bij choken komt het "gevalletje" opo het schutboar

RE: bij choken komt het "gevalletje" opo het schutboar

Hallo mede mini rijders bolgasje heeft een hart transplantatie ondergaan 850 naar 1000 cc maar nu heb ik het volgende probleem :
in leken taal als ik choke komt dat geval wat aan de achterkant van de carbaroteur zit en dan naar ondren word getrokken halverwege op het onderliggende schutbord.
Mijn vaste zeer ervaren monteur heeft dit ook nog nooit gezien .
Wie helpt mij uit de brand.
Kan natuurlijk zelf verzinnen dat ik een ander soort carborateur moet opzetten.
met groet De krachtigere bolgas

RE: bij choken komt het "gevalletje" opo het schutboar

ik kan moeilijk vooruit met je uitleg, maar hierbij een poging:

de kabels van gas en choke gaan worden vanaf de bovenkant aangsloten, wellicht verklaart dit e.e.a.

aan de bovenkant van je carb zit een 2-tal busjes waar je buitenkabel in gaat, de binnenkabel wordt verbonden met de stangetjes.

bij mijn weten raakt geen van beide kabels het schutbord.

als dit niet is wat je bedoelt dan horen we het wel...

RE: bij choken komt het "gevalletje" opo het schutboar

Het zijn niet de kabels,maar het bewegende gedeelte wat naar onder schuift als je de choke uit trekt ik heb in mijn boeken gekeken en bij de h2 en h4 carb zijn dit dunne stangetjes met een verbinding naar de vlotter kamer.Bij die van mij zit er een paddestoelachtige(onderste boven) klont op de onderkant.
Deze carb komt uit mijn tweede mini die ik aan het doneren ben en daar had ik dit probleem niet.
denk ze bolgas

RE: bij choken komt het "gevalletje" opo het schutboar

bolgas schreef:
bij de h2 en h4 carb zijn dit dunne stangetjes met een verbinding naar de vlotter kamer.

je bedoelt de jets...bolgas":20xwrt8h]Bij die van mij zit er een paddestoelachtige(onderste boven) klont op de onderkant.[/quote:20xwrt8h]

en bij dit laatste kan ik me niets voorstellen, wellicht een andere forummer?!?

default

RE: bij choken komt het "gevalletje" opo het schutboar

Is jou 850 van voor 1976 of na 1976.
Mijn Dikkie is van 73 en heeft het oude model subframe. Er zijn twee types. Rubbermounted en Non-rubbermounted. De non is van voor 76.
Ik heb mij laten vertellen dat het daar wel eens aan kan liggen. De hoogte van het motorblok komt met dat frame net iets lager uit dan het andere frame. Dit scheelt slechts enkele mm.
Bij mij komt de sproeierbuis tegen het schutboard.
Ik heb er verder geen last van, want het scheelt bij mij maar ongeveer 2mm en alles werkt gewoon.

Ik ben wel erg benieuwd wat hieraan te doen.
Vooral in het kader dat binnekort de 1000 eruit gaat en er een 1300 in komt.

grtzz Martin

default

RE: bij choken komt het "gevalletje" opo het schutboar

Ik las het al bij gevraagd. Je mini is uit 75.

RE: bij choken komt het "gevalletje" opo het schutboar

Er zijn twee types. Rubbermounted en Non-rubbermounted. De non is van voor 76.
Ik heb mij laten vertellen dat het daar wel eens aan kan liggen.



het verschil in subframes en daarbij de "standaard" carburateur / spruitstuk
Zo te zien (=lezen) heeft bolglas nu een HS4 i.p.v. de standaard HS2 (daarbij heeft hij een paddestoelvormig aanhangsel op die HS4 :)" title="Evil" /> , wat hem nog hoger maakt.
Met een HS2 zou het moeten passen (de 850 paste ook) en die zijn lange tijd standaard geweest (zowel voor de 1000 als de 1100) je zou de HS2 van de 850 kunnen nemen, maar dan moet je een andere naald en spruitstuk, of een ander spruitstuk voor de HS4.

als laatste zou je kunnen proberen de motor in zijn geheel wat naar voren te krijgen, maar dan moet je het hondebotje verlengen.

FWIW,
Theo van den Bogaard
(mijn Van heeft een 1100 met HS2 en oud type subframe: niks dat het schutbord raakt)

RE: bij choken komt het "gevalletje" opo het schutboar

Dames en heren
bedankt theo jij zt goed inderdaad komt de motor lager uit in een 75 daardoor lijkt het ook of je meer ruimte in het algemeen hebt thanks allemaal.
IK beraad me op een nieuw of aangepaste carb.
bolgas

default

RE: bij choken komt het "gevalletje" opo het schutboar

Volgens mij was dit een opmerking van mij, maar maak niet uit. ;) Gedeelde kennis, geeft volledige kennis.

grtzz Martin