RE: Bedrading/draadboom aanpassen door metro 1300
Ingediend door Mini Martin op wo, 19-01-2005 22:34
Bedrading:
[size=150:3hjwpb3m]Alleen bij elektronische ontsteking in plaats van puntontsteking.[/size:3hjwpb3m]De bobine (+) wordt gevoed door 12Volt in plaats van 9Volt.
Betekend dat je de wit/rose niet moet aansluiten.
De 12Volt haal je direkt van je zekeringkastje.
Als je voor de Mini staat, 2e rechts boven. Deze kan je direkt aansluiten op de + van de bobine. (is een geschakelde draad.
(indien je op de + van de bobine ook een wit/geel hebt zitten, kan je deze ook laten vervallen.
1300 blok past in een zelfde opstelling.
Dus voor het inbouwen weinig aanpassingen.
Weet je welke carburateur er bij hebt?
Bij een HIFF44 even rekening houden dat je de hondenbot (motorsteun motor/schutboard) even los laat zitten zodat je het blok iets naar voren kan kantelen om de carb er tussen te zetten. (deze komt anders tegen het schutboard)
grtzz Martin
- Login of registreer om te reageren
RE: Bedrading/draadboom aanpassen door metro 1300
Ingediend door mayhem op wo, 19-01-2005 22:04
Hallo,
vraagje; moet ik bij de conversie van een 1000 cc HLE naar een 1300 Metro blok iets veranderen aan de bedrading/bekabeling. Reden voor deze vraag is dat ik zowiezo de complete bedrading ga vervangen en als er dan iets veranderd moet worden dan weet ik dat.
Oh ja, wat moet ik precies aanpassen om dit blok in mijn mini te krijgen. Heb heel het forum afgezocht maar krijg link na link na link en ben nog niets wijzer.
Alvast bedankt, Rob