dat probleem heb ik ook wel eens..
ik heb het stationair toerental ietsjes hoger gezet en heb nu geen problemen meer.
- Login of registreer om te reageren
dat probleem heb ik ook wel eens..
ik heb het stationair toerental ietsjes hoger gezet en heb nu geen problemen meer.
Ingediend door Zenn op ma, 10-11-2003 14:00
Dank voor de tip, heb inmiddels het staionaire toerental op 1000-1100 toeren gezet en ga het nu proberen.......Hopenlijk naar tevredenheid
Groetjes Zenn
geen wonder dat je motor slecht liep. mijn injectie 1.3 cooper draait stationair minimaal 1000rpm. volgens mij is dit ook de standaard instelling voor een 1.3i (SPI)
blijft toch vreemd dat de ECU van jou injectie mini (volgens jou onderschrift zou jij een 1.3i moeten hebben) niet automatisch de toeren regelt en dus eigenlijk niet te laag mag komen. bij een koude motor heb ik wel last van dat de ECU te veel toeren veroorzaakt bij het bot loslaten van het gaspedaal. te weinig toeren krijg ik alleen voor elkaar door te weinig gas te geven bij het optrekken op een koude motor.
ik heb er al het vertrouwen in dat het met jou mini nu wel goed gaat komen
~jw~
staionaire toerental op 1000-1100 toeren
800 rpm moet genoeg zijn.
Hoe is de staat van onderhoud? vervang eens luchtfilter en stel contactpunten af (wanneer van toepassing).
Verder kunnen oude bougiekabels en bougies, rotor + verdeelkap hier ook debet aan zijn.
stationair hoger zetten is in principe symptoombestrijding en geen oorzaakbestrijding.
Wouter
Ingediend door Zenn op di, 11-11-2003 00:00
Staat van onderhoud is goed te noemen lucht filter is van K&M en er mankeert niets aan bougies of de kabels ervan want deze zijn vrij nieuw. Over de rotor en de verdelerskap kan ik niets zeggen en ik neem aan dat als ik voor een beurt naar een Mini kenner ga hij wel weet hoe hij mijn bakkie moet afstellen maar goed een second opinion is nooit weg..dus laat ik hem toch maar ff nakijken denk ik!!
Bedankt voor jullie reacties
Gegroet Zenn
ben het helemaal met wouter eens, verdoezellen is niet de oplossing voor het probleem
@zenn: kijk ff na of je een carb mini hebt of eentje met een injectie en verander dit a.u.b. in je onderschrift. Op deze manier is er geen verwarring meer over het wel of niet injectie zijn van je autooke...
Ingediend door Zenn op di, 11-11-2003 10:48
red flame schreef:
@zenn: kijk ff na of je een carb mini hebt of eentje met een injectie en verander dit a.u.b. in je onderschrift.
Volgens mij staat er toch de i van Injectie achter MINI COOPER 1.3 i of is dit niet wat je bedoelt?? Hoe moet ik het anders benoemen dan??? voluit schrijven??
Laat het me ff weten want misverstanden moeten we niet hebben toch??
Groetjes Zenn
Ik denk dat de verwarring is ontstaan doordat het niet helemaal duidelijk is hoe je je stationaire toetental hebt aangepast als je een injectie hebt. Bij een carburateur is dat makkelijk in te stellen met een stelschroef. Hoe het bij injectie zou moeten zou ik zelf ook niet weten.
1.3i is op zich duidelijk genoeg, alleen was er dus verwarring ontstaan of het wel een 1.3i is. Van welk jaar is de auto?
Ingediend door Zenn op di, 11-11-2003 11:00
Mijn auto is van 26-03-96 , en ja ik heb het met een stelschroef onder de lucht filter gedaan!!! Dus heb ik een carburateur dan?? en wat nu?? Op het kenteken bewijs staat 1.3 I e2 en achter op de auto staat ook 1.3 i.....
thanks Zenn
Je hebt zeker een injectie, tenzij hij helemaal omgebouwd is... Carburateur is maar tot '91 gebouwd.
Heb je hem afgesteld dmv de gaskabel wat strakker te zetten?
Ingediend door Zenn op di, 11-11-2003 12:29
Ja ik heb de gaskabel strakker gezet, door het schroefje van de aanslag wat te verdraaien.......waardoor hij nu wat harder stationair loopt!
Aha. Ja, het effect is dan dat hij harder loopt, ja. Zou je bij een carb ook kunnen doen, maar die heeft ook nog een aparte stationair afstelling.
Ja ik heb de gaskabel strakker gezet, door het schroefje van de aanslag wat te verdraaien.......waardoor hij nu wat harder stationair loopt!
De gaskabel moet altijd wat speling hebben, door deze strakker te zetten los je niet je probleem op.
Het stationair toerental bij een i-tje wordt door de ECU geregeld.
Misschien dat je lambda sonde niet goed meer is.
Wouter
Ingediend door Zenn op za, 15-11-2003 00:48
Ik zal er eens naar laten kijken! Tnks......
groetjes Zenn
(De gaskabel heeft nog speling genoeg)
Hoe kan de gaskabel speling hebben als je daarmee het stationair hebt opgeschroeft en hem dus op spanning hebt gezet
Ingediend door Zenn op za, 15-11-2003 10:44
hij staat niet echt superstrak bedoel ik...
Maar de kabel moet nu wel op spanning (en dus ook straker) staan anders kan die stationair niet hoger zijn gaan draaien.
Of wij missen de boot of jij bedoelt een andere schroef.
Ingediend door Zenn op za, 15-11-2003 11:06
Jullie hebben gelijk!! Sorry voor de verwarring
(Miscchien wordt er meer duidelijk als ik zeg dat ik een vrouw ben???hahahaa en niet zo onderlegd als jullie)
groetjes Zenn
tsja mannen en vrouwen begrijpen elkaar soms niet, ook niet als het om mini's gaat.
In ieder geval is het "not done" om je stationair te regelen met je gaskabel. Niet voor lange termijn in ieder geval. Misschien moet je je mini eens voor onderhoud brengen bij een garage die verstand heeft van injectie mini's.
Ingediend door Zenn op za, 15-11-2003 12:01
zoals je misschien hebt kunnen lezen ga ik voor onderhoud naar een mini freak/kenner en tevens monteur!! Maar hij moet weer voor een beurt en dan zal ik deze " aandoening " zeker melden........
RE: Bijna Afslaan motor........
Ingediend door Zenn op zo, 09-11-2003 16:02
Hallo allemaal,
Hoop dat jullie me kunnen helpen....Het volgende probleem: Nu het wat kouder en vochtiger begint te worden wil mijn motor bij terugschakelen van de 3e naar de 2e versnelling proberen af te slaan...de acculamp gaat branden en als ik snel de koppeling loslaat slaat hij net niet af...Ik heb al geprobeerd dit probleem te verhelpen door de verdelerskap en de kabels in de spuiten maar helaas...
Het gebeurt ook niet elke keer maar ik zou er dolgraag een oplossing voor willen hebben !!
Hartstikke bedankt alvast, Groetjes Zenn