Ik heb het idee dat de aansluiting van je vlotterkamer aan de onderzijde lek is. Is een bekend probleem. Dat slangetje wat daar zit wil bij de aansluiting nog wel eens gaan lekken.
Ik zou wel opletten als de lekkage daar ergens zit. Als er teveel benzine op je uitlaat lekt, terwijl deze warm is, dan kan er van alles met je mini gebeuren.
Ik kan je aanraden de carb er af te halen. De slang los te halen uit de vlotterkamer. Het rubbertje te vervangen door 1 die net iets krapper is en er een 2e ringetje in leggen. 1 aan elke zijde van het rubbertje. Dan alles weer monteren en alles goed aandraaien.
- Login of registreer om te reageren
RE: Benzine lekkage in motorruimte
Ingediend door Bart850 op zo, 05-04-2009 21:47
eindelijk weer in het bezit van een mini, maar nu zit ik nog met 2 lekkages. Koelvloeistof die door de ventilator wordt rondgeslingerd. Ik ben nog aan het zoeken waar het vandaan komt, maar ook een benzine lekkage waar ik hier toch graag hulp bij wil vragen van jullie.
Ik heb al een aantal andere toppics opgezocht en bekeken, maar ik ben er niet zeker van of dat vergelijkbare problemen waren.
Het volgende is er aan de hand:
mini 850 uit 1980, met volgens mij HS4 carb.
Ik kwam vanmorgen bij de mini waar ik gisteren flink mee heb gereden. Er lekte benzine en ook best wel veel. Er lag een plasje onder (ongeveer ontbijbordje groot) en ook op de mechanische benzinepomp was het helemaal nat. Eerste vermoeden was een van de slangetjes, maar deze gecontroleerd en opnieuw aangesloten en dit bleek niet het euvel. De tank voor de helft leeg laten lopen en het lekken stopte. Dit omdat ik had gelezen als de tank voller is dan de helft dat dit vloeistof niveau hoger is dan de pomp.
Ik heb de vorige eigenaar nog gebeld en deze claimde dat hij er weinig last van had, maar een enkele keer wel. Hij vertelde dat hij als dit voorkwam even rond het blok reed en dan was het probleem weg. Dit lijkt te gaan in de richting van een naald of vlotter wat blijft hangen. Kan dit?
Ik kon niet goed zien waar de benzine uit lekte, maar het lijkt hoger te zitten dan de pomp omdat deze aan de bovenkant nat was.
Hebben jullie hier ideeën over wat het kan zijn. Ik heb geen zin om altijd maar half te tanken natuurlijk, of zit er geen relatie tussen mijn probleem en de volheid van de benzine tank?
Alle hulp is welkom.