.. volgens mij zijn het gaten die bij het gietproces nodig zijn/over blijven .. de ronde plaatjes zitten er voor zover ik weet in geklemd/geslagen (ze worden vriespluggen genoemd omdat ze bij bevriezing van de koelvloeistof er uit springen .. zodat je blok dan niet scheurt)
nieuw plaatje halen van de goede diameter - water aftappen, oude eruit, schoonmaken en nieuwe er in, water bijvullen ..
succes,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
RE: Blok lekt koelvloeistof
Ingediend door Realer op di, 25-07-2006 15:08
Hallo allemaal,
Heb net het 1000 blokje in onze Buulke vervangen door een 1300 uit een Austin Metro, maar tijdens het afstellen ontdekten we een koelvloeistof-lek in de meest linker van 3 ronde uitsparingen in het motorblok.
Deze uitsparingen zitten aan de voorkant, net onder de kop (foto volgt nog).
Ik heb me laten vertellen dat dit "Controle-gaten" zijn en dat deze d.m.v. een vries-techniek met messing plaatjes gedicht worden.
Het lek is niet groot en het lekt alleen als de motor draait. ik durf er echter niet mee te rijden uit angst dat het gat groter wordt.
Weet iemand hoe dit weer te dichten is ? of is mijn zojuist ingebouwde blok gereduceerd tot een waardeloos prul ?