Waarschijnlijk moet je nog even je remzuigers van je remklauw terugdrukken... dan moet het passen!
- Login of registreer om te reageren
Waarschijnlijk moet je nog even je remzuigers van je remklauw terugdrukken... dan moet het passen!
Als je hem dan toch schoon hebt kun je hem net zo goed even mooi spuiten
Ik zou niet de zuigers eruit halen, je riskeert dan alleen maar lekkage (het zijn je remmen!).
Wel even de zuigers rondom schoonmaken en dan met een dikke schroevendraaier tussen schijf en zuiger naar binnen drukken.
Wouter
inderdaad, als je niet echt kennis van zaken hebt zou ik de zuiger er lekker in laten zitten...
ikzelf gebruik regelmatig een lijmklem (ouderwetse) waarmee ik de zuiger terugdruk in de klauw.
Ik denk dat ik het gewoon door iemand laat doen die er verstand van heeft. Het zijn toch je remmen!! Maandag moet'ie door de APK. Na drie maanen niet gereden te hebben kan ik niet meer wachten. Hopelijk gaat het maandag allemaal goed..........
Ik ga binnenkort mijn remmen ook maar eens vervangen. Zitten er al sinds 1991 op haha en piepen als de neten.
Maja de procedure:
Velg loshalen
Borgpen eruit halen
met dikke schroevendraaier zuigers terug dieuwen
oude remblokken eruit halen
Schoonmaken met borstel daar vanbinnen
Kopervet tussen de zuigers en de nieuwe blokken smeren (?)
Nieuwe blokjes monteren
Borgpen erin
Velg monteren
Mensen mis ik wat of klopt iets niet?
Moet er koper vet tussen?
Schoonmaken met staalborstel of tandeborstel ofzo
Remmenreiniger nodig? En waar op te doen?
Thnx alvast!
Ja, als het goed is, zit er nog een plaat/veer tussen de borgpennen en de blokken.
Nee, ik wil niet komen helpen
Groet ron
oke thnx!
Je hoeft me niet komen helpen hoor ik zoek het zelf wel uit
Mensen klopt het wat betreft het schoonmaken en de kopervet zoals ik het heb geschreven...
En is het verstandig om het ontuchtingsventiel open te draaien? Want als je de ene zuiger naar binnen drukt gaat de andere weer naar buiten toch?
even opletten dat er geen grote roestrand op je piston zit voor dat je m terugduwtdan eerst ff afschuren met staalbostel voo terugdouwen.
kopervet tussen remblokjes en piston/zuiger
ontluchter hoeft er niet voor open.
het is wel aan te raden dat om t te vereversen.
oftewel doorspoelen , nieuwe erin en flink ontluchten.
paar keer bijvullen tijdens ontluchten.
remmenreiniger hoeft niet gebruikt te worden,wel makkelijker.je kan ook al t rem vuil wegborstellen met een staalborstel.
good luck.
Top daar heb ik echt wat aan clubbie!! Voor dat ontluchten is het gebruik van een brug zeker het makkelijkst?
Ik gooi er dan Dot 3 in. (mini mayfair uit 1991)
Ik ga denk ik een deze dagen eerst remblokken thuis eropdoen en na de vakantie de vloeistof vervangen bij de grote beurt.
Beetje offtopic verder: heeft de automatische versnellingsbak van de mini speciale vloeistof/olie nodig? Ik dacht van niet (draait op de normale motorolie) maar kan het fout hebben.
Als je toch de blokken doet, kan je net zo goed alles doen. Je hebt toch de boel eraf/open.
En als je toch de vloeistof gaat vervangen, kan je net zo goed de zuigers eruit halen en in je hand of op de werkbank (keukentafel) ff schoonschuren (niet te grof schuurpapier).
Groet ron
Zuigers lekker laten zitten, tenzij je nieuwe seals gaat monteren. Bij het terugduwen zal alleen het niveau is je reservoir wat stijgen. Pas op dat het er niet uit loopt.
Als je toch gaat verversen, kan je net zo goed dot4 nemen.
Voordat je ze terug duwt, ff met remmenreiniger goed schoonmaken, en zo goed mogelijk poetsen met een doekje. Er blijft dan geen rommel aan zitten, die je terug langs de seal duwt.
Als je roestpuntjes hebt, kan je eventueel voorzichtig schuren, maar dan echt met korrel 800 of nog fijner.
kopervet is tegen het piepen, beetje is genoeg.
Wouter
Nou meningen verschillen daar dus over. Ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen de zuigers schoon te krijgen met een doekje. Tevens hebben alle zuigers wel roest erop zitten, is best rotzooi die remolie. Zeker na al die jaren.
Verder zal je echt de seals niet slopen als je de zuiger eruit haalt. Hij gaat eerder kapot van het te slecht gereinigd terug duwen.
Ik heb op m'n verschillende leerscholen geleerd; goed schoonmaken, met een schuurpapiertje (en dat kan ook wel veel minder als 800).
Groet ron
eruit halen?
wat een onzin!
moeten ze echt rot zijn !
en als ze zo erg zijn moet je ze vervangen punt uit!
@qualtiero als je er echt niet uitkomt kom ik wel ff kijken
automaat verhaal weet ik niet/geen ervaring mee.
je hoeft niet op een brug met ontluchten is alleen makkelijker om erbij te komen.
maar als t de eerste keer is dat je je remmen vervangt dan zou ik van te voren ff kijken of alle ontluchtingsnippels wel gangbaar zijn.
vooral achter op de remcilinder wil de ontluchter nog wel eens vastgerot zitten.
zonde van je werk als je alles in elkaar hebt zitten en je ontluchter breekt af JA ERVARING!GVD!
dot 3 of 4 maakt niet veel uit
het doekjes verhaal moet je vergeten!
raar verhaal!
rij niet graag mee met zo n iemand!
REMMEN ZIJN HET BELANGRIJKST VAN JE HELE AUTO!
oppoetsen hahahahahah!
met een doekje! hahaha
discussie over dot 3 vs 4 vs 5 is al meer gevoerd, bijvoorbeeld in dit topic:
link verdere reakties over dat onderwerp graag daar.
Verder zou ik willen vragen een beetje respect te hebben voor de mening van de diverse forumleden, iedereen heeft het beste met elkaar voor
Beste mensen, echt super al die reacties.
Heb nu een beeld gekregen wat te doen. Haal zoals clubbie en wouter al aangeven niet de zuigers eruit. Miss beetje opschuren met een staal/koper borstel en met remmenreiniger schoonmaken.
De vloeistof is DOT 4 opgezocht in boekje en vuldop rembekrachtiger.
@ Clubbie bedankt voor je aanbod! Als het me niet lukt zal ik zeker aan je denken
good luck! als je me echt nodig hebt,ik drink amstel bierhahahahaha.
@crispy:
respect hebben we wel hier hoor,
maar wil iemand niet met een t bos insturen.
jongen heeft t nog nooit gedaan en wil t graag zelf doen,probeer t normaal uit te leggen.
zou niet echt netjes zijn als ie straks door zn rem heen trapt.
je kan beter onzin reactie s verwijderen dan zeuren over respect voor een ander.
ik schraap niemand van een boom!!!!!!!
mvg
Ga het morgen (als het mooi weer is) doen. Probeer er een foto-reportage van te maken voor jullie!
Nog even een korte vraag: er zitten 2 cilinders per remklauw, als ik er 1 indruk om plaats te maken voor de nieuwe remblok gaat de andere cilinder dan niet naar buiten toe? Hoe voorkom ik dit? Door tegerlijkertijd met 2 waterpomptangen de 2 cilinders naar binnen te drukken? Of kun je er ook 1 doen zonder dat de andere naar buiten gedrukt wordt?
clubbie schreef:
je kan beter onzin reactie s verwijderen dan zeuren over respect voor een ander.
ik schraap niemand van een boom!!!!!!!
Dit is een forum, en inherent aan een forum is dat er ook wel eens onzin op gepost wordt. Dat wil echter niet zeggen dat je dat ook letterlijk moet zeggen.
Je kunt ook op een genuanceerde manier vertellen dat het volgens jou anders in elkaar zit (dat wekt over het algemeen ook meer vertrouwen dan geschreeuw dat iets onzin is - kijk voor de grap eens hoe Ayla dat aanpakt). Dus nogmaals: reageer met respect op anderen (dat houdt in, geen woorden als "onzin" gebruiken over wat iemand schrijft, ze niet uitlachen om hun bijdrage, geen overschot aan uitroeptekens, geen krachttermen, etc.)
Wat betreft verwijderen van "onzin", er is genoeg werk voor de moderators te doen zonder dat ze ook nog eens moeten gaan beoordelen wat wel en niet onzin is en op grond daarvan dingen moeten gaan verwijderen (met alle discussie vandien omdat mensen zelf zelden vinden dat ze onzin posten).
Beste mensen!
HET IS GELUKT de remmen werken perfect, al kan ik in verband met het inrijden nog niet vol remmen.
Hierbij de beloofde foto's!
http://gualtiero.picturepush.com/album/ ... ngen..html
P.s. Heb meteen de remklauwen een kleurtje gegeven. Zeer netjes gelukt, en gelukkig ziet het er niet sjonnie uit
Ingediend door metrodriver op do, 28-06-2007 16:32
gualtiero schreef:
Heb meteen de remklauwen een kleurtje gegeven.
## heb je *netjes* gedaan!!
wij zijn trots op jou!
de kleur 'goud' past overigens goed bij het financieel dagblad... (moneybusiness??)
haha scherp gezien Studeer nog maar het is zeker de goede richting op met je moneybusiness
@clubbie: als je mijn post goed leest, zie je dat ik het niet *alleen* over een doekje heb.
Mij lukt het nl in de meeste gevallen wel om de zuigers met een doekje schoon te maken met een doekje. De focus ligt op het feit dat je schone zuigers terug duwt.
Goed dat het allemaal gelukt is!
groeten,
Wouter
mijn 4 pots metro klauw is helaas ook niet meer zindelijk, nu heb ik het euvel gevonden namelijk deze ring
is dit nu zo`n seal? deze ring kwam mee toen de zuiger omhoog kwam
als dit zo`n seal is hoe kan je dan zo`n nieuwe seal weer goed terugplaatsen ?
Er zitten 2 rubbers en een stale ring in een klauw.
binnenste is een vierkant(in doorsnee ) rubber, buitenste een rubber waar een V-naad in zit. Deze word op zijn plaats gehouden door een stalen ring.
De vierkante is een afdichtingsrubber, en met de Vnaad is een rubber tegen vuil en stof.
Het rubber wat je daar hebt lijkt wel de buitenste waarbij de stalen ring is gemuteerd naar een hoop roest.
Even een set rubbers halen. En meteen nieuwe zuigers er in, dan kan het weer jaren mee.
De zuigers heb ik een een paar maand geleden al vervangen, nooit geweten dat ik deze Seals ook kon/moest vervangen,
moet ik dit nog met bijvoorbeeld loctite vastzetten? Of is erin drukken voldoende?
de seals heb ik gisteren al besteld.
RE: blokken schijfremmen vervangen
Ingediend door ken23 op di, 26-10-2004 22:01
Ik heb vanmorgen een mooi nieuw setje remblokjes voor mijn schijfremmen gehaald bij BvL. Ik haal de oude er uit, passen de nieuwe er niet in . Natuurlijk zijn deze wat dikker, anders zouden ze ook niet aan vervanging toe zijn. Weet iemand hoe ik de nieuwe blokjes plaats zonder aan de slag te gaan met een grote moker??? Alle tips en truuks zijn welkom.