benzinepomp zekering raadsel

default

RE: benzinepomp zekering raadsel

Hallo techneuten,

Wij zijn in het bezit van een schitterende mini cooper S uit 1999. Prima auto uiteraard, maar enige tijd geleden wilde hij niet meer starten. Na onderzoek bleek de zekering van de benzine pomp te zijn doorgebrand. Vanavond met het mooie weer maar weer eens een lekker tochtje gemaakt en ja hoor na 40 km bwub bwub bwub, dus maar even in de berm parkeren. ANWB reeds onderweg, maar toch zelf nog eerst even kijken naar de zekering van de pomp. Ja hoor, doorgebrand !!! Reserve zekering er in, starten, 20 seconden lopen en toen weer afslaan. Affijn, het zal ergens een sluitinkje zijn, zou je zeggen, maar waarom kunnen we dan met de derde zekering van de ANWB wel weer een heel stuk rijden ?

De concrete vraag is wie heeft dit al eens eerder bij de kop gehad ? Het is ons namelijk een raadsel waarom dit probleem steeds optreed ? Er zal waarschijnlijk niets anders op zitten dan de gehele bekabeling te volgen voor eventuele storingen. Toch hoop ik op mensen bij wie dit bekend voorkomt.

We zien het wel,
de groetjes,

vonketrekkers Wim en Simone

RE: benzinepomp zekering raadsel

De reden dat je met die van de anwb verder kan rijden kunnen 2 dingen zijn: mazzel of het feit dat er een zwaardere zekering is ingestopt. Als er zekeringen stuk gaan is er iets niet in de haak. Oftewel: check dat elektr. circuit! (laten doen)

suc-6-

RE: benzinepomp zekering raadsel

Het zou kunnen zijn dat er een slechtcontact in de grote stekker van het kastje (relais module) dat boven de rembekrachtiging zit (er zitten 2 stekkers in een grote en een kleine)

RE: benzinepomp zekering raadsel

Beetje late reactie, maar dit ligt hoogstwaarschijnlijk aan je inertia switch. Dat is een grote zwarte knop die tegen je schutbord aan zit. De auto blijft idd rijden met een zwaardere zekering, maar dit is zeker niet de oplossing, want er zit niet voor niets een kleine zekering op. Dus even je inertia switch goed indrukken en je bent van het probleem af.

Zie ook hier: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... highlight=

RE: benzinepomp zekering raadsel

Ja en dan weet je nog niet zeker of het deze enertia-switch is , doe het volgende : trek de stekker uit deze switch en zet daar een 10A zekering in (of brug de stekker) , starten en rijden maar , slaat hij nu NIET meer af dan is het dus de switch.
Slaat hij wel af , wissel dan EERST je brandstoffilter (hier is al zo veel over geschreven) , dat pompje en bedrading zijn virtueel onverwoestbaar (ik heb nog nooit gehoord dat er een extra draad gelegd is , of het pompje stuk was!!!!)
Greetz , Jeroen2 :D
P.S. zo heb ik al bosjes mensen langs de weg geholpen!!

RE: benzinepomp zekering raadsel

trek de stekker uit deze switch en zet daar een 10A zekering in (of brug de stekker) , starten en rijden maar , slaat hij nu NIET meer af dan is het dus de switch.



Ik snap het niet helemaal hoe je een 10a zekering in de stekker krijgt, dit past toch niet? Hoe maak ik, en met welk materiaal, een bruggetje? Ik hoop dat dit gaat lukken, want mijn spi uit 96 wil maar niet starten. Het vreemde is dat hij gisteren na 4 weken stil staan wegens niet starten, ineens starte en heb ik heel de dag kunnen rijden. De inertiaknop meerdere malen ingedrukt, maar hielp niks. Vanochtend starte hij weer wel, maar binnen 10 seconden viel hij weer uit en wilde niet meer starten. Ik heb de zekeringen, bobine, bougies, benzinepomp, relais gecontroleerd en lijkt allemaal te werken. Nu hoop ik dat de inertiaknop het dus is en wil het hiermee uitproberen. Graag hulp! Ik wil weer lekker karren met me'n wagentje.. alvast bedankt!