RE: ben jij n kenner? vragen betreffende een 1000HLE uit 1985
Ingediend door Wats op wo, 28-09-2011 17:10
Die accu weet ik ff niet uit me hoofd die beantwoord vast iemand anders wel.
Als auto lange tijd op 1 plek staat zoals die van Jou. Worden je banden vierkant, dit komt doordat het karkas doorbuigt.
Daarom is het ook raadzaam een mini die bijv swinters in de stalling staat af en toe te verzetten.
Het punt is als je nu gaat rijden dan gaat je mini trillen als een gek door die vierkante banden. Als je geluk hebt valt het mee. Doormiddel van rijden wordt het wel wat minder maar helemaal weg gaat het niet. Dus 4 nieuwe banden.
Wat betreft je koelvloeistof. Dit kun je testen, of het vriespunt nog rond de -20 ligt. Maar je kan het ook gewoon vervangen natuurlijk. Een kannetje koelvloeistof is niet duur. En verversen is easy job.
Je mini buiten onder een hoes zetten is lastig. De een zegt je móet het doen, de ander zegt van niet.
Je houd met een hoes het vocht van je mini maar het vocht wat al in je mini zit gaat broeien onder de hoes en daardoor gaat het rotproces ook sneller. Dus als je een hoes gebruikt koop dan een goede geventileerde hoes.
- Login of registreer om te reageren
RE: ben jij n kenner? vragen betreffende een 1000HLE uit 1985
Ingediend door gabrielle op wo, 28-09-2011 16:38
beste mini's en mini-resjes,
vandaag heb ik dan eindelijk mijn trudy op mijn naam laten zetten, ze is n officieel van mij!
er moet veel, heel erg veel, aan gebeuren, maar ik heb alle tijd en heb er heel veel zin in.
veel van mn vragen heb ik al op het forum terug kunnen vinden, maar toch zijn er nog een aantal
dingetjes die ik nog graag wil weten:
- wat is beter voor een austin mini uit 1985; een 45amp of 60amp accu'tje? heb ze beide staan....
- trudy heeft drie jaar stilgestaan, das natuurlijk heel lang, en ze heeft drie jaar op dezelfde plek gestaan. drie jaar geleden, vlak voordat ze stil kwam te staan, heeft ze nieuwe bandjes gekregen, het profiel is nog perfect, maar hoeveel kwaad kan het als een autootje drie jaar op hetzelfde plekje op de band 'leunt'? waar moet ik op letten? ik heb haar nu natuurlijk n klein beetje verrold, dusze draagt zichzelf nu op een 'nieuw' stukje van de band.
- is het nodig om na al die tijd koelvloeistof te verversen? net zoals bij motorolie? of hoef ik alleen maar bij te vullen? en hoeveel gaat er in een lege situatie in aan koelvloeistof? is er een voorkeur voor een merk koelvloeistof?
- wel of geen hoes, aangezien ze buiten staat. ik begrijp dat er voors en tegens aan zijn, maar wat vinden jullie?
- wat gebruiken jullie als ruitenwisservloeistof?
- trudy rijdt nu niet, voordat ik dat ga proberen wil ik haar zo klaar mogelijk hebben, dus met nieuwe olie en filter, nieuwe bougies, nieuwe choke, nieuwe ruitenwisservloeistof, nieuwe rutenwissers en een nieuwe accu. met de antwoorden die jullie mij gaan geven hoop ik weer een stuk verder te komen. dus; nog mee tips?
iedereen alvast bedankt voor zijn expertise!
gabrielle