Blok eruit, nog iets aan te bevelen?

RE: Blok eruit, nog iets aan te bevelen?

Zoals sommigen van jullie misschien al meegekregen hebben: morgen heb ik -na een jaar zonder- weer een cooper voor de deur. Een 1.3 SPI uit 96.

De synchromesh moet worden vervangen. Dure grap, maar dat was bij aankoop bekend.

Nu moet voor die reparatie het hele blok eruit (ik laat het doen, ben niet zo technisch) en daarom vroeg ik me af of ik bepaalde zaken beter gelijk kan inspecteren dan wel aanpakken.

Ik heb zo bijvoorbeeld al even gekeken naar een stage 1 set. Er komt toch ook al een nieuwe uitlaat onder, maar om er dan gelijk een complete stage 1 set op te gooien werd me net wat te gortig in verhouding met de vermogenswinst. (of is die 20% wat ze aangeven toch wel een groot verschil?)

Wellicht dat iemand hier toch nog bepaalde aanbevelingen heeft.

RE: Blok eruit, nog iets aan te bevelen?

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik nog nooit mijn blok eruit heb gehaald ( ook een SPi maar dan uit 1995).
Maar als zo`n blok eruit is, kun je wel bij plaatsen komen waar je anders je knokkels voor moet ontvellen.
Ik zou zeggen, maak de motorruimte heel goed schoon, kijk of er beschadigingen zijn en werk deze bij.
Misschien kun je nou goed je subframe eruit halen en kijken of die aan onderhoud toe is?

Nogmaals, ik heb nog nooit een blok eruit gehaald, maar dat zijn dingen die ik zou doen.

RE: Blok eruit, nog iets aan te bevelen?

Ik raad aan: blok er weer in. Kidding! Slijp meteen even de hoekjes uit de binnenspatschermen zodat je bij de remslangen kan door de wielen los te halen. Daar kan je makkelijk bij als het blok eruit is, kan je het netjes afwerken.

default

RE: Blok eruit, nog iets aan te bevelen?

kilometerteller kabel controlleren op schade.

Inlaat/uitlaat goed regelen. (stage-1 oid)

Remleidingen goed checken op roest/beschadeging.

Polyflex bushes plaatsen voor subframe en motorophanging.. Kost niet veel, merk je wel goed, want je gaat een stuk strakker door de bocht.

Kan anders eigelijk niks verzinnen...

Rob

RE: Blok eruit, nog iets aan te bevelen?

Voor de kabels die je losmaakt kun je kleine stickertjes gebruiken en deze nummeren zodat je weet wat bij alkaar hoort 1 bij 1 en 2 bij 2.... Let vooral op de km tellerkabel bij het eruit halen zijn redelijk aan de prijs. Uuuuhhhh bij het monteren kun je het beste een fusee losmaken zodat je de as kunt verschuiven en het makkelijker kan monteren.

RE: Blok eruit, nog iets aan te bevelen?

gelijk ff de motorsteunen vervangen en inderdaad alles goed schoonmaken!! :P