat ik ook al twee keer mijn motor in de soep heb gereden. Vandaar dat ik nu op 1330 cc zit.