de draad die naar de vlotter in de tank gaat wordt via het vlotter mechanisme verbonden met de massa,
dus als je de mini op contact zet de de draad die aan het vlotter mechanisme zit verbind met de massa moet de brandstof meter op vol gaan staan
gebeurt dit dan is de meter goed en moet je het probleem in de vlotter zoeken,
je kunt het beste beginnen door met een lampje in de tank te kijken of de vlotter niet lek is en onder het benzine niveau zakt of op de bodem ligt,
in dit geval is het een kwestie van een nieuw kunsstof vlottertje monteren ,en anders kunje proberen met een stuk ijzerdraad de vlotter op en neer te bewegen en dan moet je met je multi meter de veranderingen in weerstand kunnen meten,
werkt dit niet dan moet je een ander vlottermechanisme monteren,
let wel op wanneer je het vlottermechanisme er uit haalt moet je er wel voor zorgen dat het benzine niveau onder de opening van het vlottermechanisme zit anders loopt je bagageruimte vol met benzine en daar zit niemand op te wachten
(zonde van de dure benzine , een boel schoonmaak werk en een irritante benzine lucht in de auto )
veel succes met je onderzoek een mooi klusje in de laatste dagen van het jaar,
in ieder gevan toch nog een fijne kerst gewenst
- Login of registreer om te reageren
RE: Benzinemeter testen
Ingediend door lemans3 op do, 24-12-2009 09:28
hallo allemaal,
m'n benzinemeter werkt niet - is irritant!
ik heb op 't forum gelezen hoe je de vlotter met spoel kunt demonteren en eventueel repareren.
ook zag ik dat er normaal gesproken op 1 van de draden die naar je benzinemeter gaan spanning moet staan. (in de tank, bereikbaar via de achterklep).
is dit correct? ik zou dus met de multimeter 12 volt moeten meten?
zoniet is de "meter" zelf (het klokje in 't dashboard) kapot, zoja - is de sensor in de tank kapot!
Is deze denkwijze juist? of is door de lage temperaturen deze dagen mijn hersencel niet OK meer??
groeten,
Gerrit