RE: binnenste stuurkogel (rv) reviseren of vervangen?
Ingediend door vlassie op di, 19-06-2007 22:31
Help mij even, binneste stuurkogel?
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door vlassie op di, 19-06-2007 22:31
Help mij even, binneste stuurkogel?
In principe gaat het hetzelfde als met de fuseekogels, je kunt de speling opheffen door de buitenste mantel iets aan te draaien.
Als er een borgbus omheen zit, deze uit de groef wippen met een schroevendraaier o.i.d. dan met een grote waterpomptang iets aandraaien tot de speling weg is en de kogel nog vrij kan draaien, dan opnieuw borgen in de groef.
Het type met de borgpennen indien mogelijk met een gastang iets aandraaien maar niet te ver en nooit terug draaien. Als het goed is hoor je de pennen breken als het voor de eerste keer gebeurt en dat borgt ook weer als het goed is.
Kan aan de auto 20 min. werk.
Ingediend door luukleussink op wo, 20-06-2007 22:25
Prachtig! Dat geeft de burger moed. En wat heb ik allemaal nodig aan nieuwe onderdelen? Dit om zondag onaangename verrassingen te voorkomen
Dank tot zover!
Misschien een nieuw stofhoesje voor je stuurhuis, beter nog 2 stofhoesjes een voor de andere kant.
Succes.
[size=85:2ku7u6lz][topics samengevoegd - Crispy][/size:2ku7u6lz]
Wie kan mij laten zien hoe deze eruit ziet?
Hij hoort onder de rechter stofhoes te zitten bij de stuurinrichting.
Thankyou
Ingediend door Theo van den Bogaard op vr, 04-06-2010 09:21
zie:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/st ... uurexp.gif
ik vermoed dat je nrs 23/26 bedoelt
HTH,
Theo van den Bogaard
Ik heb dr vraag aan een bestaand topic toegevoegd zodat de informatie bijelkaar blijft
Ik heb die van mij net even op de brug gehad en helaas heb ik hier ook last van. Bij mij trilde het stuur op bepaalde snelheden, reden genoeg om de auto op de brug te zetten. Al snel was duidelijk dat het om de rechter binnenste stuurkogel ging. Gelukkig is deze af te stellen lees ik net en hopelijk is daarmee het trillen in het stuur opgelost.
Daar is bij een MPI niks veranderd toch?
Deze is ook af te stellen mag ik hopen. Ik heb namelijk geen trek in een nieuw stuurhuis.
Ingediend door (b)engeltje op ma, 14-06-2010 21:18
Ik denk dat je toch eens goed zult moeten kijken. Ik ben er laatst ook mee bezig geweest. We hebben er de vraagbaak bij gepakt en die beschreef dat de binnenste stuurkogel versteld kon worden. Uit onderzoek bij mij aan de mini bleek dat dit alleen bij de eerdere typen mogelijk is. De binnenste stuurkogels van de latere modellen zijn namelijk deels zelfstellend.
Ik denk dat je er waarschijnlijk op uit komt dat je een andere stuurhuis moet monteren.
Ik heb hem net weer op de brug gehad. Na het verwijderen van de stofhoes zie ik nergens een mogelijkheid om de stuurkogel af te stellen. Dat wordt dus een nieuw stuurhuis.
Kan iemand bevestigen dat de binnenste stuurkogel van een MPI niet afstelbaar is?
Bleek het dus het busje te zijn in het stuurhuis. Het trillen is nu opgelost
Bij mij is hij APK goedgekeurd met lichte speling, moet ik binnenkort dus even naar kijken!
RE: binnenste stuurkogel (rv) reviseren of vervangen?
Ingediend door luukleussink op di, 19-06-2007 22:07
In voorbereiding op de zomer die komen gaat, (rondje Frankrijk en een tippie Spanje), bezig om mijn clubman estate uit 78 optimaal te maken. Ik dacht het aandachtspunt van de vorige keuring eens aan te pakken. Ik schijn een beetje speling te hebben op de binnenste stuurkogel rechts voor. Na een uitgebreide speurtocht op het forum ben ik nog niet héél veel wijzer, (wat dit punt betreft dan). Behalve dat het een klote klus is en iemand die meent dat er niets anders op zit dan 't gehele stuurhuis te vervangen.
Heeft er iemand ervaring hoe dit aan te pakken?
Kan ik het gewoon reviseren? Zoja, hoe? (Wat aan te schaffen? Rubbers, kogels, speciaal vet?)
Moet ik het stuurhuis geheel demonteren of kan het aan de auto?
Ik kijk uit naar al jullie wijsheden.
Thanx, Luuk.