Kruimelpad
bevestigingspunt tank SPI
RE: bevestigingspunt tank SPI
Ingediend door hanz op vr, 09-09-2005 19:22
zou een spi tank een andere plek hebben dan een normale?
- Login of registreer om te reageren
Ik heb even gemeten voor je. Een foto zou inderdaad handig zijn maar die heb ik niet, sorry voor de omslachtige uitleg maar als ik het korter maak dan is niet meer zeker of we het nog over dezelfde aanknopingspunten hebben.
Voor het plaatje wat je af hebt gezaagd heb ik als referentiepunt gemeten op het bovenste randje, niet op het punt wat het verst van de achterbank verwijderd is (want doordat dit deels overlapt wordt door het klemmetje dat erover zit is het niet duidelijk waar dat exact is), maar wel ter hoogte van de bout die erdoor steekt, meerbepaald precies in het center van die bout oftewel recht boven het gat in dat plaatje.
Aan de scharnierkant nam ik als referentiepunt het center van het scharnierboutje dat door het kofferdeksel gaat en dat het dichtste bij de bumper zit. De afstand is exact 120 mm.
Een tweede meting op een andere mini kan nooit kwaad, veel succes alvast !
- Login of registreer om te reageren
Dank je Racing Green!
Ik had natuurlijk op de rand van de kofferbak aan moeten geven waar dat plaatje stond voordat ik het weg sleep..........
Maar als ik het goed begrijp is de afstand 120 mm als ik van het midden van het linkse scharnierboutje meet tot aan het plaatje waar het moertje in zit van de bout die het stuk staal vasthoudt om de tank?(jeetje, wat een omschrijving van mij!)
Kun je mij ook zeggen hoe ver hij ongeveer van de kant af zit, uitgaande van het midden van het moertje?
- Login of registreer om te reageren
Nog een fotootje voor iets meer duidelijkheid:
Ik zal straks ook nog even meten op een van m'n Mini's en later hier posten.
- Login of registreer om te reageren
Fazerray schreef:
als ik het goed begrijp ...tot aan het plaatje waar het moertje in zit van de bout die het stuk staal vasthoudt om de tank?(jeetje, wat een omschrijving van mij!)
Niet tot aan het begin van dat plaatje maar iets verder gemeten, ter hoogte van het gaatje waar de bout doorzit, aangezien ik het begin van het plaatje niet kan zien door het klemmetje.
Fazerray":1hoa2721]Kun je mij ook zeggen hoe ver hij ongeveer van de kant af zit, uitgaande van het midden van het moertje?[/quote:1hoa2721]
18 mm gemeten tot het effectieve randje waar de rubber opzit.
Het plaatje wat ik gemeten heb is niet op de foto te zien komt dat er misschien bovenop ofzo ? De bovenrand van het plaatje komt gelijk met de rand waar de twee helften van de tank aan mekaar gezet zijn.
- Login of registreer om te reageren
Ik zou in jou geval gewoon de tank plaatsen, deze fixeren zodat hij niet meer beweegt maar wel goed op zn plek zit.
De beugel eroverheen passen en aan de hand van het montage plaatje een aftekening maken op de vloer en het plaatje vastlassen met 2 kleine lasjes.Dan het spul monteren en kijken of de tank goed vast komt te zitten.
Zoja dan verder vast lassen... zo niet dan de beugel verplaatsen en opnieuw proberen.
Je hebt iig een richtlijn van de 'Bartman'..
- Login of registreer om te reageren
Rene, je hebt inderdaad gelijk dat het een kwestie van passen en meten is, maar.......mijn tank zit nog vol benzine!
Aangezien ik geen zin heb in een hernia vroeg ik me daarom af of iemadn het voor mijn kon opmeten.
Ik denk dat ik het eerst maar eens met wat puntlassen vast zet en daarna helemaal vast braad.
Allemaal bedankt voor de info!
- Login of registreer om te reageren
Net even gemeten (ben ook met een kofferbakreparatie bezig): tussen het hart van het linker scharnierboutgat en het staande deel van de beugel waar de moer aan zit is 65 mm.
De afstand tussen achterpaneel en achterste opstaande deel van de beugel is ca. 10 mm (net groot genoeg om de draadboom er tussendoor te leggen).
- Login of registreer om te reageren
@CMC; Wat was er bij jou allemaal aan vervanging toe?
Ik wilde namelijk alleen mijn achtersubframe vervangen, maar kwam "wat" roest tegen in de kofferbak........
Gevolg is dat ik nu links voor in de kofferbak een een stuk heb moeten vervangen, de banaan en een steunplaatje voor de banaan.
O ja en een nieuw achtersubframe.
O ja en gelijk nieuwe staalomvlochten remleidingen.
O ja en Cooper S remtrommels.
O ja en nieuwe rubbers rondom voor het subframe.
O ja en een HiLo setje.
O ja..........ik zal maar even stoppen want het begint een beetje uit de hand te lopen al dat gesleutel aan mijn auto....
- Login of registreer om te reageren
Ik heb bij m'n huidige project (een '91-er) het stukje onder het rechter achterlicht, het grootste deel van de bumperrand, delen van de kofferbakvloer (links een klein stukje, rechts tot om de verstevigingsbeugel, stukjes in de reservewielbak, stukjes van de bumperrand), de banaan en delen van de afdichtplaatjes van de banaan vervangen.
Het subframe is zo te zien al eens vernieuwd, want helemaal strak, en de dorpels, complete neus incl. een binnenscherm had ik zelf twee jaar geleden al vervangen, dus nu ben ik zo'n beetje helemaal rond
De foto in m'n eerdere post is trouwens van m'n lichtblauwe Mini (ook '91), toen ik krap 2 jaar geleden vrijwel hetzelfde werk aan de kofferbak heb gedaan...
- Login of registreer om te reageren
hallo
kan ik mijn tank ook op een andere manier vast zetten.
ik heb het bevestigingsbeugel ook niet meer in de kofferbak zitten.
de vorige eigenaar heeft de bodem vervangen.
ik me rot zoeken hoe de tank nu nvast moet.
na inspectie in mijn aanhanger in aanbouw zag ik dat ik een bevestigingsbeugel mis.
omdat de bodem helemaal in de coating zit vroeg ik me af of er iemand is die de tank op een andere manier heeft vast zitten.
een dikke rubber oid zat ik aan te denken, of mag dit niet voor de apk.
richard
- Login of registreer om te reageren
stom stom
vergeten te vragen.
ik wou als het niet anders wil het bevestigingspunt uit mijn aanhanger slijpen.
mijn vraag was,of die op dezelfde plek moet.
mijn auto is een mayfair uit 84, en mijn aanhanger een red hot, leeftijd onbekend.
- Login of registreer om te reageren
In een '84-er zit de tank op dezelfde manier vast als in een SPi, dus volgens mij moet dat gewoon gaan.
Het enige wat er anders aan is, is dat er een elektrische benzinepomp in zit... that's all.
- Login of registreer om te reageren
racing green rider schreef:
en mijn aanhanger een red hot, leeftijd onbekend.
waarschijnlijk 88 (of 89, dat weet ik niet zeker)
- Login of registreer om te reageren
racing green rider schreef:
stom stom
vergeten te vragen.
Rechtsboven je post staat als het goed is dit plaatje --> als je daar op klikt dan kan je gewoon je bericht nog aanpassen. Niemand die doorheeft dat je iets vergeten was.
- Login of registreer om te reageren
dank je
zal er aan denken.
ben nog niet zo heel lang op dit forum, maar moet zeggen dat ik het heel leerzaam en gezellig vind
- Login of registreer om te reageren
om ff terug te komen op die tank.
heb het punt vastgebout in mijn kofferbak.
moet de tank aan de bank kant ook ergens in of achter vallen?
heb hem er net ff snel ingezet, maar valt niet echt mooi op zijn plek.
is hier een foefje of handigheidje voor?
- Login of registreer om te reageren
De metalen strip zit met een bout vast aan de achterbank en aan de beugel die onder aan de bodem gemonteerd zit(normaal gelast maar in jouw geval dus gebout )
- Login of registreer om te reageren
RE: bevestigingspunt tank SPI
Ingediend door Fazerray op do, 08-09-2005 20:28
Okee, okee, ik heb weer iets doms gedaan, maar ik denk dat er vast iemand is die mij kan helpen mijn fout te verbeteren.
Aangezien achter mijn benzinetank een roestduivel zich had genesteld, heb ik dat stukje staal vervangen.
Het plaatje met de moer , waar normaal de ijzeren band wordt vastgehouden d.m.v. een grote bout voor de benzinetank, heb ik ook afgezaagd.
Ik weet alleen nu niet meer waar hij precies moet zitten!
Is er iemand die even in zijn/haar mini wil kijken en voor mij de afstand kan opmeten tussen het linkse kofferdekselscharnier en dat plaatje met de moer?
Een foto zou ook perfect zijn.
Alvast bedankt!