benzine flotter

default

RE: benzine flotter

beste liefhebbers.

ik zit nog steeds met een benzinemeter probleem.er wordt geen stand aangegeven op de meter in het dashboard. de 2 aansluitingen op de flotter doorverbonden en de meter slaar vol uit. dus flotter kapot. deze nieuw gekocht en geplaatst maar noppes. geen uitslag. wat nu?. gezien ik de tank had gespoten, wat verf op de buitenste rand van de tank, de klemring moet aarde maken maar geschuurd/schoon gemaakt maar niks. het gekke is dat als ik de flotter half uit de tank haal en de flotter iets draai!!!!! slaat het wel uit. het is net of de tank ergens aarde maakt met de auto????. het is toch een doorlopend circuit, spanning vanuit het dashboard naar de flotter-weerstand en dan weer terug naar de meter in het dashboard???? je hebt geen aarde nodig toch.
ik weet het niet maar misschien iemand anders wel. mn dank is groot

pjotter

RE: benzine flotter

Ik denk dat het antwoord al in je eigen verhaal besloten ligt. Als ik het wél heb, hoort er bij de fuel gauche sender een rubberen ring waarmee je de zender in de tankwand zet. Geïsoleerd dus! Jij redeneerde eerst anders om; dat de zender aarde nodig heeft. Niet dus. Klopt, want als je hem buiten de tank beweegt geeft de meter aan.
Soms zit je verward in je eigen gedachten spinsel.

default

RE: benzine flotter

Beste Wim,

bedankt voor je reactie. die rubberen ring zit er tussen. sluit de damp van benzine af. ik monteer het zoals het hoort. maar door die laatste metalen sluitring maakt de metalen houderplaat met flotter contact met de tank. is het dan zo dat de tank geen aarde mag maken met de auto.? als dat zo is dan zou ik moeten kijken of de tank of de montageband aarde maakt met de auto?
door die twee stroomaansluitingen op de flotter heb je een stroomkring die je niet door een aarde mag onderbreken?

heb ik het zo goed?

pjotter

RE: benzine flotter

Pjotter, heb je geen multimetertje om vlotter door te meten?
Slechte bedrading (bij draaiing werkt het immers opeens wel, kink in de kabel) mogelijk, wellicht inwendige slijtage/slecht contact op spoeltje bij bepaalde draaihoeken (heb in verleden bij MK1 wel eens uit elkaar gehaald voor reparatie, werkt nog steeds), geprobeerd extra aardkabeltje even aan te leggen of anders extra voeding van punt waar het wel werkt? Ik ga ervan uit dat de spanningsstabilisator in instrumentenpaneel wel goed werkt.
De rubber (of bij oudere types, kurk), ring is slechts voor afdichting. Behuizing maakt, hoewel slecht, via via contact met aarde, dus ook via de klemband bevestiging, goede aarde via kabelschoentje, bedrading en aardpunt is dus essentieel, evenals goede voeding (dus 2 aansluitpunten, correct?).

Meten is weten, succes d:)b

default

RE: benzine flotter

beste smike,

bedankt voor je reactie. its een spi kensington dus dan heb je geen spanningsstabilisator. dus ik ga de bedrading maar eens controleren.
bedankt

default

RE: benzine flotter

beste smike,

oh nog te vertellen dat het een nieuwe flotter is. deze doet het dus wel als ik hem eruit haal en met de hand de stand van de flotter wijzig.

bedankt
pjotter

RE: benzine flotter

Hoi Pjotter,

SPI heeft wel degelijk een spannings stabilisator, zit nl. ook het knipperlicht indicatie lampje op aangesloten en de instrumenten verlichting.

Tja, dan bedrading nakijken, probeer ook iets anders aan te sluiten bijvoorbeeld, en eh.... + & - wel juist, noem maar wat? Als vlotter eruit is wel aanwijzing, dan geen contact met aarde, dus maken plus en min niks uit, maar aangesloten een kortsluiting wellicht?

Wellicht slechte stekkerverbinding elders, bij instrumentenpaneel, maar kom je vanzelf achter door andere mogelijkheden te elimineren.

Multimetertje is onmisbaar bij een Mini (en Italiaanse auto´s)!

RE: benzine flotter

Heb je de twee draadjes al een keer omgewisseld?

default

RE: benzine flotter

hoi Willy,

bedankt voor je reactie. de aansluiting op de flotter kunnen niet gewisseld worden. de"vrouwtjes" zijn anders en ik heb voor de reno foto's gemaakt. eerst werkte het wel en nu niet. bij de oude mini zit wel zo'n metalen kastje en bij deze niet. er moet, ben ik mee eens een stabilisator zitten. voor de reno deed alles het wel. de tank is eruit geweest dus misschien zit er iets klem met de auto. alles nalopen dus.
ik laat je het weten als ik het gevonden heb.

bedankt
pjotter1953

default

RE: benzine flotter

beste Smike,

bedankt voor je reactie. ik zal eens beter kijken of ik die spanningsstabilisator kan vinden en alles mbt de stekkers kan uitsluiten. de tank is eruit geweest bij de reno. misschien zit er achter de tank toch wat verkeerd.
ga proberen stap voor stap te onderzoeken.

bedankt
pjotter

RE: benzine flotter

Het kan ook zijn dat er ergens niet voldoende massa gemaakt wordt. Controleer de massa-aansluiting eens waar de tank en de vlotter op aangesloten zitten.

RE: benzine flotter

Wanneer jij de flotter half uit de tank haalt en iets draait, dan slaat het wel uit..., op zich wel logisch: je verandert de stand van de werkelijke flotter ("drijver") ten opzichte van de flens waarmee hij aan de tank vastzit en dus verander je de variabele weerstand.