RE: Bizar probleem ?!
Ingediend door bram-db op vr, 09-05-2014 19:34
Meet eens of uw benzinepomp wel stroom krijgt...
Als die niet draait, zal de motor niet starten!
Pomp defect of ze word niet gestuurd door ecu of de relay box.
Bij mijn spi stuurt de ecu de pomp ook niet meer.
- Login of registreer om te reageren
RE: Bizar probleem ?!
Ingediend door Mrio op vr, 09-05-2014 19:03
Dag allen,
Ik zit al weken met een bizar probleempje en ik vermoed dat het aan mijn start onderbreker ligt die wel netjes uit gaat.
Ik zat van de Mc Donalds naar huis te rijden toen opeens de mini keihard begon te stotteren en bij de stoplichten uit viel. Keek naar de benzine meter, maar de pijl stond een paar mm boven de E(mpty). Dus geduwd naar de benzine station en vol gegooid. Maar daarna doet ie het nog steeds niet!
Naar huis gesleept en van alles geprobeerd:
- Inertie knop ingedrukt (want door de gestotter is ie af gegaan)
- Alle zekeringen nagelopen
- Alle relais omgewisseld
- Start motor en benzine pomp getest
- Relay (dat zwart boxje boven de remdruk ding) open gehaald en getest
- Start blokkering (alarm gaat wel af als die aan staat en de motor wilt starten)
Het gaat om een 1275 spi van Bj 1996
Ik heb als een gek op dit forum gezocht, maar niets dat in de buurt komt. Want als ik de knop op stand 2 draai, zou je normaal de benzine pomp aan horen slaan. Maar niets, nada, nopes! Draai je stand 3, hoor je een geklik uit de relay. Hier heb ik de doos zelf open gehaald om te zien welke contact maakt (1 van de 4??).
Verder heb ik hier ergens gelezen dat er een interne zekering die wit uit moet zien achter/onder de luchtfilter zou moeten zitten, maar ik zie niets. Alleen een dikke kabel die naar de ECU loopt.
Dus de enige optie die ik kan verzinnen is mijn startonderbreker. Die zal de ECU niet goed informeren dat de blokkade af is? Of misschien wel, maar vanuit de relay box niet? Welke kabel moet ik testen om te verifiëren? Kan ik zo de draden trekken dat ik toch de motor kan starten?
Sta me haren hier uit te trekken!
Alvast bedankt!