Blauwe rook, gereviseerde inno motor

RE: Blauwe rook, gereviseerde inno motor

Hallo,

ik ben bezig met mijn project, en heb mijn motor laten reviseren.
In het begin was er niks aan de hand wouw die gewoon netjes lopen geen rook of wat dan ook.
maar nu is er een twin su sh2 set op gekomen, en daarvoor een weber ( maar die is er afgehaalt ivm met klote afstellen.
Maar nu rookt de mini heel erg blauw/wit en soms komt er een zwarte rookpluim bij als ik het start.
Alles aan het motorblok is vernieuwd, ik dacht zelf eerst aan een lekkende su carburateur maar die was goed.
Heb ik heb ik de klelsails bekeken en die waren ook goed niet gescheurd of wat dan ook.
Ik heb dit probleem nu al een poos, en kan er maar niet achterkomen wat het precies is.
De motor krijgt niet te veel of te weinig benzine alles is goed.

Dus als er mensen zijn die het weten HELP ME!!

Mvg,
Rick

RE: Blauwe rook, gereviseerde inno motor

Toch lijkt dit een carb-gerelateerd probleem.
Zwarte rook is onverbrand benzine, dus het ding krijgt te veel.
Blauw/witte rook is olie.

Is die blauw/witte rook er continu, of alleen tijdens stevig optrekken of juist afremmen op de motor?
Die dubbele HS2 lijkt me op zich niet verkeerd: het is de standaard 'Cooper' opstelling en zou, mits goed afgesteld, prima moeten functioneren.

RE: Blauwe rook, gereviseerde inno motor

De rook is eigenlijk bijna alleen wanneer die 1 dag heeft stil gestaan. Als eenmaal warm is is de rook voor 80% weg.
Hij blijft altijd nog een beetje roken.

Maar wat kan dan de kwestie zijn met de carbs want ze zijn gereviseerd.

Mvg
Rick

RE: Blauwe rook, gereviseerde inno motor

Is de kop ook gereviseerd?

Dennis

RE: Blauwe rook, gereviseerde inno motor

Yup

RE: Blauwe rook, gereviseerde inno motor

Hebben ze daarbij ook de klepgeleiders vervangen, want het lijkt heel erg veel op versleten klepgeleiders, vooral omdat je zegt dat het na een dagje stilstaan zich voordoet en daarna minder wordt.

Dennis

RE: Blauwe rook, gereviseerde inno motor

Dat hebben ze allemaal vervangen.

Gr

RE: Blauwe rook, gereviseerde inno motor

Er komt olie in de cylinders en die kan daar maar op een aantal manieren komen: via de zuigerveren, de kop of de koppakking. Als verder alles vervangen dan wel gereviseerd is, blijft de koppakking over. Wellicht een heel klein lekje van oliekanaal naar cylinder....

Dennis

RE: Blauwe rook, gereviseerde inno motor

Ik heb hem vanavond gestart en als die stationer loopt rookt die net.
Zuigerveren zijn het niet, hebben we op verschillende manieren getest.

Mischien zou het dan toch de klepsails kunnen zijn dat er ergens dan toch weer een scheurtje in zit, ze gingen er toen bij het revisie bedrijf al zwaar en klote op.
Welke klepsails zijn het beste.


mvg,
Rick