binnenste ashoes rv

default

RE: binnenste ashoes rv

goedenavond vandaag de auto op de brug gehad om alles even te controleren .
en nu zag ik dat de binnenste ashoes rv zaten wat sporen op van vet . is dit normaal dat dit een beetje zweet de hoes zelf lijkt wel helemaal heel.
iemand suggesties .
gr remco

RE: binnenste ashoes rv

Als hij lek is is het een afkeurpunt voor de APK, ook 'zweten'. Hij zal binnenkort wel echt kapot gaan.

RE: binnenste ashoes rv

Normaal gesproken kan er geen vet op komen. Als het donker grijs vet is dan komt het uit de hoes zetten. Ashoes moet heel zijn voor de APK en natuurlijk ook voor de bescherming van de homokineet. Is opzich wel makkelijk de vervangen. Olie moet wel afgetapt worden.

RE: binnenste ashoes rv

olie hoeft er niet uit, gewoon de pot-joint laten zitten...

fusees los, stuurkogel los, remklauw aan een ijzerdraadje en de complete hub met aandrijfas eruit trekken

met een vuistje de aandrijfas losmeppen van de buitenste homokineet en dan het hoesje wisselen.

alles weer in elkaar smurven en onder de auto een tyrap friemelen over de hoes en potjoint...

succes!!!

default

RE: binnenste ashoes rv

ja het is echt ashoesvet dat afkeurpunt is weet ik ben zelf keurmeester ;) .
als je de pot-joint laat zitten dit is neem ik aan het eerste stuk wat uit de bak komt, vallen dan niet die kogels er allemaal uit ?
en hoorde dat je alleen bovenste fusee los moest halen ,stuurkogel,dan kun je hem naar buiten kantelen en dan de hele as eruit halen ? dan blijven die kogels zitten en kun je hem in een werkbank rustig uit elkaar halen .

RE: binnenste ashoes rv

Bij mij bleven de kogels zitten, maar je kunt ze makkelijk weer terug duwen als ze eruit komen. Voor de rest klopt het als een bus, en idd als je de potjoint laat zitten kan de olie er ook in blijven.

default

RE: binnenste ashoes rv

maar hoe zit dat bevestigd bij die pot joint (pot joint)is een verbindingsstuk tussen 2 assen ? en hoe krijg je die los van elkaar ?

RE: binnenste ashoes rv

Als je de ashoes losmaakt aan een kant of gewoon los snijd met een mes. Dan kun je gewoon aan de remschijf trekken. Zo heb ik het gedaan: Stuurstang los, beide fusees los, Remklauw van de schijf, ashoes los en dan aan de schijf trekken met een beetje beleid en rukjes, dan heb je hem zo los.

default

RE: binnenste ashoes rv

dan word dat denk ik het project voor volgende week zaterdag .
zo blijf je toch altijd bezig met je hobby :)
bedankt voor de info ben zelf al 10 jaar automonteur maar wereld van mini's is nog helemaal nieuw voor mij du eerst beetje informeren voordat ik begin is wel fijn .
scheelt me nu alweer paar liter nieuwe olie .
:)

RE: binnenste ashoes rv

remco.evers schreef:
maar hoe zit dat bevestigd bij die pot joint (pot joint)is een verbindingsstuk tussen 2 assen ? en hoe krijg je die los van elkaar ?



As zit in die potjoint gedrukt, maar zit niet feitelijk "vast". Je hele as is aan beide kanten (waar de hoezen zitten) te splitsen door er een flinke tik (in de lengterichting) op te geven. As bestaat uit 3 delen die in elkaar zitten geschoven en die geborgd zitten met een C-ringtje. Als je de delen in elkaar klikt zet het ringetje uit, en borgt hij de boel. Als je die tik geeft, springt hij uit zijn groef en kun je de boel uit elkaar halen!

Succes