Volgens mij gaat dit gewoon over een classic, dus verplaatst uit NM: Vragen en oplossingen
- Login of registreer om te reageren
Volgens mij gaat dit gewoon over een classic, dus verplaatst uit NM: Vragen en oplossingen
minibody schreef:
ik wacht op tips
Met filter roken is makkelijker......
Kontroleer je massa aansluiting...en check eens of je geen kapotte ( breuk/ open liggende)kabels hebt..ivm kapotte zekering
Ingediend door minibody op za, 15-05-2010 08:50
Hoi , bedankt voor je reactie. Het betreft een classic mini cooper SPI uit 1995.
De kabels zijn doorgemeten. Als ik start loopt hij prima stationair. Maar dan valt hij helemaal door. Ook de inertaswitsch goed in gedrukt want daar lijkt het op. Kun je deze zo vernieuwen en wat kost zoiets. Verder zag ik veel reacties om de benzine filter te vervangen, dus dat zal ik ook gaan doen. Het is namelijk een project wat ik overgenomen heb van iemand anders die zegt dat deze wel vervangen is. Hij glimt inderdaad, maar ik zal het zekere voor het inzekere nemen.
Meer tips zijn welkom
Groet,
Mark
Ingediend door michelmini op za, 15-05-2010 10:33
beste Marco,
Die switch kun je ook overbruggen om uit te sluiten dat deze de oorzaak is. Kost nieuw rond de 35,-. Verder ben ik benieuwd waar die benzinefilter zich bevindt. Uitvallen van de benzinepomp kan goed door de relaisbox komen. Spanning van de ECU af door accupool los te maken (reset)en opnieuw testen. Wat gebeurt er als je rechtstreeks spanning op de pomp zet?
Erik.
Bij het gaspedaal zit een schakelaar die bediend wordt, als je gas geeft en deze werkt niet goed kun je niet met de auto rijden/wil dan niet sneller dan stationar draaien ( dit gebeurd ook als je onder de motorkap aan de kabel gas geeft) Meet deze eens door.
Ingediend door michelmini op za, 15-05-2010 23:40
Waar zit die schakelaar bij het gaspedaal?
Bedoel jij de potentiometer of gaskleppositiesensor die de ECU vertelt wat de stand van het gaspedaal is of aangeeft dat er meer gas gegeven wordt?
Waar zit bij een SPI de benzine filter?
Grt., Erik
Die filter zit dacht ik bij het subframe achter...het heeft het formaat van een frisdrankblikje.
Schakelaar zit op het gaspedaal naast het kachelhuis, direkt op het pedaal zelf. ( dit is toegevoegd op het bericht van Gerjan )
Ingediend door minibody op wo, 19-05-2010 20:32
Beste, inmiddels de switch tetest door een lus te maken, maar ook dan valt volgens mij de spanning weg. Heb een nieuwe benzinefilter later plaatsen ook dat heeft niet geholpen. Daarna rechtstreeks spanning op de pomp gezet, ook zonder resultaat.
Het is heel vreemd, starten doet hij meestal wel, dan ff gasgeven dan loopt het gereviceerde blok prima, dan weer stationair laten lopen, en de spanninghoek op de benzine pomp draad aangesloten en dan lijkt het of eerst de benzine toevoer stopt en vervolgens de stroom uitvalt.
Graag meer tips, ik begrijp er niets van. Onlangs alleen een gaskabelvervangen. Wel weet ik dat het busje op het schutbord is gevallen en er niet tussen zit, maar dat mag toch niets uitmaken?
Gr
Mark
Heb je de kabels ook fysiek gecontroleerd op draadbreuk/ open liggend? Het hoeft maar een kleine scheurtje in de buitenmantel te zijn..en als die de body raakt heb je sluiting.
Daar zou ik het in zoeken..( zeker nadat je vermeld hebt dat je zekering was doorgebrand, en 9 van de 10 x brand het door door kortsluiting )
Ingediend door minibody op do, 20-05-2010 07:15
Beste, het doorbranden werd volgens mij verookzaakt door de vervuilde benzine filtyer, maar ik zal het uiteraard checken. Maar ik heb ook een draad van voor naar achteren gelegd en valt hij ook uit.
Gisteren heb ik mijn uitlees apparatje (nog nooit gebruikt) er op gezet. Tot stap 7 ging het goed en zelfs de motor viel niet uit. Daarna gaf hij de melding "vacuum"en 05 oxygen sensor. De vacuum zal ik wederom vandaag testen, maar hoe doe je dat het makkelijkst? De zuustof censor is toch de groene sensor in het luchtfilter, maar kan me niet voorstellen dat deze kapot is, zal ook de draden hiernatoe checken.
Hoor graag tips,
Groet,
Mark
RE: benzine pomp spi valt uit
Ingediend door minibody op vr, 14-05-2010 17:52
als ik mijn spi start (zit een compleet gereviceerd blok in) valt hij zomaar uit. in de auto hoor ik bij het starten het zoemende geluid van de benzinepomp, dus dat hij benzine aanzuigt. plots kan deze wegvallen.
benzitank los in de achterbakgelegd en met de draden gaan bewegen. soms valt hij weer uit maar kan niet met zekerheid zeggen dat het aan de bekabeling ligt. ook ded benzine pomp geschut (met volle tank) en viel hij ook een keer uit.
het probleem is begonnen dat onlangs de gaskabel knapte. weer een nieuwe erin gezet en de computer gereset. stationair loopt hij prima totdat hij van de week tijdens het rijden uitviel. wat bleek, de zekering van de benzinepomp was doorgebrand. nieuwe in gedaan en hij deed het weer. maar deze is natuurlijk niet voor niets kapot gegaan. als ik verder onder de auto lig zie ik een glimmende benzinefilter wat er volgens mij op duidt dat deze nog niet zo oud is
kent iemand dit probleem?
ik wacht op tips
alvast bedankt
gr
mark